رنو با ساخت یک بیلبورد responsive (پاسخگو) و کاهش قیمت خودروی برقی همزمان با افزایش میزان آلودگی، رومانیایی ها را تشویق به اندیشیدن درباره خریداری یکی از مدل های خودروی برقی «Renault Zoe» کرده است.
«بیلبورد دیجیتال DisCO2unt»، محصول آژانس تبلیغاتی Publicis رومانی، در بخارست تاسیس شده که بر اساس شاخص ترافیک TomTom یکی از آلوده ترین پایتخت ها در اروپا و متراکم ترین شهر در قاره اروپا است. به گفته آژانس، این کمپین که در ماه آوریل راه اندازی شد، بسیاری از رومانیایی هایی را هدف قرار داد که به خاطر قیمت بالا از تصمیم خریداری یک خودروی برقی صرف نظر می کنند.
این بیلبورد با حسگرهای آلودگی در مناطق پر ترافیک اطراف شهر و یک الگوریتم سفارشی ارتباط دارد که مطابق با میزان آلودگی در مواقع خاصی از روز، بر روی قیمت خودرو تخفیف می دهد. هر چه سطح آلودگی بالا تر برود، قیمت نیز بیشتر کاهش می یابد. قیمت ها هر شش دقیقه یک بار تغییر می کنند و همگان می توانتد با در دست داشتن قیمت تخفیف خورده در یک لحظه خاص و استفاده از گوشی های هوشمند خود مستقیم به سمت نمایندگی مجاز بروند.
دست اندرکاران
مشتری: رنو
آژانس تبلیغاتی: Publicis بخارست
رئیس ارشد خلاقیت رومانی، اروپای مرکزی و شرقی: جورگ ریومی
رئیس اجرایی خلاقیت: دن فرینکولسکو
رئیس خلاقیت گروه: رومولوس پتکن، گابریل قرکا
برنامه نویس: کنستانتین بونیکا
رئیس هنری دیجیتال: شرین عربو
رئیس دیجیتال امور مشتریان: آنا بانیکا
موشن گرافیک: ولاد سوسیانو
رئیس امور مشتریان گروه: لوسیان گاوریل
رئیس خدمات مشتریان: کاتالین آلبو
برنامه ریز: میرونا بایاس
مدیر تولید صوتی و تصویری: کاملیا افریموف
کارگردان: لارنس جاکوملی
صنعت: خودرو
نوع پروژه: فضای باز / فضای خارج از خانه
www.adage.com