بدترین منتقدان نایک شاید آن کسانی نباشند که برند را به خاطر کمپین سی امین سالگرد نمادین آن با حضور “کالین کاپرنیک” تحریم کردند. حتی شاید از رقیب مستقیم ان، آدیداس، نیز چنین حرکتی سر نزده باشد.
این خرده فروش کفش، اسکچرز است که فقط به قصد تمسخر شرکت در پی سر زدن یک اشتباه عجیب و غریب از آن، یک فضای تبلیغاتی در روزنامه نیویورک تایمز را خریده است. این اشتباه منجر به صدمه زانوی بازیکن بسکتبال کالج آمریکا شد.
بسیاری از افراد تصور می کردند که ویلیامسون، به عنوان بهترین بازیکن در بازی برابر تیم کارولینای شمالی در پیش درآمد ان بی ای ۲۰۱۹ چهارشنبه گذشته انتخاب شود. با پاره شدن سمت چپ کفش ورزشی “PG 2.5” نایک او پس از گذشت سی ثانیه از شروع بازی، ولیامسون تعادلش را از دست داد و لیز خورد.
او سپس در مقابل مخاطبان و نام های بزرگی نظیر رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما و کارگردان معروف، “اسپایک لی”، مجبور به خارج شدن از بازی شد.
پاسخ اسکچرز به این حادثه هرگز لطیف نیست. با توجه به اخبار منتشر شده در بخش بسکتبال UPROXX “Dime Magazine“، برند حدود نصف یک صفحه روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه، ۳ مارس، را برای نشان دادن این انفجار با تصویر کفش پاره “PG 2.5” نایک خرید که به بازسازی کفش منفجر شده ویلیامسون در پیش درآمد ان بی ای می پرداخت.
شاید نکته جالب در این میان انتقاد اسکچرز از شعار معروف نایک، Just do it. باشد. با فونتی شبیه به شعار معروف نایک، اسکچرز عنوان اگهی تبلیغاتی خود را با تقلید تمسخر امیز از جمله معروف نایک شروع کرد و چنین نوشت: “Just blew it.” همین الان آن را منفجر کن.
در مرحله بعدی اسکچرز تاکید می کند که کفش هایش هنگام استفاده پاره نخواهند شد.
www.designtaxi.com