ام بی ای نیوز: ارزان شدن و ارزان نگه داشتن فرش موضوعی است که در کمپین تازه مجموعه شهرفرش در اقدامی حمایتی مطرح شده و این رویکرد درشرایط اقتصادی که عموما کالاها با افزایش قیمت مواجه هستند دارای زوایایی است که درگزارشی که میخوانید به آن پرداخته شده است.فرش یکی از مهمترین کالاهایی است که ضمن قدمت تولید آن در ایران از جایگاه مهمی در خانه های مردمان این کشور برخورداراست، این عامل باعث شده تا مجموعه های متعددی برای تسهیل عرضه و یا خرید این کالا با ارائه تسهیلات و فراهم کردن شرایط مناسب تر برای تولید کننده، رویکرد تازه تری از روش های سنتی عرضه ی این کالای اصیل ایرانی ارائه کنند.مجموعه ی شهرفرش یکی از پیشگامان چنین رویکردی است که این روزها بر موضوع ارزان شدن و ارزان نگه داشتن قیمت فرش درکمپینی گسترده تاکید داشته. مهدی قلخان مشاور مارکتینگ مجموعه شهرفرش تصریح کرد: در شرایط کنونی که افزایش قیمت کالاها به عنوان یکی ازمهمترین دغدغه های مخاطبان مطرح است در اقدامی حمایتی از تولید کننده و مصرف کننده در بازاراین کالا نقش ایفا کردیم و فراتر از رویکردهای بیزینس محوری که قبلا در تبلیغات وجود داشت، نسبت به کاهش قیمت این کالا اقدام شده است.وی درتوضیح این موضوع می گوید: با توجه به اینکه مواد اولیه کارخانجات تولیدی فرش که نخ هستند وارداتی است لذا طبیعی است که دستخوش نواسانات نرخ ارز باشد در شرایط کاهش نرخ ارز که طی ماه های گذشته رخ داده بود، واردات مواد اولیه با قیمت مناسب تر نسبت به دوران مشابه سال قبل باعث کاهش هزینه تولید و در نتیجه قیمت تمام شده در کارخانه شد و این عامل باعث شد تا مجموعه شهرفرش دراقدام حمایتی با تزریق نقدینگی به کارخانجات تولید کننده و مذاکره با برندهایی که دراین عرصه فعال وشناخه شده هستند، این اطمینان خاطر را برای تولید کننده ایجاد کند که کالای تولید شده اش توسط شهر فرش خریداری می شود و در این مجموعه به فروش می رسد.این اقدام با حذف واسطه ها با شکل عینی تری به کاهش قیمت انجامید و البته صنعت فرش نیز مورد حمایت قرار گرفت و درنهایت شکل رقابت دراین حوزه نیز تغییر پیدا کرد و به دلیل قیمت ارزان خرید مواد اولیه فرش ارزان تر شد و به نرخ درب کارخانه به مشتری عرضه شد.در این میان شهرفرش به عنوان مدافع منافع مصرف کننده عمل کرد و کاربرد "عبارت فرش ارزان شد" پیامش این نبود که ما فرش ارزان میفروشیم بلکه تاکید بر شرایط تولید ارزان و در نهایت کاهش قیمت این کالا در مقایسه با قبل بوده است که روندی منطقی است و به نظر من این فرهنگ اگر درسایر موارد تولید نیز اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات اقتصادی که ناشی از سیر صعودی قیمتهاست قابل کنترل و رفع شدن است.او در ادامه از فاز دوم کمپین به عنوان نقطه ی عطف آن می گوید که در واقع استراتژی ارزان نگه داشتن قیمت فرش در مجموعه است و با همین شعار که "فرش را ارزان نگه می داریم" اکران شد که البته با توجه با شرایطی که باعث افزایش ناگهانی نرخ ارز شد و بسیاری از کالاها دستخوش این تغییر شدند، وجود نخ وارداتی در انبارها که با نرخ ارز پایین تر طی ماه های قبل خریداری شده بود مهمترین عامل حفظ قیمت ها بود که کار حرفه ای در فضای مجازی و بیلبوردها و رسانه تلویزیون در این راستا صورت گرفت و در راستای حفظ حقوق مصرف کننده این کالا با قیمت واقعی عرضه شد.وی درادامه در مورد انتخاب شخصیت پژمان جمشیدی به عنوان سفیر برند این مجموعه نیز اظهار داشت: در تمام دنیا رویکردهای متفاوتی در زمینه ی انتخاب شخصیت های خاص درحوزه فرهنگ تبلیغات وجود دارد و در شخصیت پژمان جمشیدی پارامترهای تبلیغاتی نظیر خوشحالی، طنز پردازی و هنری در کنار پارامتر جوانی وجود داشت که با ظرافت از همه ی آنها استفاده شد.البته قبلاً شهاب حسینی به عنوان سفیر فرهنگی با این مجموعه همکاری داشته اما در این دوره شخصیت پژمان جمشیدی و نقش آفرینی و طنز ایشان و به نوعی خنثی بودن از لحاظ حواشی و جهت گیری ها و این نکته که طنز پردازی ایشان بدور از هجو بوده و با رعایت خط قرمزها همیشه درحوزه های هنری حاضرشده لذا در این کمپین میتوان تاثیر حضورش را به عنوان نقطه قوت تلقی کرد.mbanews.ir-مریم غضنفری
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد