مصاحبه

با همراه بانک ملت از بقیه سبقت بگیرید

“با همراه بانک ملت از بقیه سبقت بگیرید”، شعار کمپینی‌ست که چندی پیش توسط بانک ملت اکران و با بازخوردهای بسیاری در رسانه‌ها مواجه شد. این کمپین با هدف یادآوری خدمات الکترونیک بانک ملت اکران شده است. کمپین همراه بانک ملت، توسط شرکت تبلیغاتی ماگنولیا طراحی و اجرا شده است. به منظور دریافت اطلاعات دقیق درباره این کمپین گفتگویی را با تیم خلاقیت، طراحی و اجرای کمپین همراه بانک ملت از شرکت تبلیغاتی ماگنولیا داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

در مورد مراحل طراحی استراتژی کمپین همراه بانک ملت توضیح بفرمایید؟

تیم خلاقیت و اجرای کمپین: بانک ملت بریفی با هدف یادآوری و تثبیت جایگاه همراه بانک ملت در اختیار ما گذاشت که خواسته‌ی اصلی بریف، صحبت از ویژگی اصلی محصول در دسترس بودن خدمات بانکی در گوشی همراه بود. طبیعتا با وجود آگهی‌های زیادی که در این زمینه تا به حال دیده‌ایم، نیاز به پیامی بود که در عین جذابیت و هوشمندی، ساده و مستقیم منتقل شود. سرعت بالای زندگی مدرن امروزی، همه را با مشکل کمبود وقت مواجه کرده ، مدام نیاز به تلنگری داریم تا دچار شدن به روزمرگی، ما را از توجه به مهم‌ترین و باارزش‌ترین مسئولیت‌هایمان غافل نکند. خدمات بانکی و پرداخت نیز نیاز روزمره‌ی ما هستند که با استفاده از روش های سنتی و مراجعه‌ی حضوری به بانک و اتلاف وقت زیاد در ترافیک و صف و … چیزی از وقت با ارزش‌مان باقی نمی‌گذارد. با توجه به این واقعیت، برای مشخص کردن پیام کمپین فکر کردیم حالا که همراه بانک ملت از awareness مناسبی برخوردار است، لازم است از “نتیجه استفاده از همراه بانک ملت و در نتیجه زمان کافی داشتن برای کارهای مهم‌تر در زندگی” با مخاطب صحبت کنیم و پیامی احساسی از دل ویژگی عملکردی محصول بیرون بکشیم.

در مورد مراحل ایده‌پردازی کمپین توضیح بفرمایید؟

تیم خلاقیت و اجرای کمپین: ایده پردازی برای محصولی شناخته شده که مخاطب قبلا به روش‌های مختلف در معرض تبلیغاتش بوده، کاری چالش برانگیز و در عین حال جذاب است. پیدا کردن زاویه دیدی جدید به موضوع، هدف اصلی ما بود. یکی از مسیرهایی که از ابتدا مورد توجه‌مان قرار گرفت استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی به عنوان نمادی از مشکلات مراجعه حضوری به بانک بود. در ادامه، با کشف لحظاتی خوش و مفرح و آرمانی در المان‌های علائم راهنمایی و رانندگی، به خوانشی جدید از این نشانه‌ها رسیدیم و پیام رهایی‌بخش کمپین را در دل این علائم الزام آور و محدودکننده نشاندیم تا هم از لزوم احترام به علائم و هم از تضاد مفهومی و حسیِ پیام با آن‌چه از یک تابلوی راهنمایی و رانندگی انتظار داریم در جهت افزایش جذابیت استفاده کنیم و پیامی موثر با قدرت نفوذ بیشتر خلق کنیم.

در مورد شعار کمپین توضیح بفرمایید؟

تیم خلاقیت و اجرای کمپین: شعار کمپین با توجه به زمان آغاز کمپین (قبل از سال جدید و عید نوروز)، با الهام گرفتن سنت معمول هدف‌گذاری برای سال آینده شکل گرفت. تقریبا همه‌ی ما در لیست اهداف‌مان، مواردی شبیه شعارهای این کمپین داریم و خب، این حقیقت که اهداف بزرگ می‌توانند با اقدامات کوچکی مثل استفاده از همراه بانک قابل دسترس باشند، می‌تواند حرف قابل تاملی باشد.

از چه رسانه‌هایی برای این کمپین استفاده کردید؟

تیم خلاقیت و اجرای کمپین: با توجه به این که هدف کمپین، یادآوری استفاده همراه بانک و مزیت آن در مقیاس وسیع بود، این کمپین در رسانه های محیطی و همچنین آرم آگهی در صداوسیما منتشر شد.

درباره بازخوردها نسبت به کمپین موردنظر توضیح بفرمایید؟

تیم خلاقیت و اجرای کمپین: طبق بررسی‌های ما کمپین با بازخوردهای خوبی مواجه شده و بسیاری از افراد تصاویری از کمپین را در صفحه‌های اجتماعی خود بازنشر کردند. مدیران محترم بانک ملت نیز نسبت به نتیجه کمپین رضایت داشته و بازخورد مثبت خود را اعلام کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا