پژوهش

بازار شوینده‌های لباس، زیر ذره بین

بازار شوینده‌های لباس به چند دسته شوینده‌های کم کف،  پر کف و مایع دسته بندی می‌شوند. مطابق بررسی‌های به عمل آمده توسط شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) در بازار شوینده‌های لباس، در بازه زمانی اواسط دی تا اواسط اسفندماه ۱۴۰۰، بیش از نیمی از فروش حجمی مربوط به شوینده‌های کم کف، حدود ¼ از میزان فروش مربوط به شوینده‌های پر کف و مابقی مربوط به شوینده های مایع بوده است. در چنین بازاری بیش از ¾ از فروش حجمی مربوط به پودر و  حدود ¼  از میزان فروش مربوط به مایع است. لازم به ذکر است بازار فروش حجمی انواع شوینده های لباس در این بازه نسبت به دوره ی گذشته ۳ درصد کوچک شده است.در ادامه جزییاتی بیشتری از گزارش تحقیقاتی مربوط به بازار شوینده‌های لباس را می‌خوانید. براساس بررسی انجام شده انواع شوینده‌های لباس در بازه زمانی مورد بررسی در ۹۱ درصد مغازه‌های پنل emrc حضور داشته اند. همچنین حدود ۱۱۴ برند حداقل در یک مغازه از پنل emrc  حضور داشته اند که برای ۱۱۲ برند فروش ثبت شده است. طبق نتایج در این بازه زمانی، ۳ برند برتر این محصول حدود ۶۰ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند.در چنین بازاری تنها در ۱.۴ درصد از نمونه‌های پنل، شوینده‌های لباس فروش نداشته‌اند و اصطلاحا خاک خورده‌اند.نتایج بررسی های انجام شده در این بازار در بازه زمانی اشاره شده، نشان می دهد که دوره گردش این محصولات به طور میانگین ۱۷ روز است یعنی به طور میانگین هر ۱۷ روز یکبار محصولات این بازار نیاز به شارژ مجدد دارند. این عدد برای برخی برندها بیشتر و برای برخی دیگر کمتر است. اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) از بازار شوینده‌های لباس است که از مطالعه دوره‌ای بازار محصولات در خرده فروشی‌ها به دست آمده است. این مطالعه به طور مستمر در ۲۴ شهر در حال اجرا است و داده‌های گروه‌های محصولی را در صنایع مختلف جمع‌آوری می‌کند. هدف این مطالعه کمک به تصمیم گیری تیم‌ها و مدیران بازاریابی و فروش در صنایع مختلف، با ارائه نتایج به دست آمده از رصد مستمر تغییرات بازار خرده فروشان است. علاقه مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با emrc در ارتباط باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا