خبر

کودکان با دیدن تبلیغات خوراکی‌های ناسالم، بیشتر غذا می‌خورند

بررسی‌های دانشگاه لیورپول نشان داد، کودکان تنها با پنج دقیقه تماشای تبلیغات خوراکی‌های ناسالم، به‌طور میانگین ۱۳۰ کالری بیشتر در روز مصرف می‌کنند؛ یعنی تقریباً به اندازه یک شکلات کوچک. بیشترین افزایش مصرف مربوط به میان‌وعده و ناهار بوده و کودکانی با وزن بالاتر، واکنش‌پذیری بیشتری نسبت به تبلیغات خوراکی‌های ناسالم داشته‌اند.
پژوهش دانشگاه لیورپول نشان داد، پس از مشاهده تبلیغات خوراکی‌های پرچرب، شور یا شیرین (HFSS)، کودکان به‌طور میانگین ۵۸.۴ کالری بیشتر از میان‌وعده و ۷۲.۵ کالری بیشتر از ناهار مصرف کردند و در مجموع غذای بیشتری خوردند.
به گفته پروفسور اما بویلند، سرپرست پژوهش لیورپول، حتی مواجهه کوتاه با تبلیغات فست‌فود می‌تواند زمینه‌ساز پرخوری و اضافه‌وزن در کودکان شود. این پژوهش که در کنگره اروپایی چاقی در مالاگا ارائه شده، دولت بریتانیا را به واکنش واداشته است. از اکتبر امسال، تبلیغات تلویزیونی و آنلاین خوراکی‌های ناسالم که کودکان را هدف می‌گیرند، محدود خواهد شد. با این حال، تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها فعلاً شامل این قانون نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا