ظاهرا فقط کیت جام جهانی نیجریه نتوانسته در این مسابقات جلب توجه کند.
یک عکس از فوتبالیست آلمانی، جولیان دراکسلر، در پیراهن آدیداس باعث شد تا توجه همگان به سوی لباس های برند در این رقابت سنگین جلب شود. از همه جالب تر در این میان فونتی است که اسامی بازیکنان با آن بر روی پیراهن های آدیداس نقش بسته اند.
بر اساس مقررات فیفا، فونت مورد استفاده بر روی لباس ها باید قابل دیدن، شبک و البته قابل خواندن باشد. نوع رفتار آدیداس در عمل به معیار ها در زمینه طراحی فونت بینندگان را گمراه می کند.
فونت مورد نظر با سبکی مربع شکل از الفبای سیریلیک الهام گرفته است. زوایای ۹۰ درجه ای حروف و اعداد در این جا به شدت بیننده را سردرگم می کند و شرابط را طوری رقم می زند که نمی توان به آسانی شماره پیراهن بازیکنان را از روی لباس هایشان خواند. این فونت جدید باعث می شود تا بیننده گاهی اوقات نتواند “Z” را از “۲”، “A” را از “R” یا “X” را از “K” تشخیص دهد.
www.designtaxi.com