خبر

نگاهی به کمپین شخص واحد بیمه دی

ام بی ای نیوز: کمپین دیجیتال شخص واحد بیمه دی با هدف حمایت از افرادی که به دلیل عضو نبودن در سازمان یا شرکت‌های بیش از ۵۰ نفر، امکان دریافت بیمه تکمیلی (بیمه درمان تکمیلی) را ندارند، برگزار شد. درباره این کمپین گفتگویی با آرش شکری مدیریت بازاریابی و تبلیغات بیمه دی و گروه ایده پردازی و اجرای کمپین از آژانس پل (مجری کمپین) داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.درباره بیمه شخص واحد دی توضیح بفرمایید؟آرش شکری: بیمه شخص واحد یکی از انواع بیمه‌های درمان است و مناسب کسانی است که نمی‌توانند بیمه درمان تکمیلی گروهی دریافت کنند. بیمه شخص واحد را میتوان به صورت فردی خریداری کرد. بر خلاف بیمه درمان تکمیلی برای خرید این بیمه نیازی به بیمه‌های پایه نیست. هر فرد می‌تواند برای خود و خانواده‌اش بیمه شخص واحد را خریداری کند تا هزینه‌های درمانی همچون هزینه‌های بیمارستانی، پاراکلینیکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی، آمبولانس، جراحی و موارد مشابه تحت پوشش این بیمه قرار بگیرد.بیمه‌شدگان شخص واحد می‌توانند در بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ مرکز درمانی در کل کشور تا سقف مشخص شده بدون پرداخت هزینه،. خدمات پزشکی و بهداشتی مورد نیازشان را دریافت کنند. البته هزینه پرداخت شده در دیگر مراکز درمانی کشور نیز شامل این بیمه شده و هزینه‌های درمانی آنها با ارائه مدرک توسط بیمه دی جبران می‌شود.گروه مخاطبان این بیمه چه کسانی هستند ؟آرش شکری: هدف اصلی کمپین شخص واحد، حمایت از افرادی است که به دلیل عضو نبودن در سازمان یا شرکت‌های بیش از ۵۰ نفر، امکان دریافت بیمه تکمیلی (بیمه درمان تکمیلی) را ندارند. به همین خاطر افراد مشغول در کسب‌وکارهای آزاد، استارتاپ‌ها، مشاغل خانگی، دانشجویان، فریلنسرها، بازاریابان، مغازه‌داران، خویش‌فرمایان، زنان خانه دار و موارد مشابه از بارزترین مخاطبان این طرح به شمار می‌روند.درباره کمپین دیجیتال معرفی این خدمت بیمه دی توضیح بفرمایید؟آرش شکری: این کمپین تبلیغاتی دوماهه در قالب رسانه‌های دیجیتال، محیطی و تلویزیون در سراسر کشور در حال اجرا است. شبکه‌های استانی تلویزیون، بیش از ۲۴۰ بیلیورد تبلیغاتی در ۳۰ استان و بیش از ۴۰۰ صفحه شبکه‌های اجتماعی بخش عمده این کمپین را تشکیل می‌دهند. به غیر از طرح‌های هنری اجرا شده در تبلیغات محیطی، ۶ ویدیو و ۳ انیمیشن اختصاصی کمپین بیمه شخص واحد به همراه محتوای ویژه شبکه‌های اجتماعی، تولیدات محتوایی این کمپین تبلیغاتی خواهند بوددر کنار این موارد راه‌اندازی فروش آنلاین بیمه شخص واحد و صدور آنلاین این بیمه‌نامه از ططریق وبسایت بیمه دی، کمک کرد تا مخاطبین به آسانی بتوانند این بیمه‌نامه را تهیه کنند و این امر به اثربخشی کمپین و افزایش فروش نیز کمک کرده است.در این کمپین چه پیامی تعریف شده است؟آرش شکری: در این کمپین تبلیغاتی، بیمه شخص واحد به عنوان یکی از بیمه‌های درمان انفرادی به تمام هموطنان معرفی می‌شود. در زمانی که هزینه‌های درمانی بسیار گران شده و حمایت بیمه‌های پایه همچون تأمین اجتماعی و خدمات درمانی نیز نمی‌تواند بخش عمده این هزینه‌ها را پوشش دهد، و از سویی برخی از هموطنان عزیز هم تحت پوشش بیمه‌های درمانی پایه نیستند، بیمه دی تصمیم گرفته است تا با ارائه این محصول پیامی از حمایت از مردم در این شرایط به آنها مخابره نماید.چه بازخوردهایی دریافت کردید؟ ایا هدف کمپین افزایش فروش نیز بوده است؟آرش شکری: هدف از اجرای کمپین شخص واحد بیمه دی، جایگاه‌سازی سبد محصولی بیمه درمان انفرادی با این نام در ذهن مخاطبین و مشتریان بیمه بوده فلذا اصلی‌ترین هدف ما آگاهی‌سازی و آگاهی‌بخشی است. البته طبق بازخوردهای گرفته شده در شبکه‌های اجتماعی از مخاطبین و همچنین دست‌اندرکاران صنعت بیمه، این کمپین تاکنون به خوبی توانسته به هدف خود دست پیدا کرده و نظر مخاطبین و مردم را به خود جلب نماید.بیمه دی با چه مسئله‌ای به سراغ شما آمد؟گروه ایده پردازی و اجرای کمپین از آژانس پل: بیمه دی با صورت مساله‌ی معرفی محصول بیمه درمان انفرادی خود که با هدف جبران هزینه‌های درمان کسانیکه نمی‌توانند خود را بیمه تکمیلی نمایند (و یا قصد همچین کاری را ندارند) طراحی شده بود، به آژانس پل رجوع کرد.درباره راه حل ارائه شده بفرمایید؟گروه ایده پردازی و اجرای کمپین از آژانس پل: با توجه به صورت مساله مطرح شده از سمت بیمه دی، بررسی‌های مختلفی برای تدوین استراتژی ارتباطی معرفی محصول بیمه درمان انفرادی انجام شد. با بررسی دقیق فعالیت‌های ارتباطی رقبا و همچنین نیازمندی‌های مخاطب، یک برنامه‌ی استراتژیک بلندمدت به منظور معرفی و جذب مخاطبین هدف این سبد محصولی از سوی آژانس تبلیغاتی پُل در اختیار این برند قرار گرفت. تدوین استراتژی بر پایه مدل ۳-circle از بررسی رقبا، مخاطب و برند انجام شد و با توجه به اینکه محصول بیمه درمان انفرادی در نقطه رقابتبین بیمه دی و رقبا قرار داشت (نقطه اشتراک ۳ مورد بررسی شده)باید پیام به شکلی نوآورانه ارائه می‌شد که برتری نسبت به رقبا را در ذهن مخاطب حک کند.فاز اول این برنامه ،در مسیر آگاهی‌بخشی نسبت به هزینه‌‌های بالای درمان و پررنگ کردن نیاز به این بیمه‌نامه و همچنین در راستای تحکیم برندینگ بیمه دی طراحی شد. سناریوهای ویدئوها نیز در راستای استراتژی تدوین شده و به منظور یاداوری تاثیرات هزینه‌های بالای درمان در عملکرد افراد و نیازافراد به بیمه شخص واحد به شکل سریالی طراحی شد که تاکنون دو قسمت از آن منتظر شده است.درباره مراحل اجرایی توضیح بفرمایید؟گروه ایده پردازی و اجرای کمپین از آژانس پل: در قدم اول کمپین و همزمان با اکران بیلبوردها در سطح استان‌های مختلف اولین انیمیشن در راستای نمایش هزینه‌های درمانی در فضای دیجیتال رونمایی شد که با استقبال خوب مخاطبان هم همراه بود.در ادامه نیز تا به امروز دو قسمت از ویدئوهای سریالی در این بخش رونمایی شده است که قرار است در شبکه‌های استانی تلویزیون هم پخش شود. رسانه‌های دیجیتال به عنوان رسانه‌های اصلی کمپین برای معرفی و اطلاع‌رسانی درباره محصول و مزیت‌ها نسبت به رقبا استفاده می‌شوند که فعالیت‌هایPR نیز مکمل این بخش خواهد بود.چرا انیمیشن برای انتقال پیام استفاده شده است؟گروه ایده پردازی و اجرای کمپین از آژانس پل: استفاده از انیمیشن های تبلیغاتی تاثیر زیادی در شناساندن خدمات برندها و جذب مخاطبین دارد. بخصوص امروزه در فضای تبلیغات اثبات شده که یک انیمیشن تبلیغاتی کوتاه تاثیرگذاری بسیار بیشتری نسبت به ویدئوهای تبلیغاتی دارد. به کمک انیمیشن تبلیغاتی در عین سرگرم کردن مخاطب در مدت زمان بسیار کوتاه و جلب توجه و تمرکز آنها، می‌توان اطلاعات مهم و تأثیرگذار مانند مزایا و ویژگی‌های اصلی محصول را به آنها معرفی کرد.درباره طراحی شعار بفرمایید؟گروه ایده پردازی و اجرای کمپین از آژانس پل: بعد از بررسی دقیق و موشکافانه‌ی محصول بیمه درمان انفرادی بیمه دی و همچنین رقبای این برند، آژانس پُل از استراتژی انتخاب یک نام اختصاصی به منظور ژنریک کردن این سبد محصولی استفاده کرده و پس از بررسی‌های مختلف، نام «بیمه شخص واحد» برای این سبد محصولی انتخاب گردید. نزدیکی این اسم به بیمه‌ی شخص ثالث، مخاطب را کنجکاو می‌کند و جدید بودن و عدم استفاده رقبا از این نام، این فرصت را در اختیار بیمه دی قرار می‌دهد تا با اجرای کمپین شخص واحد و ایجاد فرکانس گسترده بتواند این سبد محصولی را با نام اختصاصی خود جایگاه‎‌سازی نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا