خبر

ارزش تبلیغات ۱۰ برند برتر فصل تابستان

ام بی ای نیوز: شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز ((emrc گزارش ارزش ریالی تبلیغات ۱۰ برند برتر در رسانه‌های تلویزیون، روزنامه و مجله در دوره زمانی تابستان سال ۱۳۹۹ را منتشر کرد. در این گزارش نام برندهای تازه نفس بازار مانند: ساوین، خوشبخت و… نیز به چشم می‌خورد. emrc این گزارش را در پایان هر فصل به منظور روشنگری در بازار ایران در اختیار برندهای فعال قرار داده و در رسانه‌ها منتشر می‌کند. لازم به ذکر است، در این گزارش واحد محاسبه میلیون ریال در نظر گرفته شده است.سهم هر یک از رسانه‌ها از کل ارزش ریالی تبلیغات بنگاه‌های اقتصادی طبق گزارش ارزش ریالی تبلیغات، تلویزیون همچنان رکورددار سهم گیری در بودجه تبلیغاتی برندها است. در این گزارش آمده تلویزیون ۷۷۶,۱۵۴,۳۹۱ میلیون ریال، روزنامه‌ها ۱۹۲,۷۶۶میلیون ریال و مجلات۳۷,۵۹۷ میلیون ریال سهم ارزش ریالی تبلیغات بنگاه‌های اقتصادی را به خود اختصاص داده‌اند.بخش قابل توجه‌ای از این ارزش ریالی به ده برند برتر تبلیغ کننده در فصل تابستان بازمی‌گردد. مقایسه ارزش ریالی ده برند برتر با مابقی برندها نیز جالب توجه است. برای مثال: ۳۸ درصد تبلیغات تلویزیون،۴۷ درصد تبلیغات روزنامه‌ها و ۲۸ درصد تبلیغات مجلات متعلق به ده برند برتر هستند.ارزش ریالی ده برند برتر تبلیغات در رسانه‌هابررسی‌ها نشان داد: تبرک (۵۲,۷۰۱,۹۰۶) محصولات غذایی طبیعت (۴۷,۲۴۰,۴۰۹)، میهن (۴۰,۳۳۴,۱۰۵)، دلپذیر، محصولات غذایی ساوین، خوشبخت، صباح، کمیته امداد امام خمینی، فروشگاه رفاه، شهر فرش، جزو ده برند برتر تبلیغات در رسانه‌های تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات هستند که بیشترین ارزش ریالی را در فصل تابستان به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه درباره برندهای برتری که بیشترین ارزش ریالی را صرف تبلیغات به تفکیک رسانه‌ها کرده‌اند، گفته خواهد شد.جدول ارزش ریالی تبلیغات در تلویزیونتبرک، محصولات غذایی طبیعت، میهن، دلپذیر، محصولات غذایی ساوین، خوشبخت، صباح، کمیته امداد امام خمینی، فروشگاه رفاه و شهر فرش جزو ده برند برتری هستند که بیشترین ارزش ریالی تبلیغات در تلویزیون را به خود اختصاص داده‌اند. نکته جالب اینکه نام این ده برند برتر در رسانه‌های دیگر مانند روزنامه و مجلات به چشم نمی‌خورد و آنها تمرکز اصلی خود را بر تلویزیون گذاشته‌اند.جدول ارزش ریالی تبلیغات در روزنامهنور چراغ تبلیغات در روزنامه‌ها روزبه روز کمتر می‌شود و برندها در تلاش هستند که از رسانه‌های دیگر به عنوان جایگزین برای تبلیغات استفاده کنند. اکو ایران، امگا، مریدنت، چرم مشهد، اوه، گلها، بانک صادرات ایران، بانک پارسیان، دیجی گلد، خیریه محک، جزو ده برند برتری هستند که بیشترین ارزش ریالی تبلیغات را در روزنامه در فصل تابستان به خود اختصاص داده‌اند. در میان این اسامی، نام بانک‌ها بیش از مابقی خودنمایی می‌کند. حضور بانکها در روزنامه و مجلات به نسبت رسانه‌ی تلویزیونی قابل توجه است.جدول ارزش ریالی تبلیغات در مجلاتمجلات نیز مانند روزنامه‌ها بودجه قابل توجه‌ای از تبلیغات را به خود اختصاص نداده‌اند. در مجلات همراه اول، ایرانسل، آیگپ، اسنوا، ام وی ام، بیترسوییت، آپ (آسان پرداخت)، بهران، ایسوس، ایساکو، رتبه‌های یکم تا دهم را در جدول ارزش ریالی تبلیغات در مجلات کسب کرده‌اند. حضور اپراتورها و شرکتهای خودرویی در تبلیغات مجلات قابل توجه است.شایان ذکر است: اطلاعات ارائه شده از کلیه برندها صنایع مختلف که در این گزارش آمده در بانک اطلاعات emrc موجود است. علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به این شرکت اطلاعات به روزی از بازار را بدست بیاوردند.mbanews.ir- نرگس فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا