خبر

کمپین «میوه و سبزی برای مدارس» تسکو

تسکو و BBH در همکاری تازه خود نشان داده‌اند که شعار معروف «هر کمک کوچکی مؤثر است» فقط یک جمله تبلیغاتی نیست، بلکه معنای واقعی دارد. کمپین جدید با عنوان «Stickers» که از این هفته آغاز شده، پاسخی رنگارنگ و خلاقانه به یک واقعیت نگران‌کننده است: کمتر از یک‌دهم کودکان، به طور منظم میزان توصیه‌شده پنج وعده میوه و سبزی در روز را مصرف می‌کنند.

برای مقابله با این مسئله، تسکو طی دو سال گذشته بیش از ۱۰.۸ میلیون وعده میوه و سبزی به مدارس سراسر بریتانیا اهدا کرده است.

این کمپین که توسط آژانس BBH طراحی شده، با هدف گرامی‌داشت و معرفی تعهد تسکو به فعالیت‌های اجتماعی اجرا شده است. در ایده اصلی این پروژه، BBH به یک حقیقت ساده و جهانی تکیه کرده است: کودکان عاشق برچسب هستند. بر همین اساس، مجموعه‌ای از برچسب‌های ویژه با طرح میوه و سبزی طراحی و در قالب تبلیغات محیطی و مطبوعاتی منتشر شده است.

هویت بصری این کمپین حتی در لوگوی تسکو نیز بازتاب یافته و لوگو با طرحی شبیه به برچسب، هماهنگ با ایده خلاقانه اصلی بازطراحی شده است. جلوه اصلی این پروژه، در تصاحب نمای خیابان Old Street به نمایش گذاشته شده و نسخه‌های دیگری از آن نیز در مطبوعات و تبلیغات محیطی، از جمله جلد روزنامه Metro اجرا خواهد شد.

فیلیپه سرادورادا گیمارش، مدیر خلاقیت BBH، درباره این پروژه گفت:
«ما از حقیقتی جهانی الهام گرفتیم — اینکه بچه‌ها عاشق برچسب‌اند — و آن را به نمایش شاد و چشمگیری از مفهوم «هر کمک کوچکی مؤثر است” تبدیل کردیم. چون وقتی صحبت از اهدای ۱۰ میلیون وعده میوه و سبزی است، نمی‌توان آن را بی‌صدا بیان کرد.»

آلیشیا ساوت‌گیت، مدیر بازاریابی تسکو نیز افزود:
«به لطف تلاش‌های معلمان و همکاران ما در تسکو، برنامه “میوه و سبزی برای مدارس” توانست برای ۱۴۰ هزار کودک در جوامعی که با چالش‌های اقتصادی روبه‌رو هستند، تغذیه‌ای سالم فراهم کند. در سال تحصیلی گذشته، دانش‌آموزان این مدارس در مجموع ۱۰.۸ میلیون وعده میوه و سبزی رایگان مصرف کردند و معلمان از تأثیر مثبت این اقدام گزارش داده‌اند. این کمپین با الهام از برچسب‌های میوه و سبزی، موفقیت برنامه را جشن می‌گیرد و امیدواریم خانواده‌ها و کودکان بیشتری را به مصرف میوه و سبزی ترغیب کند.»

این کمپین به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت و برنامه‌ریزی رسانه‌ای آن را EssenceMediaCom بر عهده داشته است.

این پروژه حرفه‌ای با عنوان «Fruit and Veg for Schools» در اکتبر ۲۰۲۵ در بریتانیا منتشر شده و محصول همکاری برند تسکو با آژانس BBH لندن است. این کمپین محیطی (OOH) در حوزه منافع عمومی قرار دارد و شامل هفت نسخه تبلیغاتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا