خبر

ردپلنت؛ با نگاهی تازه وارد تبلیغات شدیم

ام بی ای نیوز: ردپلنت یکی از آژانس‌های تبلیغاتی جوان و پراستعداد فعال در ایران است که پروژه‌های موفقی را به نام خود ثبت کرده است. با احسان مهدی زاده مدیرعامل شرکت ردپلنت به گفتگو نشسته‌ایم تا درباره چگونگی شکل گیری و خدمات این شرکت بیشتر بدانیم.درباره رد پلنت برایمان بگویید؟رد پلنت برای ما جایی پراصالت اما در عین حال سرشار از تازگی است. رد پلنت فضایی‌ست که در آن خلاقیت و فکرنو جاری است. تیم جوان و حرفه‌ای ردپلنت سفر به دنیای جدیدی را برای کشف ایده‌های نو آغاز کرده‌اند. ما سیاره‌ی جدیدی را در تبلیغات ایران کشف کرده‌ایم و اسم آن را رد پلنت گذاشته‌ایم. هویت رد پلنت برگرفته از هویت افراد تشکیل دهنده آن است. رد پلنت مرکز تجمع چهره‌های جدید و بااستعدادی‌ست که قرار است به کسب وکار ایران کمک کنند تا دغدغه‌هایشان برطرف شوند. در ردپلنت، دغدغه‌های کسب وکارها برای سودآوری پایدار در حوزه‌های مختلف از طریق مارکتینگ، استراتژی و تبلیغات به روشی نو و خلاق برطرف خواهند شد.با توجه به اينكه ردپلنت سرويس پروايدر هست؛ چرا در شرايط فعلى اقتصادى كه بسيارى از بيزنس‌هاى اين‌چنيني در حال كوچك شدن يا تجميع هستند دست به راه انداختن اين كسب و كار كرديد؟شرایط حال حاضر برای فعالیت برندها روز به روز سخت‌تر می‌شود و آژانس‌های فعال نیز برای ماندگاری در بازار در حال کوچک شدن هستند. بنابراین همگان نسبت به شرایط حال حاضر کشور واقف هستیم اما در همین شرایط سخت اگر تخصصی داریم باید جلو بیایم و به برندها کمک کنیم. برندها در این شرایط به همکاران متخصص در حوزه تبلیغات و مارکتینگ نیاز دارند. در این شرایط است که راهکارهای خلاقانه و جدید در تبلیغات و مارکتینگ نمود بیشتری پیدا می‌کنند. راهکارهایی که همچنان بازار را فعال نگه داشته و حق انتخاب را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کنند. برای مثال: یکی از آژانس‌های تبلیغاتی بین المللی درخاطرات خود می‌نویسد: یکی از مشتریانش با حجم زیادی از پرتقال به سراغشان آمده و عنوان کرده که خریداری برای محصولاتش ندارد. آژانس پس از بررسی، راهکار خلاقانه‌ای به مشتری ارائه می‌دهد و می‌گوید: به جای فروش پرتقال، میوه‌ها را تبدیل به آبمیوه کند و بفروشد. با این کار ارزش افزوده جدیدی خلق کرده و باعث ماندگاری بیشتر محصولاتش خواهد شد. مشتری مورد نظر در آن سال سود دوچندانی می‌کند. رد پلنت نیز با تخصص و آمادگی لازم وارد بازار شده و معتقد است که در این روزهای سخت برندها به این تخصص و آمادگی نیاز دارند.خلا بازار اين كسب و كار كجاست و آيا به عنوان يك ماركتينگ ديركتور راهكارهاى تبليغاتى ارائه شده در سالهاى اخير گره اى از دغدغه‌هاى مشترى‌ها باز كرده يا تنها يك راهكار موقتى جهت رفع نياز آنى مشترى بدون استراتژى بوده است؟