خبر

۵ کمپین زیست محیطی خلاق

امروزه فضای مجازی یکی از بهترین بسترهاییست که برندها میتوانند از آن به عنوان وسیله ای برای جلب توجه مخاطبین و همچنین کسب درآمد استفاده کنند؛ بستری که با آن به تاثیرگزاری بر جوامع در سراسر دنیا میپردازند.

یکی از موضوعاتی که امروزه توجه طیف وسیعی از برندها را به خود جلب کرده، فعالیت های زیست محیطی است؛ مسئله ای که از دغدغه های اصلی امروزه جوامع بشری به حساب می آید. از همین رو ۲۲ آپریل، روز جهانی زمین، فرصت خوبی است تا نگاهی به ۵ کمپین زیست محیطی ای که بازخورد و تاثیرات قابل توجهی را به دنبال داشته اند بیندازیم.

شماره۱: J.J Watt و جمع آوری کمک برای طوفان هاروی

طوفان هاروی یکی از وحشتناک ترین و خصارت بار ترین طوفان هایی بود که آمریکا تا به حال به خود دیده است. در مجموع حدود دویست میلیارد دولار از طرف این طوفان به آمریکا خصارت وارد شد. جمع قابل توجهی از داوطلبین و مددکاران از سراسر جهان برای کمک به بازماندگان و آسیب دیدگان این طوفان دست به کار شدند. یکی از این افراد J.J Watt، مدافع تیم فوتبال آمریکایی Houston Texans بود که توجه تعداد قابل توحهی از مردم را به خود جلب کرد. وات صندوقی راه اندازی کرد و از طریق صفحات اجتماعی خود از مردم و هوادارانش خواست تا کمک های خود را به این صندوق واریز کنند. او این کمپین را در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۱۷ با هدف اولیه ۲۰۰ هزار دولار آغاز کرد و به نتیجه خیره کننده ای دست یافت؛ ۳۷،۰۶۷،۱۰۲ میلیون دلار. ۱۸۵ برابر رقمی که در ابتدا انتظار داشت. بعد از این کمپین، وات به عنوان مرد سال Walter Payton ، به تقدیر از فعالیت های تاثیرگذارش برگزیده شد.

شماره۲: جمعه سیاه پاتاگونیا

برند لباس پاتاگونیا از سال ۱۹۷۳ همراه با سال تاسیسش، فعالیت های زیست محیطانه مستمر و تاثیرگذاری داشته است. در سال ۲۰۱۶ این برند اعلام کرد که سود دریافتی از جمعه سیاه این سالش را تماما صرف فعالیت های زیست محیطی خواهد کرد. توییت این برند به سرعت دست به دست شد و توجه جمع وسیعی از کاربران و مردم را به خود جلب کرد. رقمی که از جمعه سیاه آن سال عاید پاتاگونیا شد ۵ برابر بیشتر از چیزی بود که انتظار میرفت؛ ۱۰ میلیون دلار سود حاصل از فروش.

مدتی بعد پاتاگونیا اعلام کرد که با این مبلغ موفق شد تا به هزاران موسسه مردمی زیست محیطانه در جهت پیشبرد اهدافشان کمک رسانی کند.

شماره۳: اپل: Earth Shot On iPhone

تقریبا غیرممکن است که وقتی بحث از موضوعات زیست محیطی میشود، حرفی از بازی های سیاسی به میان نیاید.

در سال ۲۰۱۷ در پی اقدام دونالد ترامپ مبنی بر پس گرفتن توافق با پاریس بر سر کاهش تغییرات اقلیمی، اپل اقدام به انتشار ویدیو ای کرد که در آن مناظر طبیعی و زیبایی های طبیعت را از نگاه لنزهای دوربین به نمایش گذاشت. این ویدیو در واقع نامه ای عاشقانه است به زمین برای یادآوری آن که “ما فقط یک زیستگاه داریم و آن هم زمین است و همین مسئولیت ما را در جهت حفظ و نگهداری از آن سنگین تر میکند. زمین تنها خانه ماست.”

شماره ۴: ناسا : #AdoptThePlanet

در سال ۲۰۱۷، ناسا مخاطبین صفحات اجتماعی خود را دعوت کرد تا هر کدام مسئولیت قسمتی از محیط زیست محل زندگی خود را بر عهده بگیرند و با #AdoptThePlanet به اشتراک بگذارند. در پایان این کمپین، ۶۴ هزار عکس با این هشتگ در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. ناسا علاوه بر سفر کردن به تمامی لوکیشن های عکس ها، به کاربران کمک کرد تا کمپین های حامی محیط زیست خود را به اجرا در بیاورند و در این راه با آن ها همراه شد.

شماره ۵: کمک جهانی به زمین: #EndangeredEmoji

WWF، سازمان جهانی حمایت از محیط زیست، بر این هدف است تا آینده ای بسازد که در آن انسان ها با طبیعت در صلح و با آن هم راه و هم صدا شوند. در همین راستا این سازمان هر ساله کمپین های زیادی را به اجرا در می آورد.

یکی از این کمپین هاEndangered Emoji بود که با استفاده خلاقانه و به جا از ایموجی ها سعی داشت تا به کاربران حیوانات و موجودات در حال انقراض را در قالب زبانی مشترک معرفی و اطلاع رسانی کند.

www.meltwater.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا