گزارش

ارائه خدمات در ۲۰۰ شهر ایران توسط «سنجاق»

رویداد ری‌برند پلتفرم آنلاین خدماتی «سنجاق» برگزار شد. سنجاق که پلتفرم آنلاین خدماتی است به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا خدمات مختلف از جمله خدمات مرتبط با ساختمان، آموزشی، مشاوره‌ای و غیره را پیدا کنند و به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. این پلتفرم به طور ویژه‌ای برای کسانی طراحی شده است که به دنبال ارائه یا دریافت خدمات در حوزه‌های مختلف هستند.

سنجاق، بازاری ۱.۵ همتی

فرید آیت مدیرعامل سنجاق؛ درباره نوع خدمات‌دهی سنجاق گفت: سنجاق از سال ۹۶، در دوره‌ای که افراد و شرکت‌های بسیاری می‌خواستند فضای خدماتی ایجاد کنند، شروع به فعالیت کرد. در چنین فضایی خدمت رسانی با وجود سرویس‌های زیادی که آنلاین شدند سخت بود.

آیت در ادامه افزود: در مدل خدمات‌دهی سنجاق متخصصی برای انجام خدمت فرستاده نمی‌شود. بلکه مشتری یک سفارش ثبت می‌کند و این درخواست، در معرض دید متخصصان قرار می‌گیرد. سه تا پنج متخصص مشتری پیشنهاد خدمات را می‌دهند تا او حق انتخاب داشته باشد. ما با وجود چالش‌هایی که وجود داشت، بازاری ساختیم که سال گذشته، یک و نیم میلیون همت گردش مالی برای متخصصان داشت و روز به روز در حال رشد است. در ۲۰۰شهر فعالیت می‌کند و ۱۰۰۰خدمت را روز به روز در شهرهای مختلف فعال می‌کند.

ما از ابتدا روی مقیاس‌پذیری سنجاق سرمایه‌گذاری کردیم، یعنی به تدریج راهکارها را طوری تنظیم کردیم که متناسب با خدمت، خدمات ارائه شود. در این بین، سعی می‌کنیم مرتب نوآوری داشته باشیم. از جمله اینکه خود را مرکز بازار متخصصان می‌دانیم. فقط ما باید ترافیک را از پلتفرم‌های عمومی بگیریم و آن را با خلق ارزش به چیزی تبدیل کنیم که برای متخصص‌ها معنادار‌تر است. در این رابطه مذاکرات را با شرکت «ترند» که بخش مارکتینگ گروه نماد صنعت پارس است، شروع کردیم. چون احساس کردیم راهکارهای بیزینسی سنجاق خوب است اما نیاز داریم آن را به قشر وسیع‌تری معرفی کنیم.  و درنهایت توانستیم از شرکت ترند سرمایه جذب کنیم.

یک مارکتینگ کمپانی که به متخصصان سرویس می‌دهد

 

 

علیرضا آقاسی رئیس هیئت مدیره ترند نیز درباره سرمایه‌گذاری شرکت ترند روی سنجاق گفت: ما در سنجاق تا به حال کار تبلیغاتی انجام ندادیم. مشتری‌ها همه از رهگذر سرچ و تبلیغ گوگل ما را پیدا می‌کردند و خدمات می‌گرفتند بنابراین حتی یادشان نمی‌‌ماند که از ما خدمات گرفته‌اند. بنابراین تصمیم گرفتیم دایره مشتریان را بزرگ کنیم، برندمان را بسازیم و در ذهن مشتری‌ها شکل بگیریم. اما سرمایه‌گذاری شرکت ترند در سنجاق به این دلیل بود که ما این تیم را می‌شناختیم و راهکارهای سنجاق را توسعه‌پذیر می‌دانیم. بیزینس مدلش جالب است. فقط آن‌ها دو چالش بزرگ در خدمات‌دهی داشتند که باعث می‌شد، راهکارهای مارکت پلیس به معنای سنتی‌اش جوابگو نباشد. نگهداری کیفیت سرویس دشوار است چون کنترلی روی خدمت‌دهنده و گیرنده نداریم. قیمت‌گذاری هم مسئله بعدی است. خدمات بدین گونه است که تا متخصص سر کار نیاید نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت تا بتوان درصدی را برای کمیسیون در نظر گرفت. در این میان مدل بیزنسی سنجاق، بسیار توسعه‌پذیر است. درواقع سنجاق را باید یک مارکتینگ کمپانی دانست که به متخصصان سرویس می‌دهد. بنابراین به رویکرد ما در «ترند» به عنوان یک بهبوددهنده خدمات نزدیک است و به زنجیره ارزش ما می‌خورد. برای همین تصمیم گرفتیم برای رشدش روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

تورج صابری‌وند، استراتژیست برند سنجاق در این رویداد گفت: پلتفرم سنجاق نه به دنبال خلاقیت و جذابیت و نه به دنبال ایجاد هیجان در مشتریان است. بلکه می‌خواهد به عنوان شرکتی خدماتی، نیازهای مشتری را با کمک متخصص‌ها در کمال احترام، آرامش و تشخص برطرف کند. ما سنجاقِ مشکی ساده‌ای را نمایش می‌دهیم که نمی‌خواهد دنباله‌رو لیدر مارکت‌ها باشد. می‌خواهد شبیه خودش باشد. این یک سنجاق معمولی است که خلاقیت، جذابیت و هیجانی در آن وجود ندارد. این لوگو آرامش و اصالت دارد. می‌داند مخاطب انتظاری ندارد. بلکه مشکلی دارد که می‌خواهد حلش کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا