گزارش

آمازون با افزایش مدت‌زمان پرایم دی به چهار روز، افت ۳۵ درصدی فروش را جبران کرد

آمازون امسال با تبدیل «پرایم دی» از یک رویداد دو روزه به چهار روز، موفق شد کاهش چشمگیر فروش در روزهای ابتدایی را تا حدی جبران کند. پرایم دی رویدادی سالانه و ویژه اعضای سرویس Amazon Prime است که طی آن، محصولات مختلف با تخفیف‌های گسترده عرضه می‌شوند.

بر اساس داده‌های شرکت مشاوره Momentum Commerce، فروش در دو روز اول این رویداد—که بازه‌ی سنتی آن بود—نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است. این آمار از عملکرد ۵۰ برند با مجموع فروش بیش از ۷ میلیارد دلار در آمازون به دست آمده است.

هرچند این گزارش هنوز شامل آمار روز پایانی (۱۱ ژوئیه) نیست، اما شواهد نشان می‌دهد بسیاری از مشتریان خرید خود را به تعویق انداختند تا از تخفیف‌های احتمالی در روزهای بعد بهره‌مند شوند. به‌گزارش Momentum Commerce، فروش در روز سوم نسبت به سال گذشته ۱۶۵ درصد رشد داشته است. همچنین میزان افزودن کالا به سبد خرید بیشتر از نهایی‌شدن خریدها بوده است.

مایک فلدمن، معاون ارشد بازرگانی در شرکت Flywheel، گفت:
«نرخ کلیک‌ها افزایش یافته که نشان‌دهنده مشارکت بالا است، اما نرخ خرید نهایی در نیمه‌ اول رویداد پایین‌تر بوده زیرا مشتریان منتظر تخفیف‌های بهترند. این خستگی نیست—بلکه شکل جدیدی از ماراتن پرایم دی است.»

آمازون ضمن عدم مخالفت با یافته‌های این گزارش، اشاره کرده که نمونه‌ی آماری آن محدود بوده است. سخنگوی این شرکت گفت:
«واکنش مشتریان بسیار مثبت بوده و مشتاقانه منتظر نتایج روز پایانی پرایم دی امسال هستیم.»

تخفیف‌های بیشتر، اما با درصد پایین‌تر

Momentum Commerce همچنین قیمت ۳۰ میلیون کالا را در بازار آمریکا طی سه روز نخست پرایم دی بررسی کرده است. طبق این داده‌ها، ۲۵.۳ درصد از محصولات شامل تخفیف شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد داشته، اما میانگین تخفیف‌ها از ۲۴.۴ درصد در سال گذشته به ۲۱.۶ درصد کاهش یافته است—یعنی تخفیف‌ها در مجموع ۱۱ درصد سبک‌تر شده‌اند.

برخی برندها در روزهای بعدی تخفیف‌های بیشتری ارائه کردند. میانگین تخفیف در روز اول ۲۲.۷ درصد بود که در روز سوم به ۲۶.۷ درصد رسید.

کاشف ظفر، مدیرعامل پلتفرم تبلیغاتی Xnurta، در این‌باره گفت:
«دیگر آن حس فوریت برای خرید در روز اول وجود ندارد. کاربران بیشتر جست‌وجو می‌کنند، کالا به سبد خرید اضافه می‌کنند و صبر می‌کنند ببینند تخفیف‌ها چطور تغییر می‌کند. این رفتار فرصت بیشتری برای برندها ایجاد می‌کند، اما اگر در لحظه تصمیم‌گیری نکنند، هزینه‌های تبلیغاتی‌شان به‌هدر می‌رود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا