بدون دسته بندی

با هوش مصنوعی جای شخصیت اصلی را در آگهی تبلیغاتی قطر ایرویز بگیرید

مخاطبان زین پس می‌توانند از هوش مصنوعی برای قرار دادان چهره‌های خود در آگهی تبلیغاتی ماجراجویانه قطر ایرویز استفاده کنند.

«ماجراجویی با هوش مصنوعی» به بینندگان این فرصت را می‌دهد تا خود را جای شخصیت‌های اصلی در یک ویدئوی تبلیغاتی بگذارند.

در قالب داستان و روایتی آشنا، پسری در برخوردی تصادفی با یک دختر چشم تو چشم شده و در ادامه پسر همه تلاش خود را می‌کند تا بار دیگر به دختر بپیوندد. با وجود موانع مختلف، در نهایت آن‌ها مجددا به هم می‌رسند.

در ویدئوی تبلیغاتی قطر ایرویز جودی، مدل و بازیگر معروف، را در حالی می‌بینیم که حین پیاده شدن از ماشین با یک غریبه برخورد می‌کند. این لحظه عاشقانه در ابتدا هالیوودی و تکراری به نظر می‌رسد اما در ادامه دوست دختر او را با خود به جای دیگری برده و البته در همین حین گوشواره اش گم می‌شود. در نهایت آن مرد غریبه سه ماه آینده مدام در حال سفر با پرواز‌های چارتر قطر ایرویز است تا دختر را بیابد.

در این جا اتفاقی غیر منتظره و خوشایند رخ می‌دهد. این برند هواپیمایی از بینندگان می‌خواهد تا با استفاده از نرم افزار اسکن چهره و هوش مصنوعی، جای شخصیت اصلی ویدئوی تبلیغاتی قرار بگیرند.

به گفته بابر رحمان، معاون ارشد بازاریابی جهانی برند، کل ایده کمپین فوق این بود که چگونه مردم را وارد دنیایی کنیم که بتوانند عشق و سفر را در کنار هم تجربه کنند.

این سیستم برای جایگزین کردن چهره‌های افراد مشهور با افراد عادی طراحی شده است. پس از آپلود تصاویر، به کاربران این امکان داده می‌شود تا از میان رنگ‌های مختلف پوست، یکی را برای کاراکتر خود انتخاب کنند.

کاربران در ادامه قبل از ارسال تصاویر به سرور‌های قطر ایرویز، در قالب قراردادی بلند مدت بابت حفظ حریم خصوصی خود مطمئن می‌شوند. در نهایت این برند تصاویر و ویدئو‌های شخصی سازی شده را ۲۴ ساعت پس از ساخت برای همیشه حذف خواهد کرد.

این اولین بار نیست که قطر ایرویز از فناوری‌های مد روز کمک می‌گیرد. در دوران اوج محبوبیت متاورس در اوایل سال ۲۰۲۲، این برند یک نوع تجربه دیجیتال تعاملی تحت عنوان «QVerse» را راه اندازی کرد که هدف از آن فراهم کردن امکان تماشای مجازی سفر افراد از حضور در فرودگاه بین‌المللی «حمد» دوبی گرفته تا پرواز با قطر ایرویز می‌باشد. یک مهماندار مجازی به نام «سما» افراد را حین این بازدید جذاب و شگفت انگیز هدایت خواهد کرد.

این هوش مصنوعی ماجراجویانه در ادامه روند برندسازی در QVerse شکل گرفت. قطر ایرویز در حال حاضر در مسیری حرکت می‌کند که پر از تجربه‌های مدرن، جذاب  و البته نوآورانه خواهد بود.

چنین تلاش‌هایی برای بقای شرکت در دنیای امروز که فناوری سریع پیشرفت می‌کند، لازم و ضروری هستند. نسل جدید همگی تا حدی از فناوری جدید مطلع بوده و بر همین اساس، هر برندی که از فناوری مدرن برای انتقال پیام و روایت خود استفاده نمی‌کند، سرانجام از دنیا عقب خواهد ماند.

گفتنی است کمپین تبلیغاتی «AI Adventure» قطر ایرویز با همکاری شریک قدیمی آن آژانس تبلیغاتی «McCann Worldgroup» طراحی و توسعه یافت.

www.thedrum.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا