خبر

اینستاگرام؛ بهشت بدن‌های استاندارد

اینستاگرام با شعار توجه به وضعیت روانی مخاطبان، پس از اقدام به حذف نمایش لایک‌ها پست‌های کاهش وزن و جراحی پلاستیک را ممنوع می‌کند.

این پلت‌فرم قرار بود زمانی محل به‌اشتراک‌گذاشتن زندگی باشد؛ جایی که بدون اتکا به متن بتوان روزمرگی‌ها را به نمایش گذاشت. اما خیلی زود کمال‌گرایی و عکس‌های بدن‌های بی‌نقص و روش‌های مختلف رژیم راه خود را به آن باز و خریداران خود را پیدا کرد. خیلی‌ها دل‌شان می‌خواست به تصویر ایده‌آل‌ از خودشان دست پیدا کنند و اگر نمی‌توانستند، در خفا حسرتش را می‌خوردند.

مدیران اینستاگرام فکر می‌کنند پلت‌فرم‌شان به جای این‌که فضایی برای تزریق نشاط باشد، به جایی برای نمایش زیبایی و تعیین استاندارد برای این زیبایی تبدیل شده است. بنا به این قانون جدید که در فیس‌بوک هم اجرا خواهد شد، پست‌هایی که محصولات کاهش وزن یا جراحی‌های زیبایی را تبلیغ و مخاطب را به خرید تشویق می‌کنند، شامل محدودیت‌های سنی خواهند شد و برای زیر هجده‌ساله‌ها نمایش داده نمی‌شوند.
در عین‌حال پست‌های مرتبط با محصولات کاهش وزن که بنا بر ادعایشان معجزه می‌کنند و به عنوان مثال تخفیف‌هایی را در این زمینه ارائه می‌کنند، ممنوع و حذف می‌شوند.

هدف مدیران اینستاگرام از این قوانین جدید، خلق فضایی مثبت و بدون استرس برای مخاطبان است؛ جایی که مردم بتوانند قوانین بدن‌شان را خودشان تنظیم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا