خبر

evian؛ اکسیر جوانی

اویان (Evian) برندی‌ست متعلق به دنون (Danone) فرانسوی. این برند سال‌ها در هتل‌های شیک، زمین‌های گلف، کلوب‌های شبانه‌ی مجلل و… حضور داشته است و توانسته به آب آشامیدنی داخل بطری مفهوم تازه‌ای تزریق کند.

تبلیغات یکی از بازوهای حیاتی برای ساختن تصویر برندو تبلیغ محصول در بازار است. صاحبان برند می‌توانند ویژگی‌های محصول‌شان را به نمایش بگذارند و با زبان آن سخن بگویند. اویان داستان جذابش را با تداعیات قدرتمندی روایت می‌کند تا بتواند اولویت‌های مخاطبانش را برآورده کند.

این روزها مشتریان هم به دنبال محصولاتی با کیفیت بالا هستند و هم دل‌شان می‌خواهد برند مورد علاقه‌شان، روح داشته باشد تا بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و اویان توانسته این روح را به محصولی به‌ظاهر پیش‌پاافتاده اضافه کند.

 

در سال ۱۷۸۹ کنتی به نام مارکی دو لسر (Marquis de Lessert) بیماری سختی داشت، اما با نوشیدن آب شهر اویان توانست از این بیماری نجات پیدا کند. این داستان در شهر و حتی فرانسه پخش شد. پزشکان بیش از پیش نوشیدن این آب را به بیماران‌شان توصیه می‌کردند. روایت‌ها حاکی از آن‌اند که ناپلئون نیز اویان را دوست داشت.

این داستان به اویان شخصیتی منحصربه‌فرد داده و علاقه‌ی خانواده‌ی سلطنتی به آن، تصویری باشکوه به آن بخشیده است.

برند در سال‌های ابتدایی به وجود آمدنش تاکید زیادی روی خلوصش داشت و همین صفت اویان را از رقبایش متمایز می‌کرد. بخشی از این خالص‌بودن به قانونی در فرانسه برمی‌گردد که بنا به آن اویان باید برای حفظ کیفیت آب‌ را از همان منبعی که ادعایش را داشت پر می‌کرد.

تصاویر تقریبا ثابت حاضر در تبلیغات برند –به مرور زمان- کوه‌های آلپ، نمایش زندگی و کودک بوده است. مفهوم بنیادین برند «جوان بمان» است و برای تداعی آن از کودکان استفاده شده است. اویان به عنوان بهترین آب نوشیدنی برای نوزادان و کودکان معرفی می‌شود و در تبلیغات سال‌های نخستینش مادران و پزشکان را هدف قرار می‌داد. حضور کودک و نوزاد در تبلیغات دلیل دیگری بر تایید ادعای کیفت بالای محصولات برند است.

 

اویان از مخاطبانش می‌خواهد جوان بمانند؛ برند روی مفهومی دست گذاشته که برای انسان بسیار حیاتی‌ست. با نوشیدن اویان جوان می‌مانید، سالم هستید و از پس دشواری‌ها برمی‌آیید و این جوانی هم در جسم‌تان است و هم در تصورتان از دنیا. به عبارت دیگر اویان اکسیر جوانی‌ست و برند توانسته با اتکا به داستان قدیمی شهر اویان مفهوم سلامتی و جوانی را در طول سال‌ها به درستی با خود همراه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا