خبر

داستان برندها در رمضان

ماه مبارک رمضان در راه است. این ماه مفاهیم تامل، همدلی و ارتباط با دیگران را در ذهنمان تداعی می­کند. در این مدت مردم بیش از همیشه به هدر رفتن غذا و موانع موجود بر سر معاشرت با دوستان در دوران کرونا توجه نشان می­دهند.

در این میان، آژانس­های تبلیغاتی از راه حل­های فیسبوک در حوزه بازاریابی برای پرداختن به این موضوع استفاده کرده اند.

تجربه موفق برند­ها در رمضان سال گذشته، سناریو­های منحصر به فرد و چالش­های جدیدی را برای غلبه بر مشکلات در دوران کرونا ارائه داد. معمولا هر سال جهان شاهد بیش از ۱ میلیارد تن هدر رفت مواد غذایی است که این وضعیت در ماه رمضان و منطقه خاورمیانه تشدید می­‌شود.

به منظور جلوگیری از اسراف به ویژه در ماه رمضان، آژانس خلاقیت TBWA\RAAD خاورمیانه با اجرای طرح یک کتاب دستور پخت تعاملی و از طریق یک فیلتر واقعیت افزوده در اینستاگرام به عنوان معیاری برای طبخ مواد غذایی به تعداد اعضای خانواده عمل می­‌کند. این کتاب امکان برنامه ریزی و پخت مقدار غذای کافی به تعداد افراد خانواده را برای آشپز­ها فراهم خواهد کرد.

پروژه فوق با همکاری «بانک غذا مصر» اجرا شد. این سازمان غیر انتفاعی در راستای مبارزه با گرسنگی به کمک تنوع و نوآوری و از طریق ارائه فیلتر­های مختلف در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می­‌کند.

رمضان فرصتی بزرگ برای تبلیغ کنندگان به شمار می‌­رود. در این ایام برند­ها باید به داستان سرایی الهام بخش و جذاب روی بیاورند. در این ماه انتظار مخاطبان از برند­ها بیشتر می­شود. به گزارش فیسبوک، ۹۱ درصد از شرکت کنندگان در یک تحقیق گفته‌اند که در خلال این ماه دست به فعالیت­های خیرخواهانه می‌­زنند و ۷۵ درصد از آنها بر این باورند که برند­ها نیز باید به دنبال کشف راه­هایی یاشند تا بتوانند دین خود را به این پدیده ادا نمایند. ۶۰ درصد از شرکت کنندگان گفته اند که پس از اطلاع از اقدامات خیرخواهانه یک برند خاص، بیش از پیش به آن علاقمند شده اند.

تعامل با جوامع آنلاین و اتخاذ یک استراتژی فرابومی می­تواند به یک برند کمک کند تا با اهداف هم راستا با اهداف خود ارتباط برقرار کند.

در ماه رمضان ۲۰۲۰، شیوع کرونا و نگرانی بابت حفظ پروتکل­های بهداشتی، رفتار مصرف کننده را تغییر داد. در عرصه خرده فروشی مردم به سمت خرید با موبایل روی آوردند. به این ترتیب مدت زمان حضور در فروشگاه­ها کاهش یافت و در نتیجه مردم کمتر در معرض ابتلا به کووید-۱۹ قرار گرفتند. در ادامه فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط با دیگران، خرید و سرگرمی با استفاده از موبایل فراهم گردید. در همه گروه­های سنی، ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان از موبایل­های خود حین تماشای تلویزیون استفاده می­کردند و ۴۸ درصد از آن­ها نیز در مقایسه با سال­های گذشته زمان بیشتری را به کاری با گوشی‌­هایشان در ماه مبارک رمضان اختصاص می­‌دادند.

www.campaignme.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا