فربد مستوفی مدیرارشد مارکتینگ و برند گروه صنعتی پارس خزر
در دنیای دیجیتال مدرن، استراتژی های بازاریابی سنتی احتمالا دیگر آن برش قبلی را نخواهد داشت. زمان آن فرا رسیده است که هوش مصنوعی (AI) را بپذیریم، رویکردی انقلابی که عناصر تاثیرگذار در بازاریابی را کاملاً تغییر داده است.
هوش مصنوعی میتواند بینش، تجزیه و تحلیل و پیشبینی را با نیت ارائه تجربیات شخصی برای مشتری به سطح دیگری ارتقا دهد، با نگاه به رقابت فزاینده بین برندها در بازارهای مختلف. ببینم چگونه تکنولوژی هوش مصنوعی، روند بازاریابی را
تسریع میکند، کارایی را افزایش میدهد، تلاش ها را بهینه میکند و به اهداف برند دست مییابد. واضح است که با کمک ابزارهای هوش مصنوعی، ما فقط رفتار مشتری را پیشبینی نمیکنیم، بلکه بخشی از وظایف روزانه را خودکار میکنیم، که باعث صرفهجویی
در زمان و کاهش هزینههای اجرایی میشود. هوش مصنوعی صرفاً اصطلاحی نیست که مثل یک ترند زودگذر، توسط همه
متخصصان تکرار میشود. این دروازه ای به دنیای فرصت ها است. جمعآوری و پردازش مقادیر زیادی داده، کمک میکند الگوها و پترنهای تکرار شونده آشکار شده و تصمیمات دقیق تر و سریعتر اتخاذ شوند. این تنها بخشی از کاربرد هوش مصنوعی است.
هوش مصنوعی در اجرای کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی نیز بسیار میتواند راهگشا باشد. از اجرای گرافیکی تا تخمین اعداد هدف، انتشار، جمعآوری اطلاعات و سپس، تجزیه و تحلیل و کمک به نتیجهگیری نهایی. تا اینجا همه چیز خوب است، اما نکته هیجانانگیز آنجاست که میتوانیم با کمک هوش مصنوعی، محتوا را شخصیسازی کنیم! هوش مصنوعی دادههای کاربر را غربال میکند تا پیامهای بازاریابی و توصیههای مبتنی بر محصول را به صورت اختصاصی برای مشتریان تولید کند.این تنها زمانی قابل اجراست که جمع آوری اطلاعات از مشتریان کامل بوده و اصطلاحا پروفایل مشتری تکمیل شده باشد.
تنها در این حالت است که محتوای مناسب آن پروفایل تهیه و در نتیجه نرخ تبدیل نیز جهش قابل توجهی خواهد داشت. در بازار سریع بازاریابی، هوش مصنوعی میتواند ابزاری باشد برای تصمیمگیریهای سریعتر و دقیقتر، ابزاری که برای شما تفاوت و تمایز ایجاد
میکند. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی، استراتژیهای بازاریابی را با توجه به ترندهای آینده تجزیه و تحلیل میکند، محتوای شخصیسازی شده تولید و پیام ارسالی را هدایت کرده و بهبود میبخشد، و در عین حال به شما کمک میکند بدانید چه زمانی
و در چه رسانههایی وارد عمل شوید. برای بازاریابان ابزار گوناگونی وجود دارد که میتوانند هوش مصنوعی را به خدمت
گرفته و از آن استفاده کنند. Adzooma برای بهبود عملکرد کمپین استفاده میشود. Jasper AI یا Conversion.ai به ایجاد محتوا کمک می کند. Hubspot توانسته سطح خلاقیت خود را به خوبی افزایش دهد و باعث ایجاد تعامل و بهبود نتایج شود. ایجاد محتوا، شخصیسازی کمپین، تجزیه و تحلیل دادهها با این ابزار به ساخت استراتژیهای بازاریابی دقیق و تاثیرگذار کمک میکند.
از ابزارهای سئو مبتنی بر هوش مصنوعی میتوان SurferSEO را معرفی کرد که با تجزیه و تحلیل صفحات با رتبه برتر، محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه میکند و در مورد ساختار، تعداد کلمات و سایر عوامل تاثیرگذار توصیههای خوبی میکند. در مجموع، اگر کسبوکارها میخواهند جلوتر از رقبا حرکت کنند، باید با آغوش باز هوش مصنوعی را بپذیرند. هوش مصنوعی و ابزارهای مبتنی بر آن دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است.