گزارش

گزارش جامع موبایل مارکتینگ ایران

گزارش جامع موبایل مارکتینگ ایران توسط پلتفرم ادتریس منتشر شد. ادتریس از سال گذشته رویکرد گزارش های سالیانه را از ارائه آمار و ارقام صرفا در رابطه با خود کسب و کار به سمت ارائه شاخص های مورد استفاده «متخصصان موبایل مارکتینگ» تغییر داده است. این پلتفرم بنا را برآن داشته تا خلأیی که داخل صنعت موبایل مارکتینگ مبنی بر نبود مرجعی برای «مقایسه، تحلیل و تصمیم گیری» بود را با ارائه گزارش سالانه ادتریس مرتفع سازد. یکی از دغدغه های همیشگی فعالین این حوزه نیز، بررسی دقیق و مبتنی بر دیتا بر روی تقلب های تبلیغاتی بود که سعی شده با تحلیل داده های جمع آوری شده، اطلاعات جامعی را در این گزارش ارائه دهد. با بازخوردهای مثبتی که در طی سال گذشته از فعالین این حوزه مبنی بر مثمر ثمر بودن این اقدام دریافت شده،ادتریس بر آن شده تا مسیر را ادامه دهد.

وضعیت تقلب در بازار موبایل مارکتینگ ایران

یکی از مهم‌ترین بخش‌های گزارش به بررسی نصب‌های تقلبی و روش‌های شناسایی آن‌ها اختصاص دارد.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد تعداد کل تقلب شمرده‌ شده در سال گذشته بیش از یک میلیون نصب تقلبی و میانگین نرخ تقلب در ایران ۵ درصد بوده است. بیشترین نرخ تقلب در سال ۱۴۰۲ در دسته «خرید» بوده و رایج‌ترین نوع تقلب Click Injection بوده است. نتایج این گزارش همچنین نشان می‌دهد که با تشخیص تقلب برای کسب‌وکارها بیش از ۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی ایجاد شده است.

در این گزارش درباره این صرفه‌جویی نوشته شده است: «ادتریس در سال گذشته با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص تقلب، موفق به ایجاد صرفه‌جویی اقتصادی بیش از ۵ میلیارد تومانی برای اپلیکیشن‌ها شده است. امکان تشخیص تقلب به کسب‌وکارها کمک کرده تا تصمیمات بهتری اتخاذ کنند و از این طریق به افزایش سودآوری خود دست یابند.»

گزارش موبایل مارکتینگ نشان می‌دهد در دسته‌های مختلف، ۱۰ درصد کل نصب‌های دسته خرید، تقلبی بوده‌ و در دسته‌های پخش فیلم، ابزار و آموزش هم ۸ درصد نصب تقلبی دیده می‌شود. در اپلیکیشن‎‌های دسته سبک زندگی نیز ۷ درصد نصب‌ها تقلبی بوده‌اند.

سامسونگ و همراه اول، پرطرفدارترین‌ها

به گزارش هم میهن؛ همچنین از مجموع دستگاه‌های ثبت‌شده در ادتریس، دستگاه‌های برند سامسونگ بیشتر از همه بوده‌اند که با اطلاعات سهم بازار گوشی‌های تلفن همراه کشور همخوانی دارد.

اما در میان گوشی‌های سامسونگ نیز گوشی گلکسی A12 سپس گوشی‌های A10 و A14 پرطرفدارترین گوشی‌ها بوده‌اند. البته افزایش سهم بازار شیائومی نیز قابل‌توجه است.

دلیل حضورنداشتن برند آیفون در نمودار مربوط به برند گوشی‌های مورداستفاده نیز تمرکز اپلیکیشن‌های ایرانی بر کاربران سیستم‌عامل اندروید است.

در میان اپراتورها نیز همراه اول در مجموع تمامی دسته‌ها پراستفاده‌ترین اپراتور بوده است.

برای مطالعه کامل این گزارش به لینک مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا