وقتی بحرانی رخ میدهد، یکی از پایههای اصلی سودآوری این است که شرکتها بتوانند ارتباطی فراتر از رابطهی صرفاً کسبوکاری با مخاطبان خود برقرار کنند. در چنین شرایطی، نقش شهروندی برندها پررنگتر میشود و رابطهی شرکت و مشتری از یک تعامل صرفاً تجاری فراتر میرود.
در بحران، مارکترها باید نیاز مخاطبان را شناسایی و برای آن راهحل ارائه کنند؛ سپس برند را در جایگاهی قرار دهند که بهدرستی پاسخگوی این نیاز باشد. چه فرصتی بهتر از بحران برای تبدیل یک رابطهی اقتصادی به رابطهای شهروندی؟ جایی که طراحی و ارائهی محصول، معنایی تازه پیدا میکند.
فرآیندی که در شرایط عادی ممکن است شش ماه به طول بینجامد، در بحران باید ظرف دو روز انجام شود. این سرعت عمل، نشاندهندهی عمق نگاه شرکت به بازار و فلسفهی حضور آن در کسبوکار است.
بخشی از صحبتهای ناصر پاشاپور نیکو در برنامهی Ahead را در این ویدیو میبینید.