گزارش

کوکا کولا؛ طعم ماندگار در گذر زمان

کمپین تبلیغاتی «Wetside’s Finest» کوکا کولا داستان یک فروشگاه خانوادگی و روابط بین اعضای آن از زمان تاسیس در سال ۱۹۷۵ تا تعطیلی در سال ۲۰۲۵ را روایت می‌کند.

ظاهرا ظهور پدیده ای به نام هوش مصنوعی و تلاش آن در جهت تغییر و احیای وضعیت جهان، نقطه عطف بزرگی در دنیای فناوری به شمار می‌رود اما جالب اینجاست که با وجود تغییر بسیاری از چیز‌ها، یک سری عناصر بیشتر اوقات همچنان ثابت خواهند ماند، مخصوصا وقتی کوکا کولا سهمی در تمام این خاطرات داشته باشد.

کمپین تبلیغاتی جدید کوکا کولا، با همکاری سیستم اپراتوری بازاریابی هوشمند «WPP Open X»، آژانس خلاثیت «Majority»، شرکت فیلمسازی «Prettybird»، آژانس مشاوره «UTA» و شرکت مشاوره تبلیغاتی «CMC Forecast» راه اندازی شد. کانون این کمپین را یک فیلم کوتاه شش دقیقه ای به کارگردانی «کنیا باریس» تشکیل می‌دهد.

به گفته «امید فرهنگ»، مدیر عامل و موسس آژانس تبلیغاتی Majority، سیستم شرکتی مانند کوکا کولا که صاحب برند‌های سمبلیک زیادی است، طوری تعریف شده که هر محصول فقط نماینده یک برند ویژه و منحصر به فرد نیست بلکه هر محصول استراتژی برند و معنای فرهنگی خاص خود را دارد.

کوکا کولا  در زمینه استقبال از تغییرات جدید پیش آمده در عرصه فناوری، فرهنگ و تبلیغات، به خوبی امتحان خود را پس داده است.

الکس ایمز، مدیر ارشد خلاقیت کوکا کولا، معتقد است که مدیران شرکت هر سال با توجه به نیاز‌های تجاری و خواسته‌های روسا، به این موضوع می‌پردازند اما در ادامه، انعطاف پذیری و همان حس آزادی و اجازه ای که مدیر ارشد مالی و دیگر کارمندان ذیربط برای انجام فعالیت‌های جالب و خلاقانه به مدیران می‌دهند، به نوبه خود قابل تقدیر است.

داستان کمپین تبلیغاتی «Westside’s Finest» با خرید یک ملک تجاری توسط یک زن و شوهر شروع می‌شود. آن‌ها ضمن فروش چند بطری نوشابه به تعدادی نوجوان، در مورد این موضوع با آن‌ها بحث می‌کنند که آیا کامپیوتر‌ها قرار است بر انسان‌ها تسلط یابند یا خیر؟ چارلز به عنوان صاحب فروشگاه معتقد است که همه چیز خوب پیش رفته و کامپیوتر‌ها در زندگی انسان‌ها نقش پر رنگی نخواهند داشت، اما خیلی زود شاهد تصاویری هستیم که با تم «هیپ هاپ» دهه هشتاد، یک نفر را در حال صحبت با تلفن همراه نشان می‌دهند. در ادامه چارلز و دخترش، اریکا، را پشت صندوق دیده و فقدان مادر را حس می‌کنیم.

در سال ۱۹۹۵، همه جهان سیاه و سفید بوده و فقط محصولات کوکا کولا رنگی هستند. در سال ۲۰۰۵، چند جوان ترکیب چند نوع سودا را با هم تجربه می‌کنند. سپس در سال ۲۰۱۵ شاهد صحنه جذاب خرید محصولات کوکا کولا از همان فروشگاه قدیمی هستیم که البته امروز در دست بازسازی است.

در سال ۲۰۲۵، این فروشگاه قدیمی در حالی به یک خواربار فروشی تبدیل شده که دو نوجوان در آن مشغول بحث و گفتگو درباره کارت‌های اعتباری و میزان سلطه هوش مصنوعی بر زندگی افراد در آینده هستند.

امید فرهنگ معتقد است که این داستان بلند پروازانه فقط در مورد چند برند منحصر به فرد در جهان صدق می‌کند که البته کوکا کولا مسلما یکی از آن‌هاست.

آگهی تبلیغاتی جدید کوکا کولا در درجه اول محصول مشترک و روحیه همکاری بین مدیران برند و یک فیلمساز حرفه ای به نام «باریس» خواهد بود.

روی هم رفته، اگر یک برند بخواهد صرفا تجاری آگهی تبلیغاتی بسازد، کارساز نیست. از طرف دیگر، تاکید صد در صد بر روی مبانی هنر و جلوه‌های بصری نیز جواب نخواهد داد. اعتماد تنها زمانی می‌تواند شکوفا شود که همه عوامل همسو با یکدیگر حرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا