برند Lunchables (متعلق به کرافت هاینز) در تلاش است با تمرکز بر مفهوم «باحال بودن»، دوباره توجه بچهها و والدینشان را به خود جلب کند. این کمپین که با همکاری آژانسMischief طراحی شده و از ۲۹ آگوست آغاز شده، «اثر لانچبلز» نام دارد و با فصل خرید لوازم بازگشت به مدرسه همزمان شده است.
لانچبلز که بیش از ۴۰ سال سابقه دارد، در نگاه بسیاری از نسل هزارهایها محصولی نوستالژیک محسوب میشود. لانچبلز زمانی رهبر بلامنازع بازار غذاهای آماده مدرسه بود، اما رقابت روزافزون، موقعیت این برند را تضعیف کرده است. این نخستین کمپین بزرگ بازاریابی برند در چند سال اخیر است و قرار است از طریق تلویزیون، ویدئوهای آنلاین، شبکههای اجتماعی و کانالهای دیجیتال اجرا شود. این رویکرد همچنین تغییر پیام برند را نشان میدهد؛ چراکه از سال ۲۰۲۰ دیگر از شعار «ساخته شده برای خورده شدن» استفاده نمیکند.
این کمپین جدید الهامگرفته از بحثهای پرشمار در شبکههای اجتماعی است. طبق گزارشها، بیش از ۱۷۰ انجمن ردیت درباره «باحال بودن» لانچبلز شکل گرفته است؛ بیشترشان توسط مصرفکنندگان بزرگسال که از خاطرات دوران مدرسهشان میگویند. نوستالژی، در شرایط اقتصادی و اجتماعی پرتنش امروز، یکی از ابزارهای رایج برندها برای برقراری ارتباط مثبت با مخاطبان است.
ویدئوهای تبلیغاتی کمپین لحظاتی را نشان میدهند که لانچبلز به بچهها اعتمادبهنفس یا مزیت اجتماعی میدهد. مثلاً در ویدئوی «روی شانهها»، دانشآموزی پس از خوردن یک لقمه از لانچبلز، توسط همکلاسیها روی شانهها بالا برده میشود. در ویدئوی «کسرها»، محصول بهعنوان یک ابزار چانهزنی ارزشمند در معاملهای بین بچهها به تصویر کشیده میشود.
آلیسا سیسرو، مدیر ارشد برند لانچبلز میگوید: «با نشان دادن اینکه بچهها واقعاً چطور از این میانوعده لذت میبرند، توانستیم خلاقانه عامل «باحال بودن» را نمایش دهیم و برند را بهعنوان انتخابی کلاسیک، جسور و دوستداشتنی در فصل بازگشت به مدرسه تقویت کنیم.»