KLM در کمپین تبلیغاتی خود از مردم می خواهد که کمتر با هواپیما سفر کنند و در عوض به قطار روی بیاورند.
چند سال پیش، این شاید برای یک شرکت فعال در کسب و کار سفر هوایی غیر عادی به نظر می رسید که چنین کاری را انجام دهد اما به دلیل افزایش نگرانی ها درباره عواقب زیست محیطی رشد تعداد پرواز ها، این خطوط هواپیمایی هلندی در رابطه به آن دست به ابتکار زد. هفته گذشته KLM یک نامه سرگشاده در روزنامه هایی شامل نیویورک تایمز، واشنگتن پست، گاردین و «Sunday Times» از جانب مدیر عامل خود، «پیتر البرز»، را منتشر کرد که خواستار اقدام جهانی توسط مسافران، مقامات و فعالان صنعت حمل و نقل هوایی در زمینه سفر و در همین حال حفظ محیط زیست می شد.
نامه سرگشاده با یک ویدیوی اجتماعی همراه است که یک سری پرسش ها را از مخاطبان می پرسد. برای مثال: «آیا شما همیشه باید چهره به چهره با دیگران ملاقات کنید؟، «آیا شما می توانید به جای هواپیما با قطار سفر کنید؟» و «آیا می توانید در طرح جبران انتشار دی اکسید کربن یا دیزاین بسته بندی سبک مشارکت داشته باشید؟»
این ویدئو بخشی از یک پلتفرم آنلاین با شعار و لوگوی «Fly Responsibly» (مسئولانه پرواز کنید) است که در همه بخش های ارتباطی KLM اجرا خواهد شد. آژانس تبلیغاتی «DDBUnlimited» در آمستردام آن را ساخت.
به گفته «اسدر ته پاس»، مدیر عامل DDB Unlimited، KLM دیدگاه هایی قوی درباره حفظ محیط زیست در آینده برای حمل و نقل هوایی دارد، بنابراین بسیار موثر است که این دیدگاه را به پلت فرم «Fly Responsibly» تبدیل کنیم. این اقدام در رابطه با یک کمپین تبلیغاتی نیست بلکه به منزله یک نوآوری با تعهدی بلند مدت نسبت به تغییر به شمار می رود. مدیران و کارمندان آژانس تبلیغاتی به رهبری این پلت فرم و کمک به KLM برای تعیین برنامه برای سفر هواپیمایی در راستای حفظ محیط زیست افتخار می کنند.
دست اندرکاران
مشتری: KLM
آژانس تبلیغاتی: DDB Unlimited
شرکت ارائه دهنده خدمات پس از تولید: Storm Post Productions
شرکت موسیقی و صدا: MassiveMusic
www.adage.com