کارجوشو سلسله همایشهایی است که با هدف ایجاد ارتباط میان فارغ التحصیلان دانشگاهها و کارآفرینان برگزار میشود. دومین همایش از سری همایشهای کارجوشو بر مشاغل حوزه بازاریابی و فروش تمرکز داشت.
دکتر محمدسلیمانی دبیرکل همایش کارجوشو گفت: همایش کارجوشو با هدف ایجاد اتصال میان کارآفرینان و کارجوها و فارغ التحصیلان برگزار میشود. فارغ التحصیلانی که جویای کار هستند و این همایش فرصتی را برای آنها جهت بیان تواناییهایشان به صاحبان کسب وکار فراهم میکند. از طرفی کسب وکارها نیز با حضور در این همایش میتوانند پس از آنالیز افراد، نیروهای مناسبی را برای حرفه خود جذب کنند. کارجوشو سلسله همایشی است که دومین آن به تازگی برگزار شد. همایش اول با بازخوردهای خوبی مواجه شد و همین بازخوردها انگیزهای برای همایشهای بعدی شد. همایش اول با محوریت مشاغل خدماتی و همایش دوم با محوریت مشاغل بازاریابی و فروش برگزار شد.
در این همایش از مدیرعامل شرکتهای مختلف که به دنبال نیروی متخصص هستند، دعوت شده است. در حاشیه این همایش چندین کارگاه مفید نیز برای کارجوها برگزار میشوند. در این کارگاهها مهارتهای شغلی به جویندگان کار آموزش داده میشوند که با کسب آنها وارد بازار کار شوند. در انتهای همایش به هر کارجو ۹۰ ثانیه زمان داده میشود تا دربارهی مهارتها و تواناییهایش با کارآفرینان و صاحبان کسب وکار سخن بگوید. در این زمان صاحبان کسب وکار نیز پس از بررسی نیروی کاری مناسب خود را انتخاب میکند. بنابراین این همایش حلقهی واسطی میان کارفرماینان و نیروهای جویای کار است. شبکهسازی در یک روز اتفاق افتاده و حاضران در همین روز نتیجه عملکرد خود را میببیند.
سه هدف اصلی کارگاههای همایش کارجوشو
دکتر محمد حق پناهی رئیس دائمی همایش کارجوشو گفت: افراد برای ورود به بازار نیاز به آموزش دارند و باید فضایی برای این آموزش فراهم شود. این آموزشها فضای جدیدی را بوجود خواهند آورد. تحصیلات دانشگاهی لازم است اما تمامی قواعد بازی در دانشگاهها به دانشجویان آموزش داده نمیشوند. آموزشهای کوتاه مدت برای تمامی زوایا نیاز است. همانطور که پیامبر اسلام فرموده است: زگهواره دانش بجوی، یعنی جهت گیری امر دانش به سمت یک محدوده خاص مانند دانشگاه نیست. حال اگر فرض کنیم که هر فرد در همین محدودهی خاص نیز تمامی فرآیند را درست یادگرفته باشد. همایش کارجوشو بهانهی خوبی برای ورود به اشکال مختلف شغلی است.
سه هدف را از اجرای کارگاههای کارجوشو دنبال میکنیم: یک: جذب کسانی که تواناییهای بالایی دارند و ما میتوانیم با جذب سرمایه برای آنها زمینه ساز راهاندازی استارتاپ و یا کسب وکارنوپا را برای آنها فراهم کنیم. دو: آموزش افراد برای جاگیری در یک شغل مناسب. این افراد در معرض دید کسب وکارها قرار میگیرند. سه: گروهی از افراد که نیاز به آموزشهای مکمل دارند. گروهی که نیاز به تعلیم آموزشهای کاربردی برای ورود به بازار کار دارند.
آموزش کارجویان قبل از معرفی به کارفرمایان
دکتر بهنود صدر دبیر کمیته مارکتینگ درباره همایش گفت: جامعه ما با گروهی از فارغ التحصیلان روبرو است که جویای کار هستند. این همایش زمینه ساز معرفی جویندگان کار به کارفرمایانی است که به دنبال نیروی کار خوب هستند. اولین همایش در کرج برگزار و تقریبا تمامی کسانی که برای حضور ثبت نام کرده بودند، در حال حاضر در کسب وکاری مشغول شدهاند. همایش دوم با محوریت نیروهای بازاریابی و فروش برگزار شد که بسیاری از حاضران از ما درخواست کردند که درباره نورومارکتینگ برای آنها صحبت کنیم. از آنجایی که در این زمینه مطالعات گستردهای دارم و مدتهاست به عنوان مشاور با کسب وکارهای مختلف همکاری میکنم، اطلاعات کاربردی از این مبحث را در این همایش ارائه کردم.
دو گروه مخاطب در این همایش حضور دارند. یکی از این گروه مخاطبان کارآفرینان هستند. کارآفرینان که نیاز به نیروی حرفهی فروش و بازاریابی دارند. این کارآفرینان از بخشهای مختلف صنعت بودهاند.
نکته متمایز این همایش آموزش قبل از ارائه کارجویان است یعنی کارجویان بلافاصله با کارفرماینان روبرو نشده و مدتی کوتاه آموزش میببیند و بعد زمانی برای ارائه به آنها داده میشود. کارفرماینان کارجوهای خود راو کارجوها نیز کارفرماینان خود را انتخاب میکنند. این همایش بصورت عمومی برگزار و از تمامی صاحبان کسب وکار برای یافتن نیروهای مورد نیاز دعوت شد. افرادی که در این همایش شرکت و وارد بازار کار میشوند، توسط تیم ما بصورت یکسال پشتیبانی میشوند. در این مدت افراد با کمک ما با اطلاعات روز آشنا میشوند، اگر احیانا فرد در این یکسال از کار خارج شود، تیم دوباره برای یافتن کار بهتر به آن کمک میکند.