خبر

سال نو، هال نو!

ام بی ای نیوز: برند مهکام که در حوزه صنعت مبلمان فعالیت دارد، به تازگی کمپینی را در شهر شیراز اکران کرده است. مهکام با این کمپین به استقبال بهار رفته است. ام بی ای نیوز گفتگویی با قناعت پیشه شریک و مدیر فروشگاه و آنا جلوه مدیرآژانس ارتباط برند شیراز (ایده‌پرداز و مجری کمپین) داشته که در ادامه می‌خوانید.درباره مهکام برایمان بگویید؟خانم قناعت پیشه: مهکام یک کسب و کار خانوادگی است. ما شعبه‌ی یک مهکام را در مهر ۹۶در بورس فروش مبلمان در خیابان وصال راه اندازی کردیم و در این مدت با برندهای بزرگی بصورت انحصاری همکاری داشتیم. در سال ۹۸ تصمیم به راه اندازی شعبه‌ی دوم مهکام گرفتیم که در این شعبه تصمیم داشتیم رویکردمان نسبت به موضوع دیزاین منزل تخصصی‌تر باشد. در واقع رویکرد ما در مهکام که نشات گرفته از نگاه مادرم خانم است،‌ بر این اساس بوده که ما به جای مشتری بازار را بگردیم و بهترین‌ها را انتخاب کنیم و در زیر یک سقف جمع کنیم. ما می‌خواهیم که مشتری وقتی وارد مهکام می‌شود و می‌خواهد انتخاب کند خیالش راحت باشد که بین بهترین ها دارد انتخاب می‌کند. ضمن اینکه بصورت تخصصی گروهی از جوانان خوش ذوق را در کنار خودمان جمع کرده‌ایم که به مشتریانمان مشاوره‌ تخصصی برای انتخاب مبلمان و اکسسوری بر اساس ویژگی های منزلشان بدهیم.مهکام با چه هدفی اقدام به تبلیغات کرده است؟قناعت پیشه: هدف اولیه و اصلی ما این بود، نگاه تازه‌ای که در شعبه‌ی جدید داریم را اطلاع رسانی کنیم و بگوییم که ما در این شعبه هستیم و البته خودمان را نسبت به رقبایمان متمایز کنیم.این تبلیغات از طریق چه رسانه‌های منتشر شده است؟ما در فضای محیطی تبلیغات داریم و در سوشال مدیای مهکام هم فعال هستیم. همچنین یک ایونت افتتاحیه داشتیم و اسپانسری یک برنامه درحوزه‌ی مد و فشن که به خاطر وضعیت موجود به تعویق افتاد.درباره مراحل ایده پردازی تبلیغات مهکام برایمان بگویید؟جلوه: بعد از برگزاری جلسه‌ی بریف و انجام دو مصاحبه با شرکای مهکام که در واقع خانواده‌ی قناعت پیشه هستند. ما در بخش استراتژی رقبای بازار را بررسی کردیم، اینکه چه پیامی را در نقاط تماسشان می‌گویند و خودشان را چطور پوزیشن کرده‌اند. همچنین مخاطب و نوع رفتاری مخاطب بررسی شد. با توجه به نگاهی که مشتری نسبت به کسب و کارش داشت به این نتیجه رسیدیم که جایگاهی که برند مهکام می‌تواند در ذهن مخاطبان هدف برای خودش ایجاد نماید، یک متخصص حرفه‌ای در زمینه‌ی دکوراسیون و مبلمان است که مجموعه‌ای از انتخاب‌های تخصصی و باکیفیت را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.مهکام برندی ست که متخصص انتخاب برندهای باکیفیت، و انتخاب مجموعه‌ای از محصولات خاص و باکیفیت از هر برند، است.این برند برای زمان، سلیقه و سرمایه‌ی مخاطبانش ارزش قائل است و به همین دلیل مجموعه‌ای از دقیق‌ترین و باکیفیت‌ترین انتخاب‌ها را در برابر مشتریانش قرار می‌دهد تا آن‌ها با خیال راحت و با اطمینان محصولات مورد نظرشان را از میان گروهی از محصولات منتخب، برندهای برگزیده و حرفه‌ای این صنعت انتخاب نمایند.راه‌کار ارتباطی اصلی برند مهکام، ایجاد اعتماد به یک متخصص حرفه‌ای در زمینه‌ی انتخاب محصولات و برندها برای مخاطب هدف در نظر گرفته شد.درباره مراحل اجرایی پروژه برایمان بگویید؟جلوه: با توجه به اینکه میزان آگاهی از برند مهکام در بین گروه مخاطب مخصوصا در منطقه‌ای که شعبه‌ی دو آن افتتاح شده بود ( منطقه ای که به لحاظ سطح اجتماعی با شعبه‌ی یک تفاوت دارد) بسیار کم بود، تمرکز اصلی، ایجاد آگاهی از برند مهکام در رسانه‌های محیطی و ساپورت محتوایی برای ایجاد تصویری که برای برند در نظر گرفته بودیم، در فضای سوشال مدیا بود.ضمن اینکه تصمیم داشتیم جشنواره‌ی فروش را همزمان با فروش شب عید برگزار کنیم که ایونت‌های هفتگی با حضور سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهایی که سبک زندگی‌شان مطابقه با سبکی که مهکام پیشنهاد می‌کندُ ، اجرا می‌شد. با همین رویکرد برنامه‌ی اسپانسری جشنواره‌ی مد و فشن هم در اسفند ماه دیده شده بود که متاسفانه کلیه‌ی فعالیت های مرتبط با ایونت ها به بعدا موکول شد.درباره مراحل طراحی اسلوگان تبلیغات توضیح بفرمایید؟جلوه: با هدف گفتگوی این موضوع که مهکام متخصص انتخاب استُ و با توجه به حال و هوای شب عید، تگ لاین رونمایی از برند مهکام در شعبه ی دو «انتخاب نو، هال نو!» بود.در ادامه با هدف معرفی محصولات،‌ در رسانه های آنلاین و محیطی از شعار «در چه هالی؟» استفاده شد.برای جشنواره شعار «جایزه‌ای که هالت رو عوض میکنه!» انتخاب شده بود که یک چیدمان مبل و میزناهارخوری با دیزاین کامل جایزه‌ی ای بود که مهکام به کسانی که از او خرید کردند می‌داد تا هالشان به خوبی عوض شود و حالشان از گرفتن این جایزه خوب‌تر شود.و در نهایت در گام آخر فاز یک با شعار «سال نو، هال نو!» هم برند مهکام را یادآوری می‌کنیم و هم شادباش عید را با حال و هوای پیام های مهکام به مخاطب اعلام می‌کنیم.در طراحی مجموعه‌ی تصاویر علاوه بر تمرکز بر معرفی محصول از المان‌های مرتبط با بهار هم به شکل کاغذ دیواری استفاده شده که مجددا تاکید بر تخصص برند در انتخاب دارد.این پروژه بطور سراسری اجرا شده است؟با توجه به اینکه در حال حاضر این مجموعه صرفا در شیراز نمایندگی دارد، فقط در شیراز انجام شده ولی همانطور که توضیح داده شد سعی شده همه‌ی نقاط تماس با مخاطب درگیر پیام‌های برند شود.شناسنامه کار:سفارش دهنده: گالری مهکاممجری:‌ آژانس ارتباطات برند شیرازایده پرداز و کپی‌ رایتر: آیدا پاکزاد افشارمدیرهنری: علی افسرپورگرافیست ارشد:مهدی مصلحیعکاس: بهزاد رحمانی‌پوردیجیتال آرتیست: سارا عرب‌ زادهmbanews.ir- نرگس فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا