خبر

شغل هایی که روبات‌ها از انسان می‌ربایند

اینفلوئنسرها مراقب باشند!
لیل میکیلا (Lil Miquela) فعالیتش را از آوریل سال ۲۰۱۶ در اینستاگرام آغاز کرد و از آن زمان به بعد عکس‌هایی از خودش را با لباس‌های متنوع و در رویدادهای مختلف پست کرده است. او که ۱۹ ساله و برزیلی است بیش از یک میلیون طرفدار دارد.
میکیلا می‌گوید: «من با موسیقی، انعکاس مسائل سیاسی و بشردوستانه‌ای که به آن‌ها باور دارم، به مخاطبانم نزدیک می‌شوم و در این مدت توانسته‌ام با همین به‌اشتراک‌گذاری علایقم دوستان زیادی در سراسر دنیا دست و پا کنم.»
او که هیچ وقت پولی بابت کارهایش دریافت نمی‌کند، در یکی از آخرین شوهای لباس پرادا (Prada) در میلان حضور داشته و در حال حاضر با شنل (Chanel)، فندی (Fendi) و … مشغول است.
اما آن‌چه که باید در مورد میکیلا بدانید این است که او یک روبات و محصول استارتاپ براد (Brud) است و با هوش مصنوعی کار می‌کند. در نگاه اول وقتی این عروسک خوش‌ساخت را می‌بینید، نمی‌توانید بین او و یک انسان زنده تفاوتی بگذارید. او خوش‌لباس است، با موسیقی‌دان‌ها، هنرمندان و اینفلوئنسرهای واقعی حشر و نشر دارد و حتی با آن‌ها در رستوران‌های واقعی قرار ملاقات می‌گذارد. او حتی از آلرژی‌اش هم شکایت می‌کند. با این حال او باید بداند که واقعی نیست، حتی اگر در توضیح اینستاگرامش بنویسد «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد.»
جالب است بدانید، لیل میکیلا تنها روبات این عرصه نیست و شودو (Shudu) روبات/ مدل لباس است که البته برو و بیای میکیلا را ندارد و توسط یک طراح سه‌بعدی خلق شده است.
میشل استاینبرگ (Michelle Steinberg) مدیر بازاریابی اینلفوئنسرهای شرکت دومین (Domain) می‌گوید: «تا وقتی مخاطبان بتوانند با روبات اینفلوئنسر ارتباط برقرار کنند، چه اشکالی دارد که از روبات‌ها در این حوزه استفاده کنیم. فقط کافی است مردم حس فریب‌خوردن نداشته باشند.» او ادامه می‌دهد که «در آینده همه‌ی برندها روبات‌های سفارشی‌سازی‌شده‌ی خود را خواهند داشت که براساس شخصیت برندشان ساخته شده است.»
اما گیل ایال (Gil Eyal) مدیر اجرایی بازاریابی اینفلوئنسری HYPR موافق نیست و به نظر او این فرایند ادامه‌دار نخواهد بود، حتی اگر مردم سطحی از فریب‌خوردن را هم بپذیرند.»

www.marketwatch.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا