پژوهش

کوچک شدن ۶ درصدی بازار قهوه در سال ۹۹

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در دوره دو ماهه مهر و آبان۹۹، قهوه فوری با ۹۶/۱۳ درصد از فروش حجمی در بازار ایران با استقبال قابل توجه‌ای نسبت به قهوه دمی با فروش حجمی۳/۸۷ درصد روبرو است. این درصدها در گزارشی که شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز((emrcبه تازگی از بازه زمانی مهر و آبان ۹۹ ارائه کرده‌ دیده می‌شود. در همین گزارش مقایسه سهم فروش انواع قهوه فوری نیز جالب توجه است. در بازه زمانی دو ماه قهوه فوری میکس۹۴/۷ درصد از سهم فروش حجمی بازار و پودر قهوه فوری ۵/۳ درصد را از آن خود کرده‌اند.

بازاری که در دو ماهه مهر و آبان ۹۹ در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته در پوشش جغرافیایی emrc با تغییراتی روبرو بوده است. تغییرات بازار قهوه در پوشش جغرافیایی emrc یعنی ۲۴ شهر ایران نشان می‌دهند، به طور کلی بازار حجمی قهوه در دوماهه مهر و آبان ۹۹ در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته با کاهش ۶ درصدی روبرو بوده است. این کاهش در قهوه دمی و قهوه فوری متفاوت بوده است. در این بررسی قهوه دمی ۲۷درصد و قهوه فوری با ۴ درصد کاهش در بازه زمانی مورد نظر روبرو بوده است. قهوه دمی علاوه بر کاهش فروش حجمی با کاهش حضور نیز در بازار ایران مواجه شده است.

قهوه دمی در دوماه مهر و آبان ۹۹ در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته با کاهش ۷درصدی حضور در بازار روبرو شده است. چنین کاهش نشان می‌دهد که تولیدکنندگان به خاطر ذائقه مشتریان به سمت ارائه محصولات دیگر قهوه نسبت به قهوه دمی تمایل بیشتری دارند. ذائقه‌ای که بطور مرتب باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا تولیدکنندگان بتوانند سهم خوبی از بازار را از آن خود کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا