فامیلا در آگهی تلویزیونی خلاق خود ماهی تون محصول آبهای جنوب را معرفی می کند و استفاده از شعر و موسیقی خطه جنوب و صدای دریا در لایه های پنهان این آگهی تلویزیونی به ویژگی تازه بودن مواد آن اشاره دارد.
بصیری معاونت بازایابی گروه سرمایه گذاری کوروش گفت: در ساخت این آگهی تلویزیونی که البته مقدمه ای برای کمپین معرفی سایر محصولات این مجموعه است همه تلاشمان براین بود که طرحی متفاوت ارائه شود که نزد مخاطب جذابیت داشته باشد و درمیان حجم گسترده تبلیغاتی که ساخته و پخش می شود تمهیداتی به کاربرده شود که نتیجه آن که ترکیبی از عناصری باشد که نتیجه آن طرحی اثرگذار و لذتبخش نزد مخاطب باشد و دراین میان تمام ویژگی های مدنظر به مخاطب انتقال یابد.
ویژگی آگهی موزیکال
بصیری درمورد ویژگی های این آگهی و استفاده ازموسیقی و شعر در آن می گوید: درفرهنگ ایران گرایش به شعر و موسیقی وجود داشته و اصولا حافظه ی شنیداری مخاطبان بر حافظه ی دیداری غلبه دارد که ما فکر کردیم ترکیبی از این دو می تواند درجذابیت آن موثر باشد، لذا در این آگهی موزیکال تلویزیونی، استفاده از المانهای ساحل دریای جنوب و پوشش مردمان این خطه و تبدیل شدن ماهی تون در حرکتی خلاقانه به هدفون که صدای دریا را پخش می کند و اتفاق فانتزی که به شکل جادویی در مکانی دیگر نمایش داده می شود و درنهایت نمای میهمانی است که ماهی تون فامیلا تهیه شده از ماهی مخصوص تون نمایش داده می شود.
وی به شعار این آگهی اشاره داشته که همان “تازه ترین ترانه دریاست” و برگرفته از پیام این آگهی در راستای تازگی و اصالت محصول ازبهترین ماهی جنوب مخصوص تون به کارگرفته شده است که همه ی اینها در استراتژی خلاقانه ای جای گرفته است که سعی داشته به جای استفاده از موضوعات تکراری به محتوایی شاد و متفاوت بپردازد.
برندینگ ماهی تون فامیلا
او در ادامه تاکید کرد با توجه اینکه محصول ماهی تون از نقش آفرینان اصلی محصولات مجموعه در بازار بوده، قرار است بخش های بعدی کمپین بلندمدت که منحصرا به معرفی و برندینگ ماهی تون فامیلا می پردازد، اجرا شود و دراین فرآیند هدف اصلی معرفی سبد کامل محصولات مجموعه نزد مخاطبان است، به همین لحاظ تلاش شده با استفاده از المانهای خلاقانه پیام مورد نظر به مخاطب انتقال یابد.
نقش رسانه درتاثیرآگهی
وی معتقد است همه ی رسانه ها در جایگاه خود می توانند کارکرد و اثرگذاری مطلوبی را برای تبلیغات داشته باشند، اما رسانه تلویزیون به لحاظ استفاده از صدا و تصویر و متن برای این مورد مناسب بود ولی در کل استفاده از همه ی ابزارهای رسانه ای در موقعیت های مختلف می تواند تکمیل کننده ی پروسه ی تبلیغات برندها باشد.