خبر

اپل برای آیفون و مک اپلیکیشن پسورد اختصاصی می‌سازد

اپل قصد دارد یک اپلیکیشن مدیریت رمز عبور را مستقیما در نسخه‌های بعدی سیستم عامل‌های آیفون و مک بسازد. این اپلیکیشن جدید موسوم به «Passwords»، با پیشگامانی نظیر «۱Password» و «LastPass» رقابت خواهد کرد که معمولا برای ساخت و ذخیره گذرواژه‌های خاص و منحصر به فرد هزینه ای ماهانه از افراد می‌گیرند.

اپل در حال حاضر رمز عبور‌های منحصر به فرد را از طریق «iCloud Keychain» ساخته و ذخیره می‌کند. این همان قابلیتی است که دست به همگام‌سازی گذرواژه‌ها در تمام دستگاه‌های اپل شما و همچنین کامپیوتر‌های شخصی ویندوز از طریق افزونه مرورگر می‌زند اما مشکل این است که پسورد‌های ذخیره شده در iCloud Keychain به طرز عجیبی، در اپلیکیشن Settings جای گرفته و اغلب اوقات یافتن یا تغییرشان دشوار خواهد شد. وجود یک اپلیکیشن اختصاصی برای رمز‌های عبور تعبیه شده در دستگاه‌های اپل نه تنها این کار را آسان تر می‌کند بلکه به افراد دلیل بیشتری برای ماندن در اکوسیستم اپل خواهد داد.

اپلیکیشن گذرواژه‌های اپل نیز مانند سایر رقبای خود، پسورد‌ها را به انواع مختلفی از جمله اکانت‌ها، شبکه‌های وای فای و کلید‌های عبور تقسیم کرده و در ادامه این امکان را به شما می‌دهد تا گذرواژه‌ها را از اپلیکیشن‌های رقیب وارد نمایید. در نهایت زمانی که دستگاه شما تشخیص داد وارد یک وبسایت یا اپلیکیشن شده اید، جای خالی را به طور خودکار پر می‌کند. پسورد‌ها همچنین روی هدست ۴۰۰۰ دلاری «ویژن پرو» اپل کار کرده و دقیقا مانند «Google Authenticator» و «Authy» از کد‌های تایید دو مرحله ای پشتیبانی می‌کنند.

www.engadget.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا