پس از چند ساعت رانندگی از شانگهای، به شهر بسیار کوچکی به نام «ییوو» در چین می رسیم. در این شهر، تقریبا ۳۰ زن جوان در قالب یک گروه برای تبدیل شدن به نسل بعدی ستاره های بزرگ دنیای اینترنت چین یا «wanghong» آموزش می بینند.
آن ها دانشجویان کالج صنعتی و تجاری ییوو هستند که در یک دوره تخصصی آموزش influencer آنلاین ثبت نام می کنند.
در قالب برنامه «مدل ها و آداب و رسوم»، دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه خود را به نمایش بگذارند، درک مناسبی از روند توسعه عکس و فیلم داشته باشند، یک مد خاص را رواج دهند، از لوازم آرایشی استفاده و در همین حال وقار خود را حفظ کنند. هدف نهایی از فراگیری این درس ها عالی به نظر رسیدن در رسانه های اجتماعی است.
این ممکن است ظاهرا با شرایط دانشگاهی مغایرت داشته باشد، اما چشم انداز واقعی حرفه ای برای دانشجویانی که در این دوره ثبت نام کرده اند، وجود دارد. به گزارش پرتال خبری Asia One، وجود ۷۰۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند در چین منجر به رشد فراوان صنعت تجارت الکترونیک می شود.
بر اساس گزارش های شرکت مشاوره اینترنت «Analysys International»، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی، صنعت رسانه های اجتماعی چین به سرعت بیش از ۹۳۰ میلیون دلار رشد کرد.
این بدان معنی است که یک wanghong می تواند درآمد زیادی را تولید کند. در کشوری با ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت، تعجب آور نیست که این دانشجویان در پی شرکت کردن در مسابقه ای هستند تا به influencer بزرگ بعدی در فضای آنلاین تبدیل شوند.
www.designtaxi.com