
ام بی ای نیوز؛ در هفته گذشته اخبار و مطالب متنوعی را از حوزه مارکتینگ، تبلیغات و برندینگ منتشر کرد. لینک برخی از پربازدیدترین اخبار را مشاهده میکنید.
۷ ثانیهی طلایی با رامک
اگر اهل گشت و گذار در شبکههای اجتماعی و دنبال کردن اینفلوئنسرها در اینستاگرام و توییتر باشید، حتماً این روزها ویدئوهای چالش ۷ ثانیهای باز کردن فویل محصولات رامک به چشمتان خورده است؛ ویدئوهایی کوتاه، خودمانی و جذاب که نقصی کوچک را به ابزاری قدرتمند برای تقویت ارتباط با مخاطب و وفاداری تبدیل کرده است.
فرار از دست لشگر «ابلهان بازاریابی»!
«اگر کارتان فروش توالت سیار است، آموزههای استیو جابز به هیچ کارتان نمیآید و اگر مشاوری کوچکترین اشارهای به هرم مازلو کرد، باید با لگد از شرکت بیرونش کنید!» این جملاتی است که مارک ریتسون از چهرههای سرشناس عرصهی بازاریابی و برند در توصیف مشاورهای مارکتینگی به کار برده که بلای جان کسب و کارها شدهاند و حضورشان در بهترین حالت جز صرف هزینه و وقت، عایدی خاصی برای کسب و کار ندارد.
یک قدم نزدیکتر به مصرفکننده در کمپین پنیر هالومی کاله
کاله در نوروز ۱۴۰۴ کمپینی را با محوریت محصول پنیر هالومی کاله در استان مازندران اجرا کرد؛ بازاری که به دلیل فرهنگ غذایی خاص و تعداد بالای سفرها در تعطیلات، پتانسیل بالایی برای مصرف این نوع محصول دارد. هدف اصلی کمپین، افزایش آگاهی نسبت به پنیر کبابی در فضایی واقعی از مصرف و سنجش اثربخشی فعالیتهای لوکال مارکتینگ در قالب یک پروژهی پایلوت بود.
حضور لابراتوار دکتر اخوی در سیودومین نمایشگاه بینالمللی ایران بیوتی و کلین
لابراتوار دکتر اخوی در سیودومین نمایشگاه بینالمللی ایران بیوتی و کلین با ارائه بخشی از دستاوردهای علمی، نوآوریها و تعهدات خود در حوزه بهداشت و مراقبتهای تخصصی، حضور موفقی را به ثبت رساند.
درخواست وزارت دادگستری آمریکا از گوگل برای واگذاری دادههای جستجو
وزارت دادگستری آمریکا در پرونده ضدانحصاری خود از گوگل خواسته بخشی از دادههای کاربران را در اختیار رقبا قرار دهد؛ دادههایی شامل کلیکها، عبارات جستجو و رفتار کاربران که نقش مهمی در سلطه گوگل بر بازار جستجو و تبلیغات داشته است.
بلاتکلیفی اقتصادی و کاهش اعتماد مصرفکننده به بازار
در پی ابهام در وضعیت اقتصادی، مدیران شرکتهای بزرگ پیشبینی میکنند که هزینههای مصرفکنندگان کاهش یابد.
نوئل والاس، مدیرعامل کلگیت-پالمولیو، توضیح داد که ابهام در وضعیت اقتصادی باعث اضطراب مصرفکنندگان میشود و آنها به روش محافظهکارانهای خرید میکنند. حتی در دسته محصولات ضروری، مصرفکنندگان تمایل دارند موجودی خود را کاهش دهند.
بستهبندی شفاف مایلیدی، سوژه داغ کاربران ایکس
نمایش نمونههایی از نوار بهداشتی در بستهبندی شفاف در قفسه فروشگاهها، ابتکار تازهای از برند مایلیدی است که با واکنش گسترده کاربران شبکه اجتماعی ایکس مواجه شد. این اقدام که با هدف کمک به انتخاب آگاهانهتر مشتریان انجام شده، بار دیگر تابوی قاعدگی را به مرکز گفتگوها بازگرداند.
چهار دلیل که نشان میدهد کسب و کارتان به مدیریت اطلاعات محصول نیاز دارد
خبر دارید اطلاعات محصولتان کجاست؟ احتمالاً مثل اغلب شرکتهای امروزی، اطلاعات محصولتان در جدولهای اکسل و گوگل و واندرایو و فایلهای پیدیاف و ورد و ایمیل و روی فلش ذخیره شده است و مشکل دقیقاً همینجاست.
بیلبورد یونیلور زمین بازی بچهها میشود
کمپین تبلیغاتی «کثیفی خوب است» برند یونیلور این بار بچه ها را تشویق به بازی در گوشه و کنار استانبول میکند.
هدف از انجام این اقدام مبتکرانه تشویق کودکان به وقت گذرانی بیشتر در فضای باز خارج از خانه خواهد بود. از جمله مزایای بازی در فضای باز بیرون میتوان به افزایش میزان تاب آوری و کاوش در دنیایی فراتر از نمایشگرهای موبایل، کامپیوتر و تلویزیون موجود اشاره کرد.