در دوره زمانی اسفند ۱۴۰۰- اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲۵ برند ارائه دهندهی محصول مایع ظرفشویی، حداقل در یکی از مغازههای تحت پوشش شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (EMRC) حضور داشتهاند. از میان این تعداد، برای ۱۰۱ برند فروش ثبت شده و برای ۲۴ برند هیچ فروشی ثبت نشده است.طبق گزارش ارائه شده در بازه زمانی مورد بررسی ، حدود ۸۰ درصد بازار حجمی به بطری با درب استاپردار معمولی و مابقی به بطری با درب پیچی تعلق داشته است. در این بازار بسته بندی با درب پلمپی سهمی را به خود اختصاص نداده است.پرفروشترین سایزهای بسته بندی براساس گزارش بازار خرده فروشی؛ محصول مایع ظرفشویی با اندازه ۱ کیلوگرمی بیش از ۶۵ درصد سهم فروش حجمی را به خود اختصاص داده است. پس از آن، بسته بندی ۳ تا ۴ کیلوگرمی با حدود ۲۰ درصد، و بسته بندی ۰.۵ تا ۱ کیلوگرمی با بیش از ۱۰ درصد سهم، سکوهای بعدی فروش را به خود اختصاص دادهاند.همچنین در این دوره مایع ظرفشویی در حدود ۹۱ درصد از مغازههای تحت پوششEMRCحضور داشته است که نسبت به دو دوره گذشته افزایش داشته است. در زمان مورد بررسی در ۹۰ درصد از مغازهها فروش ثبت شده است و تنها در ۱ درصد از مغازهها محصول به فروش نرفته و به اصطلاح خاک خورده است.اتمام محصول در مغازهها در این دوره زمانی، سه برند برتر محصول مایع ظرفشویی در میزان فروش نسبت به دوره زمانی مشابه سال گذشته رشد مثبت داشتهاند. طبق نتایج بدست آمده، سه برند برتر مایع ظرفشویی حدود دو سوم از فضای مایع ظرفشویی در قفسه مغازههایی که در آن حضور داشتهاند را به خود اختصاص دادهاند.اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (EMRC) از بازار مایع ظرفشویی است که از مطالعه دورهای بازار محصولات در خرده فروشیها به دست آمده است. این مطالعه به طور مستمر در ۲۴ شهر در حال اجرا است و دادههای گروههای محصولی را در صنایع مختلف جمعآوری میکند. هدف این مطالعه کمک به تصمیم گیری تیمها و مدیران بازاریابی و فروش در صنایع مختلف، با ارائه نتایج به دست آمده از رصد مستمر تغییرات بازار خرده فروشان است. علاقه مندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با EMRC در ارتباط باشند.
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد