در دنیایی مملو از واژه، جمله و پیامهای رنگانگ در فونتهای ریز و درشت، مندرج بر بیلبوردها و صفحات اینترنتی و مجلات، و صداهای بلند و رسای گویندههای تلویزیونی و رادیو، شعاری که در خاطر بماند به این راحتیها خلق نمیشود و هر گونه اشتباهی در این زمینه، احتمالا به هدر رفتن بودجههای خرد و کلان تبلیغاتی منجر خواهد شد. این جمله بخشی از کتاب شعار برند، شیپور جنگ است که چندیست روانه بازار شده و دریچه جدیدی را در مقابل دیدگان فعالان تبلیغاتی گشوده است. کتاب حاضر دیدگاه خوبی دربارهی اثربخشی شعارها به دست میدهد.
ال ریس بزرگ در سالهای اخیر تحقیقات فراوانی در زمینهی شعار برندها و ویژگی آنها انجام داده و مقالات ارزشمند متعددی در این زمینه نوشته است و حالا لورا رایس، بر بستر دانش پدر و تجربهی سالها سال فعالیت حرفهای این کتاب خواندنی و کاربردی را تالیف کرده و به تشریح تکنیکهای خلق یک شعار اثربخش پرداخته است.
کتاب “شعار برند؛ شیپور جنگ” در یازده فصل تدوین شده است. در این یازده فصل، نویسنده ابعاد مختلفی از نگارش یک شعار تاثیرگذار را مورد بررسی قرار داده است. برای مثال در فصل دهم با عنوان خلق یک شعار تبلیغاتی آمده: یک اصل بازاریابی میگوید هیچ چیزی درست نمیشود مگر این که همه چیز با هم درست شود. شرکت زمانی باید تمامی عناصر بازاریابی را در دسترس بداند که بتواند یک استراتژی یکپارچه تدوین کند، یک استراتژی شامل شعار تبلیغاتی.
کتاب موردنظر؛ با ترجمه آتنا مقدم و به همت انتشارات سیته در ۱۵۴ صفحه به رشته تحریر درآمده و در اختیار علاقه مندان حوزه بازاریابی و تبلیغات قرار گرفته است.