پس از نزدیک به ۱۳ سال سابقه کار در برندهای داخلی و بین المللی به این نتیجه رسیده‌ام که استعدادهای درخشانی در حوزه تبلیغات و مارکتینگ ایران وجود دارند. نکته مهم این است که چنین استعدادهایی دریک نقطه و مرکز متحد و یک شکل نیستند و برآیند انرژی‌های آنها تبدیل به راه‌حل نمی‌شوند. ردپلنت خلاء بازار را همین موضوع می‌بیند. بازاری که در آن استعدادها در یک فضا تجمیع نشده‌اند. ما در تلاش هستیم که تیم جوان و با استعداد خود را در یک فضا نگه داریم. ما با دیدگاه‌های متفاوت برای یک هدف مشترک دور هم جمع شده‌ایم. چنین اتفاقی باعث شده که ما به مسائل از زوایای مختلفی نگاه کنیم و همین موضوع باعث موفقیت ردپلنت شده است. این روزها فشار و هجوم رسانه پررنگ شده است. چنین رسانه‌هایی آگاهی از برند را افزایش اما تصویر برند را بهبود نمی‌بخشند. ما در ردپلنت در تلاش هستیم علاوه بر خلق راه‌حل‌های خلاقانه و استراتژیک و افزایش آگاهی برند، تصویر خوب و دوست‌داشتنی از برند در ذهن مخاطبان خلق کنیم.مزيت رقابتي ردپلنت نسبت به رقبا چيست؟ و تیم شما چه دغدغه‌اى از مشترى‌ها رفع خواهد كرد؟اول از همه باید بگویم: ما برای سهم خواهی از رقبا به بازار نیامده‌ایم. ما در تلاش هستیم به همه فعالان جهت نتیجه گیری بهتر کمک کنیم. ما در کنار همگان هستیم و تخصص خودمان را با بقیه به اشتراک می‌گذاریم. ما سعی می‌کنیم به دغدغه‌های مشتریان از نگاه جدیدی نگاه کنیم. خلاقیت در تمامی مراحل کاری ما جاری است. برای ما مهم است که افراد متخصص را با نگاه جدید کنار هم جمع کنیم. در تلاش هستیم نگاهی ۳۶۰ درجه به مسائل داشته باشیم. چنین نگاهی ما را در یافتن مسائل مشتریان یاری خواهد کرد. تعریف مسئله همیشه سخت‌تر از راه حل است. ما در تمامی مراحل در کنار مشتریانمان هستیم.درباره پروژه‌های موفقی که انجام دادید برایمان بگویید؟ و در آینده قرار است با چه برندها و پروژه هایی کارکنید؟ درباره بازخوردهای دریافتی برایمان بگویید؟تیم ردپلنت چندی پیش با اسمی دیگر با برندهای مختلفی مانند: سان استار و… همکاری داشت. اما همین تیم به تازگی کمپین موفقی را برای برند نسکوئیک اجرایی کرده است. در این کمپین برند قصد داشت، نشان دهد که آرزو دارد بزرگ شدن بچه‌ها با خوشی و سلامتی باشد. نشان دادن این هدف و همزمان شدن آن با زمان کرونا پروژه را سخت‌ترکرد اما خوشبختانه به خوبی و با موفقیت به پایان رسید.یکی دیگر از پروژه‌های ما همکاری با نشر خوب است که در زمینه انتشار آثار فاخر فعالیت می‌کند. تیم ما برای این پروژه کمپین بزرگی که شامل دیجیتال و… نیز می‌شود، طراحی و برنامه ریزی کرده است. ما برای نشر خوب پروژه آماده سازی کتاب‌های صوتی را با خوانش هنرمندان مدیریت و اجرا کردیم.ایده اولیه این پروژه نیز از ردپلنت بود. در این پروژه قصد داشتیم با توجه به شرایط جامعه و تعطیلی مغازه‌ها و سختی عبور و مرور مردم، مخاطبان را نسبت به شنیدن کتاب و برقراری ارتباط با آن تشویق کنیم. در این پروژه سعی شده که هر کدام از هنرمندان دقیقا کتابی متناسب با روحیات و شخصیت خود را خوانش کنند. از این پروژه به زودی در دی‌ماه رونمایی خواهد شد. ما برای لانچ این پروژه برنامه‌ریزی جذابی را تدارک دیده‌ایم.ما همیشه بازخوردهای زیادی از کارهای اجرا شده دریافت می‌کنیم. در مورد پروژه نسکوئیک بازخوردهای خوبی دریافت کردیم.طبق بازخوردهای دریافتی پیام کمپین از نظربصری زیبا و قابل فهم برای مخاطبان بوده است. همچنین پیام توانسته کانسپت برند را در قالب استاندارد بیان کند. ما در تلاش بودیم علاوه برافزایش آگاهی، تصویر برند را نیز به بهترین شکل، مطابق با دی ان ای برند در ذهن مخاطبان بسازیم. بازخوردهای دریافتی از پروژه نشر خوب نیز مثبت بوده و بدون هیچ تبلیغی پیام در شبکه‌های اجتماعی در حال وایرال شدن هستند.درباره پروژه نسکوئیک توضیح بفرمایید، مسئله چه بوده و چه راهکاری ارائه شده است؟نسکوئیک یکی از برندهای شرکت نستله است که چندوقتی‌ست در ایران فعالیت خود را آغاز و برای گروه سنی کودک و نوجوانان شیرهای طعم دار و پودرکاکائو تولید می‌کند. محصولات نسکوئیک غنی شده با ویتامین‌ها است. در این پروژه نسکوئیک قصد داشت هم مادران و هم کودکان را هدف قرار دهد. مادرانی که در پی تغذیه سالم و کودکانی که همیشه به دنبال خوراکی‌های خوشمزه است. همچین برند قصد داشت در این کمپین شعار جهانی "بزرگ شدن همراه با سلامتی" را به مخاطبان یادآور شود. شعاری که ما درکمپین به "بزرگ شدن با نسکوئیک مزه میده" تبدیل کردیم. دربریف ارائه شده توسط تیم نسکوئیک دغدغه‌ها و چالش‌ها دقیق مشخص شده بود و ما بریف کاملی را دریافت کردیم. ما باید کانسپت ارائه شده را تبدیل به پیامی قابل فهم و مشخص می‌کردیم. پیامی به همراه تصویری که بتوان در چند ثانیه توسط مخاطبان قابل تشخیص و قابل فهم باشد. تصویری که همزمان دو گروه مخاطبان مادر و کودک را هدف قرار داده و باید برای هر دو گروه جذاب و قابل اعتماد باشد.پس از مطالعه رفتار برند در ایران و خارج از ایران به یکسری فعالیت و تصویر رسیدیم. سرانجام نتایج بررسی‌ها ما به تصویری رسید که مطمئنا مخاطبان بسیاری آن را در سطح شهرها دیده‌اند. در این کمپین برخلاف کمپین‌های قبلی نسکوئیت به جنبه عاطفی برند پرداختیم. کمپین مورد نظر در ۱۰ شهر و ۶۰ روز اکران شد. کمپین با بازخوردهای خوبی نیز مواجه شد.ردپلنت در آینده کجاست؟آینده ردپلنت از همان زمان شکل گیری کامل مشخص شد. آینده‌ای که اگر مشخص نبود، گروه ما دور هم جمع نمی‌شد. قبل از هر نکته‌ای باید بگویم: برای ما مهم است که ردپلنت فضای قابل اعتمادی برای مشتریان باشد و آنها در این فضا احساس دغدغه نکنند. ما در تلاش هستیم در ردپلنت آنقدر قابل اطمینان باشیم که بار بزرگی را از دوش کسب وکارهای ایرانی برداریم. البته ما خودمان را محدود به مرزهای داخل کشور نکرده و به فراتر از مرزها فکر می‌کنیم. برای مثال: در حال حاضر یکی از برندهای بین المللی( آلمانی)، یکی از مشتریان ردپلنت است و ما توانسته‌ایم که برنامه‌ریزی دقیقی برای درخواست‌های برند داشته باشیم. ما برای جایگاه یابی میان بزرگان صنعت مارکتینگ جهان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ردپلنت محدود به یک جغرافیای مشخص نیست و خود یک جغرافیای معین است و به هرکجا که بخواهد سفر می‌کند.برای دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما اینجا را کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا