بیلبوردهای تهران در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، لحظه به لحظه همگام با تیم ملی کشور و شور و هیجان طرفداران رویدادها را به نمایش گذاشتند.
تبلیغات فرهنگی بخشی از فعالیت های سازمان زیباسازی شهرداری تهران را شامل می شود که بارها در این رسانه درابعاد مختلف به آنها پرداخته ایم. اما اینباراین رسانه تاثیرگذار در تمام شهر تابلوهایی با طرح و شعار فوتبالی در حمایت از تیم ملی کشورکه به رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یافته بود به نمایش گذاشت.
تقریباً میتوان گفت پایتخت به خصوص در ایام برگزاری مسابقات تیم ملی ایران با سه کشور مراکش، اسپانیا و پرتغال رنگ و شکل فوتبالی به خود گرفت و هیجانی که دربین مردم نسبت به نتایج به دست آمده در این رقابتها وجود داشت کاملاً در خیابانها و اتوبان های شهر به چشم می آمد و حس می شد، پوستر بزرگ نصب شده در میدان ولیعصر تهران در واکنش به انتقادات مخاطبان تعویض می شود و برد ایران در مقابل تیم مراکش صبح روز بعد از مسابقه با درج پیام های تشکر و قدردانی از تیم ملی روی بیلبوردهای شهر جای می گیرد، بازی جانانه در مقابل تیم های اسپانیا و پرتغال با درج پوسترهایی از لحظات خاص مسابقه به نمایش حضور قدرتمندانه تیم ایران پرداخته و به عبارتی میتوان گفت: گزارش کامل و تصویری از رویدادهای حضور تیم ایران دراین رقابتها در رسانه محیطی به مخاطبان ارائه شد.
در پیامها و طرح ها هشتاد میلیون ایرانی را یار و همراه تیم ملی نشان می دهد که در لحظات حساس بازی ضربان قلبشان یکصدا برای موفقیت تیم ایران میتپد.
این بار سازمان زیباسازی با همکاری وزارت ورزش و جوانان هم سو با تب و تاب فوتبالی حاکم بر جامعه کارگاه هایی را از هفته ها قبل در رابطه با طراحی و تدوین پوسترها و شعارهای آن برپا کرده بود و فضای شهر را در این رویداد بزرگ ورزشی با تصاویری از بازیکنان تیم ملی وحتی لحظه های به یاد ماندنی دوره های گشته حضور تیم ملی دراین رقابتها، آراسته بود.
صادقی معاون تبلیغات سازمان زیباسازی به ام بی ای نیوز گفت: از آنجا که تیم ملی فوتبال ایران با قدرت بیشتری امسال در رقابتهای جام جهانی حضور داشت از قبل برنامه پوشش دهی و اکران تبلیغات دراین حوزه شکل گرفت و اقدامات مناسب نیز انجام شد، تا جایی که حتی پیش بینی هایی برای واکنش سریع درصورت موفقیت های تیم ایران مقابل تیم های حریف انجام شده بود و برخی بیلبوردهایی که بازدید بیشتری داشتند و در معرض دید مخاطبان بیشتری بودند، از قبل آماده شده بود و بعد از کسب نتایج بلافاصله تابلوهای مورد نظر با کمی تغییرات نصب شدند.
او از استقبال بسیار زیاد و خوب مخاطبان دراین رابطه خبر داده و می گوید: طی نظرسنجی هایی که انجام شده نشانگر آن است که شهروندان از این اقدام سازمان بسیار راضی بودند و بازخوردهایی که دریافت کردیم تشویق کننده برای اقدامات مشابه بعدی بود و نشان داد مخاطبان و شهروندان نسبت به همصدایی مسولان و مجریان امور شهری با هیجانات و احساساتشان واکنش نشان داده و برایشان حائز اهمیت است. البته شعارها با همکاری سازمان ورزش و جوانان انتخاب شده بود اما در شورای سیاست گذاری تلاش کردیم از زحمات و دستاوردهای تیم های ملی قبل در دوران حضور درجام جهانی نیز قدردانی شود.
وی در مورد انتخاب رسانه محیطی برای چنین رویکردی در سطح شهر افزود: همانطورکه در دوره های اکران تبلیغات فرهنگی طی سالهای اخیر سیاست پرداختن به موضوعات مختلف و متنوع دربیلبوردها مد نظر قرار داشته است، از این ابزار به عنوان یک رسانه قدرتمند محیطی و عمومی تر برای انتقال پیام ها استفاده می شود و در کنار رسانه تلویزیون سعی می شود مخاطبان را همراهی کرده و نسبت به رویدادهایی که درحال رخ دادن است واکنش سریعتر و تاثیر گذارتر داشته باشیم همچنانکه حتی در برخی موارد امور آموزشی نیز در این رسانه در حوزه های فرهنگ سازی و اخلاق و آداب اجتماعی و همچنین موضوعات مربوط به سلامتی بهداشت روانی و اجتماعی افراد جامعه و … با همکاری بخش های مختلف مرتبط درسطح شهر اکران شده است.