گزارش

همایش بهار گلها با معرفی برند لادیشو برگزار شد

همایش بهار گلها با هدف فرهنگ سازی و سیستم سازی صنعت گل با معرفی برند لادیشو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار” ام بی ای نیوز “همایش بهار گلها با هدف فرهنگ سازی و ایجاد تعامل و ارتباط حلقه‌های تاثیر گذار در صنعت گل و گیاه کشور توسط شرکت “برگ سبز” و با حضور مسئولان و دست اندر کاران و شاغلان صنعت گل و گیاه، سه شنبه شب در محل هتل آزادی تهران برگزار شد.

در این مراسم “مجید جهانگیری “مدیر عامل شرکت برگ سبز با تاکید  برضرورت ایجاد تحول در تولید گل و گیاه درکشور تاکید کرد: در صنعت گل و گیاه نیز مانند سایر موارد نیازمند تغییر و تحول و استفاده از دستاوردها و دانش روز جهان هستیم تا در مسیر توسعه قرارگیریم، به همین علت تصمیم گرفتیم با تاثیرگذارن و بزرگان این صنعت کنار هم جمع شویم و با همفکری و تعامل با هم در صنعت گل و گیاه کشور شبکه سازی ایجاد کنیم.

جشن بیست سالگی شرکت برگ سبز

او با اشاره به اینکه مجموعه برگ سبز با تولید سالانه نزدیک به ۲ میلیون شاخه گل با برند لادیشو، به عنوان بزرگترین تولید کننده گل و گیاه  لیلیوم در خاورمیانه مطرح بوده، گفت: این شرکت بیش از ۲۰ سال است که در زمینه‌ی گل و گیاه فعالیت می‌کند و همچنان با کیفیتی بی نظیر و منحصر به فرد در این صنعت حضور داشته است.

مدیر عامل شرکت برگ سبز تاکید کرد: ما همواره تلاش داریم تا با بهره گیری از روش‌های نوین و علمی روز دنیا، فرآیند تولید گل‌ها را بهبود بخشیم و بارعایت اصول زیست محیطی، کم ترین آسیب ممکن به طبیعت وارد شود و مصرف کننده در عین حال از طراوت و زیبایی گل های تولید شده در این مجموعه لذت ببرند.

وی با اشاره به برگزاری جشن بیست سالگی شرکت برگ سبز، تاکید کرد : امسال در این رویداد ضمن ری برندینگ لادیشو، تلاش داریم تا با تکیه  بر اصل کیفیت محصول و سودآوری و فرهنگ سازی مصرف سرانه گل در این عرصه تاثیر گذاربوده وهمچنین و تجربه ی  خرید و تحویل آسان گل را برا ی همکاران فراهم کنیم.

گل های شاخه بریده باید در سبد مصرف خانوار قرار گیرد

وی در ادامه گفت: در راستای استاندارد سازی صنعت گل در مراحل تامین نهاده‌ها و مواد اولیه و تولید و تغییرات بنیادین در لجستیک و توزیع و پخش گل که هنوز به شکل سنتی است؛  باید با ایجاد تغییرات و تحول به روز زمینه توسعه جایگاه صنعت گل را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت برگ سبز، با اشاره به اینکه برخی افراد جامعه حتی نام برخی گل‌های شاخه‌ای را نمی دانند تاکید کرد گلهای شاخه‌ای باید سر میز مردم قرار بگیرد و این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است که در جامعه ما مورد توجه نبوده و متاسفانه صنعت گل با چالش‌های متعددی مواجه شده .

در ادامه مراسم “دکتر پرویزدرگی”، سخنران و مشاور کار و کسب با تاکید بر اصل بهره وری در بخش‌های مختلف تولید گفت من از واژه “شاد بهره ور” استفاده می‌کنم که درصنعت گل بخصوص کاربرد بیشتری دارد طبق تحقیقات، توسعه  شادی تا ۱۲ درصد بهره وری را افزایش می‌دهد و با توجه به تاثیرگل و گیاهان در ایجاد حس خوب و نشاط در جامعه‌،  ترویج مصرف گل میتواند توسعه بهره وری را به همراه داشته باشد.

او در ادامه به اهمیت مهارت‌های ارتباطی و نقش آن در رونق کسب و کار اشاره کرده و افزود: در کنار مهارت‌های سخت که در تولید مورد استفاده قرار می گیرد ما در جامعه به مهارتهای نرم یا همان مهارتهای ارتباطی نیاز داریم به عنوان نمونه در گل فروشی های فروشندگان با استقبال و بدرقه خوب نسبت به مشتری حتی اگر منجر به خرید هم نشود تاثیرش را روی روح و روان مراجعه کننده باقی می‌گذارند.

دکتر پرویز درگی در توضیح برند لادیشو گفت : واژه لادیشو متشکل از حروفی است که به نظرمن هریک معنای خاصی به این برند بخشیده ، حرف ل، لبخند است که حلقه‌ی گم شده ارتباطی در جامعه ما است، حرف الف ، در خانواده صاحب این برند نشانه ادب و احترام اعضای آن است وحرف دال، دقت در تمام مراحل تولید و بازاریابی و پخش است و حرف ی ، عنصر یاد گیری است که مدیران این مجموعه هر سال با انجام سفرهای تحقیقاتی به کشور هلند دانش و تجربه روز را وارد مراحل تولید می کند و در نهایت حرف واو ، نشانه وحدت است که با گردهمایی که برگزار شد میان دست اندر کاران این صنعت همدلی بیشتری ایجاد خواهد شد.

در ادامه  علیزاده نماینده شرکت هلندی تامین کننده پیازهای گل لیلیوم به ارائه کلیات بازار این گل در جهان پرداخته و افزود: بازارهای فروش گل در دنیا از شکل کلاسیک که گل فروش‌ها بوده به سوپر مارکت ها در اروپا و امریکا و فضای آنلاین به خصوص در آسیا و کشور چین رسیده است .

وی گفت در رابطه با چرخه فروش گل توجه به چند موضوع اهمیت دارد، نخست به عنوان یک تولید کننده محصول با حفظ کیفت باید تولید شود تا در بازار دنیا جایی داشته باشد. همچنین عمر گل دانی گل باید حفظ و با کیفیت باشد و همچنین قیمت نهایی برای ارائه به بازار مناسب باشد.

او در ادامه گفت: در برخی کشورها گل‌ها دارای فرهنگ مصرفی خاصی هستند که ریشه در اعتقادات مردم آن جامعه دارد مثلاً گل لیلیوم در فرهنگ کشور چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده در جهان  نشانه خوشبختی و شانس است که در منزل نگه داری می‌شود و کشور کلمبیا بعد از چین بازار مهم دیگر مصرف  لیلیوم است که ۹۵ درصد محصول آن به امریکا صادر می‌شود و سومین کشور ویتنام است که در مذهب بوداییسم  هر روی برای بودا گل لیلیوم اهداء می‌شود چرا که دراعتقادات مذهبی آنها بودا عطر لیلیوم  را دوست دارد.

او در ادامه گفت: البته چالش‌هایی نیز در سالهای اخیر به علت تغییرات اقلیمی در هلند برای تولید پیاز این گل ایجاد شده و همچنین درشبکه‌های اجتماعی شاهد دیدگاه‌های جدیدی هستیم که حتی نسبت به تغییرات رنگ گلهای لیلیوم در ذائقه مردم جهان ایجاد شده که ضرورت نوآوری و تحول را گوشزد می‌کند.

علیزاده گفت : نمونه دیگر گل شاخه “رزلیلی ” گل جدید لیلیوم است است که فاقد گرده بوده و آلرژی ایجاد نمی‌کند و گل برگهای چند لایه و پرتری نسبت به لیلیوم ها دارد و برای دسته گل عروس و استفاده در منزل مناسب تر است که در ایران نیز تولید وعرضه آن را با شرکت لادیشو انجام میدهیم .

وی همچنین بر اهمیت روش‌های نوین دیزاین گل و دسته گل تاکید کرد و افزود: فروشندگان می‌توانند با  الگو برداری از روش‌هایی که در دنیا انجام می شود و ماندگاری گل را نیز افزایش میدهد، نسبت به ایجاد تغییرات به سمت شکل کسب و کار نوین در صنعت گل و گیاه گام بردارند.

لازم به ذکر است؛ در انتهای این رویداد از بزرگان و پیشکسوتان صنعت گل قدردانی شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا