
بررسیهای انجامشده توسط شرکت emrc نشان میدهد که در پاییز ۱۴۰۳، ۹۵ درصد از خریدهای نوشیدنیهای انرژیزا بهصورت آفلاین و تنها ۵ درصد بهصورت آنلاین انجام شده است.
در بخش فروش آنلاین، پلتفرمهایی مانند اُکالا و اسنپمارکت بیشترین سهم را به خود اختصاص دادهاند، درحالیکه در خریدهای حضوری، سوپرمارکتهای محلی و فروشگاههای اتکا پیشتاز بودهاند.
اما یکی از نکات قابلتوجه این بررسی، برندهای برتر این فصل بود که عبارتاند از:
- هایپ
- تیانتی
- هپیلایف
- بلکولف
جالب اینکه ۷۵ درصد از خریدهای این برندها همچنان بهصورت حضوری انجام شده است. این آمار نشان میدهد که باوجود رشد خرید آنلاین، مشتریان همچنان ترجیح میدهند نوشیدنیهای انرژیزا را بهصورت فیزیکی انتخاب و خریداری کنند.
با این روند، بهنظر میرسد اعتماد به خرید حضوری در این بازار همچنان پررنگ است. حال، این پرسش مطرح میشود که آیا خرید آنلاین نوشیدنیهای انرژیزا در آینده رشد خواهد کرد یا مشتریان همچنان به تجربه خرید حضوری پایبند خواهند ماند؟
لازم به ذکر است؛ اطلاعات ارائه شده توسط کابینت یک اپلیکیشن مارتک(تکنولوژی بازاریابی) تهیه شده است. این اپلیکیشن با هدف جمع آوری اطلاعات خرید خانوارها طراحی شده و به برندها کمک میکند، روندهای خرید مصرف کنندگان را از نزدیک دنبال کنند.