برند جو (جو گریل سابق) در راستای جایگاهسازی مناسبتر، ورود به بازارهای جدید، جذب مخاطبان جدید و ماندگاری بیشتر برند در ذهن مخاطبان، برای دومین بار اقدام به ریبرندینگ کرد.
طراحی و بازتعریف معماری برند
این ریبرندینگ مجدد تحت تأثیر تغییرات بازار و بهروزرسانیهای برند در دستور کار قرار گرفت. نام تجاری جو به عنوان برند اصلی و زیر برندهای جو رستوران، جو کافه، جو بیکری و جو پیستری و جو پیتزریا تعیین شدند که همگی در کلیت هویت، جوهره و مأموریت برند یکسان هستند و تفاوتهای هدفمندی در استراتژیهای منو و محصول، مخاطب و توسعه خواهند داشت.
تعیین استراتژی جدید خدمات محصول و منو
در گذشته تمام لاینهای محصولات جو در کافه و رستورانها ارائه میشد، اما با تفکیک زیربرندها هر کدام تمرکز بر محصولات و منوی خاصی خواهند داشت. جو رستورانها کلیت منوی کلاسیک خود را حفظ خواهند کرد و محصولات بهصورت دورهای به آنها اضافه یا از آنها حذف خواهند شد.
بر اساس این استراتژی جدید، جو کافهها بر آیتمهای دسر و شیرینی، ساندویچهای آماده و سالادها، آیتمهای بار و قهوه تمرکز خواهد داشت و تطبیق بیشتری با ترندها و محصولات جدید پیدا خواهد کرد. جو بیکری، جو پیستری و جو پیتزریا هم بر محصولات تخصصی خودشان یعنی انواع نان، هزارلایهها و پیتزا تمرکز خواهند داشت.
تعیین استراتژِی جدید رشد و توسعه
در جریان ری برندینگ جدید، شعب جو رستوران از نظر تعداد فضاهای فیزیکی افزایش محسوسی نخواهد داشت، اما منو و محصولات آنها بسته به نیازها و استراتژیهای برند بهروزرسانی خواهند شد. این در حالی است که شعب جو کافه در سالهای پیش رو بیشترین توسعه فیزیکی را تجربه خواهند کرد.
بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، شعب جو بیکری و جو پیتزریا از نظر تعداد شعب فیزیکی بسته به نیاز مناطق هدف احداث میشوند و رشد خواهند داشت، اما تعداد آنها همیشه کمتر از شعب جو کافه خواهد بود.
تعیین استراتژی جدید مارکتینگ
در استراتژی جدید برند جو تمرکز فعالیتهای مارکتینگ بر بالا بردن کیفیت تجربه مشتری، تعامل بهتر و سازنده با مشتریان در راستای بهبود محصولات و خدمات و ارزشسازی از طریق سیستمهایCRM خواهد بود و از میزان تبلیغات پولی کاسته خواهد شد.
تعیین استراتژی جدید برندینگ
در بخش برندینگ، تأکید بر ماندگاری و آگاهی از برند برای مخاطبان هدف در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا بازطراحی هویت بصری جهت آگاهی بهتر از زیر برندها و نام و نشان تجاری و همچنین بهروزرسانی و تطبیقپذیری با سلیقهی نسل جدید انجام گرفته است. همچنین جوهره، هویت و ماموریت برند بازتعریف خواهد شد. بر همین اساس، از این پس جوهره برند بر خلق لذت (غذاها، آمبیانس و سیستم پذیرایی) تأکید خواهد داشت و ماموریت برند، خلق و ثبت تجربهای لذتبخش و مستمر برای مخاطبان خواهد بود و با توجه به همین موضوع آرکیتایپ خالق برای هویت برند انتخاب شده است.
بازارها و مخاطبان جدید
بخش عمدهای از تغییرات برند در راستای همگام شدن با مخاطبان نسل جدید و ورود به بازارهای جدید صورت گرفته است تا داینامیک پویا و خلاقانهای در فعالیتهای برند جو ایجاد شود و ساختار بهتری در جهت رفع نیاز مخاطبان و حفظ ارتباط موثر با مشتریان شکل بگیرد.