آموزش

فعالیت‌های ترویج فروش چیست؟ قسمت دوم

حالا که مشتری‌ها به دنبال خرید کالاها یا خدمات تخفیف‌‌خورده هستند، برندها نیز به دنبال خلاقانه‌ترین فعالیت‌های پیشبرد فروشند.

در ادامه‌ی مطلب با هم برخی روش‌های ترویج فروش را می‌بینیم. (می‌توانید قسمت اول این مقاله را در وب‌سایت بخوانید)

قیمت‌گذاری و فروش چند کالا با هم (باندلینگ)

باندلینگ زمانی‌ست که ترکیبی از محصولات با یک قیمت به فروش می‌رسند. محصولات ممکن است از یک جنس باشند یا این‌که انواع مختلفی داشته باشند (مانند قرار گرفتن شامپو و صابون در کنار هم). به عنوان مثال با صدهزار تومان می‌شود یک بلوز خرید، اما در این طرح با همین مبلغ می‌توان چند بلوز خرید. به این ترتیب احتمال خرید مشتری زیاد می‌شود چون می‌تواند با همان مبلغ تعداد بیشتری کالا تهیه کند. این روش را بیشتر با نام «یکی بخر، دو تا ببر» می‌شناسیم.

مسابقه

انواع مختلفی از مسابقه وجود دارد که می‌توان از آن برای جمع‌آوری اطلاعات مشتری یا تشویق او به خرید محصول یا حتی اطلاع‌رسانی درمورد محل جدید فروش استفاده کرد. روش‌های مختلفی برای برگزاری مسابقه به‌کار گرفته می‌شود؛ استفاده از کارتی که با خراشیدن آن هدیه‌ای به متشری داده می‌شود یا برگزاری مسابقه در یک شوروم یا اتاق بازی یا حتی مسابقه‌ و قرعه‌کشی آن‌لاین.

پس‌دادن پول

پس‌دادن پول تاکتیکی‌ست که معمولا در ازای عملی خاص از طرف مشتری، انجام می‌شود. به عنوان مثال از مشتری خواسته می‌شود برگه‌ی پارکینگ یا پاکت محصول را به محل خاصی ببرد و بخشی از مبلغ پرداختی‌اش را بازپس بگیرد.

پیشنهاد تعویض

این روش بیشتر هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها یا فروش‌های دوره‌ای کاربرد دارد و برند از مشتری می‌خواهد کالای کهنه‌اش را با یک کالای جدید تعویض کند و براساس آن تخفیف بگیرد. به این ترتیب مشتری مابقی مبلغ را نقد می‌پردازد.

استفاده‌‌ی آزمایشی رایگان

این روز ها بیشتر اپلیکیشن‌ها امکان استفاده‌ی رایگان را برای مشتریان فراهم کرده‌اند. مخاطب پس از تمام شدن مدت استفاده‌ی رایگان می‌تواند اپلیکیشن را بخرد. به این شکل او با اپلیکیشن آشنا می‌شود و در عین حال امکان خرید او نیز افزایش پیدا می‌کند.

نمایشگاه‌ها

صنایعی مانند صنایع غذایی، جواهرات، لباس و مواد شیمیایی هر سال نمایشگاه‌های بزرگی در سراسر دنیا برگزار می‌کنند و مشتریان می‌توانند از نزدیک با محصولات این صنایع آشنا شوند و سپس با مراجعه به فروشگاه‌ها از آنها خرید کنند.

روش‌های مختلفی برای فعالیت‌های پیشبرد فروش در صنایع گوناگون وجود دارد، مایل‌های اضافه‌ای که شرکت‌های هواپیمایی به مسافران‌شان می‌دهند از همین نمونه‌ها هستند. یا فروشگاه‌هایی که به مشتریان‌شان می‌گویند در ازای تعداد دفعات مشخص حضور در فروشگاه هدیه خواهند گرفت. هدف اصلی این روش‌ها حفظ مشتریان قدیمی‌ و وفادارسازی‌ست.

تخفیف‌هایی که روی تعداد خرید بالا داده می‌شوند هم در جاهای مختلف دنیا باب هستند.

نکته‌ی مهم این است که مشتری تخفیف را به هر شکلی که باشد، دوست دارد.

www.marketing91.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا