خبر

KFC؛ صداقت و شجاعت در حل یک بحران

ام بی ای نیوز: اوایل سال میلادی جاری، KFC با مشکل عجیبی در انگلستان روبه‌رو شد؛ کمبود مرغ باعث شد برند نتواند از پسِ درخواست‌های مشتریان برآید و حتی در خیلی از جاها شعبه‌هایش را موقتا تعطیل کرد. مشتریان ناامید برند، در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کردند و حتی پای پلیس را به میان کشیدند که تاثیری نداشت و پلیس به مشتریان ناراضی گفت که این مسئله چیزی نیست که به آن‌ها ارتباطی پیدا کند. KFC وب‌سایتی راه انداخت و در آن آدرس شعبه‌های باز را به اطلاع مردم رساند. برند خیلی زود متوجه شد که به جای اقدامات گذری، باید فکری برای حل این بحران کند. آن‌ها باید عذرخواهی می‌کردند. آگهی چاپی‌ای در نشریات سان و مترو چاپ شد و در آن KFC اعتراف کرد که یک رستوران مرغ سوخاری بدون مرغ، به هیچ‌وجه مطلوب نیست. آن‌ها حتی نام برند را در این آگهی از KFC به «FCK» تغییر دادند. از نظر مخاطبان برند، این اقدام جسورانه قابل‌قبول بود و واکنش مثبتی به آن نشان دادند. بزرگان روابط عمومی و بازاریابی هم این عمل را تحسین کردند.خیلی‌ها، از جمله برندهای رقیب مثل برگرکینگ، باور داشتند که KFC نمی‌تواند از این بحران سالم بیرون بیاید و شاید همین حرف و حدیث‌ها بود که شیر طلای کن‌لاین را به این آگهی چاپی متفاوت اختصاص داد. شجاعت مهم‌ترین عامل تسریع در حل این بحران بود؛ تیم روابط عمومی و آژانس مادِر لندن نمی‌دانستند نتیجه‌ی این کار چه می‌شود، اما تنها فکری را که داشتند، پیاده کردند و نترسیدند. در آگهی می‌خوانیم: رستوران مرغ سوخاری بدون مرغ، به هیچ‌وجه مطلوب نیست. ما از مشتریان‌مان عذرخواهی می‌کنیم، به ویژه کسانی که مسیری طولانی را برای رسیدن به این جا طی کرده‌اند و با رستوران‌های بسته‌ی ما مواجه شدند. و تشکر بی‌پایان ما از اعضای تیم‌ و شعبه‌هایمان که برای بهبود این وضعیت، تلاش بی‌وقفه‌ای داشته‌اند. هفته‌ی وحشتناکی را گذراندیم، اما شرایط رو به بهبود است و هر روز مرغ‌های بیش‌تری به رستوران‌ها می‌رسد. از این که ما را تحمل می‌کنید، متشکریم. 

مترجم: نازنين کي نژادwww.adweek.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا