
کمبود تخصص در حوزه هوش مصنوعی، به عنوان یکی از برجستهترین شکاف مهارتی تیمهای بازاریابی، در حال ظهور است؛ اهمیتی حتی فراتر از دانش داده، تحلیل و فناوریهای بازاریابی (MarTech).
در شرایطی که برندها با جدیت در پی یافتن شیوههای اثربخش بهکارگیری هوش مصنوعی در تیمهای بازاریابی خود هستند، فقدان مهارتهای ضروری، پیشرفت آنها را کند کرده است.
نتایج نظرسنجی اختصاصی “حقوق و مسیر شغلی ۲۰۲۵” نشریه Marketing Weekنشان میدهد که اکثر پاسخدهندگان (۷۵.۸ درصد از بیش از ۳۵۰۰ بازاریاب)، تخصص در حوزه هوش مصنوعی را یک نقص مهارتی اساسی ارزیابی کردهاند.