گزارش

اسنپ قابلیت «مخاطب اضطراری» را برای افزایش امنیت سفر فعال کرد

شرکت «اسنپ» از قابلیت جدیدی با عنوان «مخاطب اضطراری» رونمایی کرد؛ قابلیتی که با هدف افزایش امنیت سفر طراحی شده و به اسنپ اجازه می‌دهد در شرایط اضطراری با فرد مورد اعتماد کاربر تماس بگیرد تا وضعیت سفر سریع‌تر پیگیری شود.

این ویژگی به کاربران مسافر امکان می‌دهد تا نام و شماره تماس فردی را که به او اعتماد دارند در اپلیکیشن ثبت کنند. در صورت بروز حادثه یا زمانی که کاربر در دسترس نباشد، تیم امنیت سفر اسنپ می‌تواند با این فرد تماس بگیرد و وضعیت را بررسی کند.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در توضیح این قابلیت گفت:
«اسنپ برای افزایش امنیت کاربران از مجموعه‌ای از ابزارهای هوشمند و سیاست‌های نظارتی استفاده می‌کند و بر اساس نیاز کاربران، قابلیت‌های جدیدی ارائه می‌دهد. امکان ارسال مشخصات سفر و لینک ردیابی لحظه‌ای برای نزدیکان که پیش‌تر در دسترس بود، اکنون با قابلیت جدید مخاطب اضطراری می‌تواند به‌صورت خودکار فعال شود. ثبت اطلاعات یک فرد مورد اعتماد نیز به تیم امنیت سفر کمک می‌کند تا موارد فوری را بدون مانع قانونی و با سرعت بیشتری پیگیری کند.»

مخاطب اضطراری چه نقشی دارد؟

مخاطب اضطراری فردی است که کاربر به او اعتماد دارد و در مواقع خاص، می‌تواند اطلاعات سفر را دریافت کرده یا در صورت بروز حادثه، به جای مسافر با اسنپ در ارتباط باشد. اگر مسافر پاسخ‌گو نباشد، تیم امنیت سفر ممکن است با این فرد تماس بگیرد تا وضعیت سفر را پیگیری کند یا جزئیات حادثه را اطلاع دهد.

کاربران می‌توانند تنظیم کنند که لینک مشخصات سفرهایشان همیشه یا فقط در ساعات خاص (مثلاً بین ۱۰ شب تا ۷ صبح) به‌صورت خودکار از طریق پیامک برای مخاطب اضطراری ارسال شود. در صورت تمایل، می‌توان گزینه «هرگز» را انتخاب کرد تا ارسال خودکار انجام نشود.

تماس اسنپ با مخاطب اضطراری در چه شرایطی انجام می‌شود؟

تیم امنیت سفر اسنپ در صورت وقوع حادثه یا در مواقع اضطراری ابتدا با خود کاربر تماس می‌گیرد. اگر پاسخی دریافت نشود، با مخاطب اضطراری تماس گرفته می‌شود تا اطلاعات لازم جمع‌آوری یا اطلاع‌رسانی‌های ضروری انجام شود. همچنین در صورتی که مخاطب اضطراری با اسنپ تماس بگیرد، تیم امنیت سفر می‌تواند اطلاعات مربوط به آخرین سفر کاربر را در اختیار او قرار دهد؛ به شرط آنکه تماس از همان شماره ثبت‌شده در اپلیکیشن انجام شود.

چرا بهتر است مخاطب اضطراری ثبت کنید؟

در اغلب تاکسی‌های اینترنتی جهان، امکان معرفی یک فرد مورد اعتماد برای شرایط اضطراری وجود دارد. این قابلیت کمک می‌کند در صورت بروز مشکل، تیم امنیت سفر بتواند طبق قوانین، با خانواده یا فرد مورد اعتماد کاربر ارتباط برقرار کند.

شماره مخاطب اضطراری تنها در اختیار کارشناسان تیم امنیت سفر است و سایر بخش‌های پشتیبانی به آن دسترسی ندارند. همچنین کاربران می‌توانند در هر زمان مخاطب اضطراری خود را تغییر دهند و اطلاعات قبلی دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

نحوه فعال‌سازی قابلیت مخاطب اضطراری

فعال‌سازی این قابلیت از دو روش ممکن است:
۱. از منوی «اسنپ‌خودرو» وارد بخش «امنیت سفر در اسنپ» شوید و گزینه «مخاطب اضطراری» را انتخاب کنید.
۲. هنگام سفر، از طریق سپر آبی‌رنگ (سرویس امنیت سفر)، گزینه «مخاطب اضطراری» را انتخاب کرده و اطلاعات فرد مورد نظر را وارد کنید.

پس از ثبت اطلاعات، فرد مورد اعتماد پیامکی از طرف اسنپ دریافت می‌کند که به او اطلاع می‌دهد به عنوان مخاطب اضطراری ثبت شده است. همچنین هر تغییری در تنظیمات ارسال مشخصات سفر یا اطلاعات تماس، از سفر بعدی اعمال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا