ام بی ای نیوز: تیمچه، فروشگاهی اینترنتی با مدل بازارگاه یا MarketPlace» » با سرمایهگذاری مشترک لندو و فینووا به بازار E-Commerce معرفی شد. با امیررنجبر مدیرعامل تیمچه و لندو به گفتگو نشستهایم تا درباره تیمچه بیشتر بدانیم.درباره تیمچه و مزایای آن برایمان بگویید؟تیمچه فروشگاه آنلاینی ((Market Place با تنوع هزاران محصول درحوزه E-Commerce است که تلاش دارد، نیازهای مشتریان را برطرف کند. تیمچه با سرمایهگذاری مشترک لندو و فینووا راهاندازی شده است.ما برخلاف نظر بسیاری از افراد که عنوان میکنند، حوزه فعالیت فروشگاههای آنلاین در ایران وارد اقیانوس قرمز و رقابت زیاد شده، معتقدیم چنین نیست و فروشگاهی که بتواند تنوع کالایی بالای صدهزار محصول ارائه کند به غیر از دیجیکالا وجود ندارد. بنابراین بازیگرجدی در این حوزه حضور ندارد و تیمچه میتواند نقش مهمی را در این بازار ایفا کند. تیمچه با تنوع محصولی بالا شروع به کار کرده و هر روز بر دامنه محصولاتش اضافه میکند. از لانچ تیمچه زمانی نمیگذرد اما درهمین زمان اندک کسب وکارها از آن استقبال خوبی کردهاند. در تلاش هستیم تا پایان سال تنوع محصولی را به صدهزار کالا برسانیم. بنابراین تنوع محصولی یکی از مهمترین مزیتهای تیمچه است. مزیت دیگر خرید اقساطی بدون ضامن و چک از این فروشگاه آنلاین است. موضوع مهم دیگری که نمونهای از آن در ایران وجود ندارد. این مزیت به خاطر حمایت لندو از تیمچه اجرایی شده است. در تلاش هستیم که نرخ سود اقساطی را در تیمچه کاهش دهیم. مزیت دیگر؛ ارسال رایگان به سراسر کشور بدون محدویت قیمت است. این مزیت نیز از جمله مزایایست که مخاطبان نمونه آن را در هیچ فروشگاهی مشاهده نکردهاند. تضمین اصالت کالا، ضمانت ۱۰ روزه برای بازگشت کالا، پرداخت در محل و… از جمله مزایای دیگریست که برای تیمچه تعریف کردهایم.برای زنجیره تامین و لجستیک چه برنامهای دارید؟تیمچه در آغاز راه است و فعلا از حمل و نقل موجود برای توزیع محصولات استفاده خواهد کرد. با توجه به شرایط حال حاضر، مشتریان مطمئن باشند که ما به راحتی کالاهای مورد نیاز آنها را به هر نقطه از کشور که بخواهند، ارسال میکنیم. به مرور و با افزایش درخواستها ما نیز در زمینه لجستیک برنامهریزی خواهیم کرد و زمان ارسال را برای برخی از محصولاتمان کاهش خواهیم داد. در مجموع با توجه به سایز تیمچه برنامه ریزی برای لجستیک فعلا مزیت محسوب نمیشود.تیمچه چه گروه مخاطبانی را هدف قرار داده است؟بازار فروشگاههای آنلاین به دلیل گسترش اینترنت و شیوع ویروس کرونا در حال رشد سریع است. ما در تلاش هستیم، در گام اول بهترین سرویس را به کاربران لندو (خرید اقساطی از فروشگاههای آنلاین) ارائه کنیم. پس از این گروه از مخاطبان، جوانانی که قصد دارند فروشگاههای جدید را امتحان کنند، مرکز توجه ما هستند. لندو نیز مزیتهای مانند خرید اقساطی و ارسال رایگان دارد، چنین مزیتهایی برای مخاطبانی که تابحال از ما خرید کردند بسیار جذاب بوده است.آیا برای جذب گروه مخاطبان دیگری که تجربه خوبی از خرید فروشگاههای اینترنتی ندارد، برنامهریزی کردهاید؟خلق تجربه جدید و انتخاب بیشتر برای مخاطبان یکی از اهدافیست که در تیمچه به دنبال آن هستیم. طبق بررسی ما با اینکه نزدیک به سی هزار فروشگاه با نماد اطمینان وجود دارد، مخاطبان آنچنان با تنوع خرید روبرو نبوده و اطمینانی برای خرید ندارند و کاربران به دنبال یک فروشگاه با تنوع محصولی بالا هستند. براساس بازخوردهای دریافتی نیز کاربران تا به امروز تجربه خوبی از تیمچه داشتهاند. البته تمامی فروشگاههای اینترنتی که یک طرف آنها فروشندگان هستند، حتما دچار مشکلاتی میشوند اما ما در تلاش هستیم که چنین مشکلاتی را مدیریت کنیم.واحد پیشتیانی چقدر آموزش دیده است؟تمامی حاضران در این واحد، آموزش دیده و باتجربه هستند.چه راهکارهای بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی تیمچه تابحال اجرا کردید؟در این باره دو استراتژی را تابحال دنبال کردیم. یک: تمرکز برمشتریان لندو که ما را میشناسند و از این طریق تیمچه را به آنها معرفی کردیم. دو: تبلیغات دهان به دهان. روشی که تا به امروز نتیجه بخش بوده و فروش اقساطی و ارسال رایگان باعث جذب مشتریان بسیاری برای تیمچه شده است. به مرور تخفیفاتی را برای کاربرانی که تیمچه را به دوستانشان معرفی میکنند، در نظر خواهیم گرفت.mbanews.ir- نرگس فرجی
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد