گزارش

روش‌های کسب‌ درآمد ثابت خیریه‌ها

مردم تصور می‌کنند خیریه‌ها معمولا با کمک‌های آنها سرپا می‌مانند، اما این سازمان‌ها بدون درآمدِ ثابتْ تاثیرگذاری اندکی پیدا می‌کنند.

کمک‌های مردمی ممکن است دوره‌ای باشند و در زمان‌های مشخصی بیشتر یا کم‌تر شوند، به همین دلیل خیریه‌ها همواره به دنبال روش‌هایی برای کسب‌درآمدند تا بتوانند با آن به حیات خود ادامه دهند.

چند شیوه‌ی اصلی کسب‌درآمد برای خیریه‌ها وجود دارد:

برگزاری رویداد و بازارچه

بسیاری از سازمان‌های خیریه رویدادهای سالانه‌ای را برای درآمدزایی برگزار می‌کنند. رویدادهایی که ممکن است برگزاری‌شان هزینه‌ی زیادی هم به دنبال داشته باشد، اما درنهایت بازگشت مبلغ هزینه‌شده را تضمین می‌کند.

حضور برندهای کوچک و بزرگ و اشخاص در غرفه‌های این رویدادها یا بازارچه‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر درآمدزایی خیریه‌هاست.

رویدادها خود به چند بخش تقسیم می‌شوند؛ بین رویدادهایی که برای عامه‌ی مردم برگزار می‌شود و رویدادهایی که برای متمولان برگزار می‌شود تفاوت زیادی‌ست. نمونه‌ی اول اغلب اجرای موسیقی، نمایش و مواردی از این دست را دربردارد.

فروش محصول

خیریه‌هایی هم هستند که محصولاتی را برای فروش عرضه می‌کنند. ممکن است این محصولات توسط افراد تحت‌حمایت خیریه‌ها تهیه شده باشد، که فروش بیشتری را نوید می‌دهد. به عنوان مثال بنیاد حیات وحش آفریقا دست‌سازه‌های بومیان روستاها را برای فروش عرضه می‌کند.

تبلیغات

خیریه‌ها هم برای جذب پول، باید پول خرج کنند. تبلیغات و برگزاری کمپین‌های ارتباطی یکی دیگر از روش‌هایی‌ست که خیریه‌ها به آن تکیه می‌کنند. البته تبلیغات معمولا درآمد مستقیم را به دنبال ندارد و به کمک‌های مردمی منتهی می‌شود.

خیریه‌های زیادی هم وجود دارند که با برندها شریک می‌شوند و بخشی از خرید محصولات آن برندها به حساب خیریه واریز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا