خبر

adtech و martech چیست؟ (۲)

ام بی ای نیوز: نرم افزار پیش بینی آگهی تبلیغاتیبه جای این که خودسرانه پول صرف فضا‌های تبلیغاتی گران قیمت بکنید، حالا دیگر این امکان به وجود آمده است که تیم‌های تبلیغاتی با دقت و کارایی فراوان بودجه ای را به خرید آگهی تبلیغاتی اختصاص دهند. نرم افزار پیش بینی آگهی تبلیغاتی به شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد تا به دیدگاه و بینشی صحیح درباره عادت‌های کاربر در برخورد با رسانه دست یابند و در ادامه درکی نسبی از هزینه‌های تبلیغاتی پیدا کنند. در مرحله بعدی با بهینه سازی اهداف شرکت می‌توان به افزایش بودجه و کارایی آن کمک کرد.ابزار‌های Martech و مثال‌هایی در این زمینهابزار‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)CRM‌ها (مثل نیرو‌ها و عوامل فروش) به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کنند تا تمام داده‌های اطلاعاتی شناخته شده درباره مشتری، از تاریخ تولد گرفته تا آخرین تماس‌ها با بخش خدمات مشتریان را برای همیشه در جایی امن و مطمئن نگه دارند. با استفاده از ابزار فوق می‌توان از ایمیل‌های شخصی برای ردیابی میزان تعامل مشتری با محتوا یا محصولات برند بهره برد.پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل داده‌هاپلتفرم‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها، از جمله Google Analytics یا Quantcast، بینش مفصلی در مورد سطح تعامل با کمپین‌های بازاریابی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، یک شرکت فروشنده لوازم الکترونیکی با استفاده از چنین ابزار‌هایی می‌تواند در مورد بهترین محصولات سال وبلاگی را راه بیندازد، سپس از یک پلتفرم تحلیلی برای سنجش میزان تعامل، آمار گیری جمعیتی، تعیین سن مشتریان و موقعیت مکانی آن‌ها استفاده کند و در مرحله بعدی با آگهی‌های تبلیغاتی خوانندگانی را هدف قرار دهند که با پایگاه داده‌ها تناسب دارند.ابزار‌های تست A / Bتیم‌های بازاریابی برای کمک به بهبود تجربه کاربر و افزایش آمار فروش، همواره در تلاش برای تغییر یا تکرار همه چیز، از محتوا گرفته تا وبسایت، به سر می‌برند. برای مثال شرایطی را در نظر بگیرید که یک تیم می‌خواهد دکمه «همین حالا خرید کنید» را به وبسایت خود اضافه کند. در ادامه ابزار‌های تست A / B به بازاریابان این امکان را می‌دهند تا آزمایش کنند ببینند آیا اضافه کردن دکمه خرید به وبسایت می‌تواند کاربران بالقوه بیشتری را به خریداران فعال تبدیل کند یا خیر. این نوع ابزار آزمایش به بازاریابان کمک می‌کند تا دست به ایجاد تغییرات کوچک اما مهمی بزنند که می‌توانند تاثیرات زیادی بر روی میزان درآمد و روند حفظ مشتری بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا