اگرچه برندها دوست دارند هنوز و همیشه در مورد نسل هزاره صحبت کنند، اما این نسل در واقع به چهل سالگی خود نزدیک میشود. اگر میخواهید نوجوانان و دانشجویان را هدف قرار دهید، نسل Z باید نقطه تمرکز شما باشد.
بازاریابی زمانی بیشترین تاثیر را دارد که بازار خود را تقسیمبندی کنید و پیامهای خود را به گونهای شخصیسازی کنید که مخاطبان، آنها را با زبانی آشنا دریافت کنند.
به عنوان مثال، اگر میخواهید مشتریان خود در شرق آسیا را از دست بدهید، تبلیغات مناسب قاره آمریکا را برای آنها پخش کنید. یا شاید حتی رسوایی به بار آورده و دچار بحران شوید. مانند اشکالات ترجمه شعار برندهای مانند kfcو کوکاکولا در چین.
همانطور که تفاوتهای فرهنگی اجتناب ناپذیر است، تفاوتهای نسلی نیز اجتناب ناپذیر است. نسلهای مختلف، حتی زمانی که از کلمات مشابهی استفاده میکنند، منظور و درک متفاوتی دارند.
با همه این موارد، میدانیم که بازاریابی برای نسل Z (نسل پس از نسل هزاره millennial) نوع خاصی از هوشمندی را میطلبد. نسل Z به عنوان اولین نسلی که با تلفنهای هوشمند و اینترنت بزرگ شد، رابطه منحصر به فردی با فناوری دیجیتال و ارتباطات دارد که نسلهای قبل از آنها چنین رابطه ای نداشتند.
این نسل رو به رشد، چیزهای زیادی برای ارائه به جهان دارد، به ویژه در برندهای مبتنی بر محصول. اگر قبلاً پروفایل مشتریان خود را برای گنجاندن خریداران نسل Z بهروزرسانی نکردهاید، به سراغ آن بروید!
نسل Z چه کسانی هستند؟
نسل Z نسل بعد از نسل هزاره است. آنها که به عنوان iGeneration یا Zoomers نیز شناخته می شوند، جدیدترین افرادی هستند که وارد بازار کار و مصرف شدهاند. آنها بین اواسط دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ متولد شدهاند، مسنترین آنها اکنون در حال اتمام دانشگاه، ازدواج و تشکیل خانواده هستند.
این نسل در حال جمعآوری سهم قابل توجهی از بازار مصرف جهانی است. گزارش سال ۲۰۲۱ گوگل میگوید که آنها در حال حاضر ۳۲ درصد از جمعیت جهان و ۴۰ درصد از مصرف کنندگان جهانی را تشکیل میدهند و انتظار میرود در چند سال آینده از هزارهها پیشی بگیرند.
نسل Z تحصیل کرده ترین نسل است. آنها بومیهای دنیای دیجیتالی هستند که در تکنولوژی و فناوری به دنیا آمده و بزرگ شده اند و هیچ تصوری از دنیای قبل از وب یا حتی دردسرهای مودمهای دایالآپ ندارند.
به طور میانگین نسل z از قبل از شروع دوره نوجوانی، از گوشیهای هوشمند و وسایل کامپیوتری استفاده میکنند. از طریق پیامرسانی فوری و رسانههای اجتماعی راحتتر ارتباط برقرار میکنند و زمان بیشتری را در دستگاههای تلفن همراه خود (نسبت به سایر ابزارها مانند تلویزیون و نشریات) میگذرانند.
نسل Z فرزند شبکههای اجتماعی است.
نسل Z چه زمانی شروع و پایان می یابد؟
نسل Z از اواخر دهه ۱۹۹۰ تا اوایل دهه ۲۰۰۰ شروع می شود – به طور دقیق، از ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲. در سال ۲۰۲۲ اولین اعضای این نسل در اواسط بیست سالگی هستند و کوچکترین آنها به زودی نوجوان خواهند شد. نسلی که بعد از نسل Z به دنیا میآیند، نسل آلفا نامیده میشود.
بازاریابی برای نسل Z
بازاریابی موفق مستلزم درک عمیق مشتریان است: چه کاری انجام میدهند، چه چیزی دوست دارند و چه انتظاری از شما دارند.
هنگام بازاریابی برای نسل Z، داشتن یک برند متمایز و شخصیت جذاب یک مزیت قابل توجه است. آنها به راحتی برای برند مورد علاقه خود خرج کرده و از آن حمایت می کنند.
نکته: حتی اگر فکر کنید آنها برای خرید به تنهایی خیلی جوان باشند، تأثیر فوقالعادهای بر آنچه والدین (نسل هزاره) میخرند میگذارند – همه میدانیم نوجوانان چقدر متقاعدکننده هستند. این ایده خوبی است که اکنون وارد شوید و با ایجاد ارتباط با این مصرف کنندگان، اعتماد آنها را جلب کنید، و آنها مادام العمر مشتریان شما خواهند بود.
نکات اجرایی بازاریابی برای نسل Z:
۱. محتوای قابل توجه بسازید
در بازاریابی برای نسل Z، ایجاد محتوای بصری چشمگیر و جذاب ضروری است، چرا که (با توجه به بمباران رسانهای و حضور در شبکههای اجتماعی) زمان کمی برای جلب توجه دارید.
– تخمین زده شده تنها هشت ثانیه. شما فقط این قدر وقت دارید تا توجه آنهارا به خود هدایت کنید.
– این بدان معناست که برندها باید محتوای بسیارجذاب و جالبی ایجاد کنند که در کمتر از چند ثانیه نگاه آنها را بگیرد کند یا ….
– نسل Z علاقمند به محتوای کوتاه و سرراست است، مثل میم های اینترنتی (memes) و ویدیوهای کوتاه تیکتاک و اینستاگرام (و جدیدا همه شبکهها مثل یوتیوب).
– آنها ترجیح میدهند اطلاعات را در قالبهای تصویری با متن کمتر دریافت کنند.
– هنگام بازاریابی برای نسل Z، همیشه از محتوای با اندازه «کوچک»، چه به صورت ویدئو، متن یا تصویر استفاده کنید. هر چه سریعتر بتوانید پیام خود را منتقل کنید، بهتر است.
– برای جذب توجه آنها و افزایش تعامل، همه محتوای تولیدی را برای تلفن همراه بهینهسازی کنید. در نظر داشته باشید که تقریبا همه افراد نسل Z از تلفنهای هوشمند خود بیش از هر وسیله دیگری استفاده میکنند.
– از معرفی و مقدمههای طولانی و غیرضروری در ویدیوها و پستهای وبلاگ صرف نظر کنید و مستقیماً به اصل پیام برسید. شما هشت ثانیه فرصت دارید تا آنها را متقاعد کنید که محتوای شما ارزش توجه به آن را دارد.
۲. با بازاریابی خود تعامل ایجاد کنید
. تعامل برای نسل Z بسیار مهم است. آنها فقط نمیخواهند خریدار باشند یا بدتر، فقط به آنها فروخته شوند. آنها میخواهند با محتوای شما درگیر شوند و احساس کنند بخشی از یک جامعه مرتبط با محصول و برند هستند.
. با اطلاعات مفیدی که میتوانند از آنها بیاموزند و در زندگی واقعی استفاده کنند، محتوای کاربردی ایجاد کنید.
. مشارکت را تشویق کنید و با محتوای تعاملی مانند نظرسنجی و مسابقات، گفتگوها بین برند و مشتری را راه بیندازید.
. راههایی بیابید تا مخاطبان و دنبالکنندگان، خود را بخشی از توسعه و بازاریابی محصول تبدیل کنید و نظرات آنها را وارد کسب و کار کنید.
. ایده هایی که خلاقیت و مشارکت را تشویق می کنند، شانس موفقیت بیشتری با نسل Z دارند.
. تعامل واقعی با محتوا را برای مخاطبان خود آسان کنید. موانع دست و پاگیر قدیمی را بردارید، بر مشارکت تاکید کنید و اطمینان حاصل کنید که وبسایت و صفحات اجتماعی شما برای تعامل با کاربر بهینه شدهاند.
۳. از برچسبها و هشتگهای مناسب استفاده کنید
استفاده از تگهای مناسب نقش حیاتی در بازاریابی نسل Z دارد. هشتگها کاربردهای زیادی دارند، از جمله:
– جمع آوری تمام پستهای مرتبط
– تشویق مخاطبان خود به مشارکت در تولید محتوای خاص
– افزایش و گسترش آگاهی در مورد یک موضوع
– ایجاد امکان به اشتراک گذاری محتوا از طرف کاربران
ایجاد هشتگهای اختصاصی برای برند، نفوذ شما را افزایش میدهد و در عین حال فضایی منصر و اختصاصی برای محتوای شما ایجاد و مخاطبان شما را به مشارکت دعوت می کند. به عنوان مثال، کوکاکولا با کمپین #ShareACokeخود این کار را به طرز شگفتانگیزی انجام داد.
جدا از ساخت هشتگهای جدید میتوانید از هشتگهایی استفاده کنید که از قبل وجود داشتهاند و محتوای مرتبط را به اشتراک بگذارید تا نشان دهید از رویدادهای محتلف آگاه هستید و از مسائلی که سازمان تان پشتیبانی میکند دفاع کنید. این نشان میدهد که برند شما تماماً به خودش فکر نمیکند، بلکه واقعاً به مسائل اجتماعی و انجام آنچه که درست است اهمیت می دهد.
۴. روی ویدئو سرمایه گذاری کنید
سرمایه گذاری روی محتوای ویدیویی یکی از سودمندترین استراتژیهای بازاریابی نسل Z است. نسل Z عاشق محتوای ویدیویی است، چه ویدئوهای کوتاه در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، اسنپچت و تیکتاک یا ویدیوهای طولانیتر در یوتیوب.
از تکنولوژیهای روز، جلوههای بصری و موسیقی استفاده کنید تا محتوای خود را جذاب کنید. چند ثانیه اول ویدیو بسیار مهم است و باید تا حد ممکن جذاب و ارزشمند باشد. همچنین زیرنویسها، کپشنها و تصاویر کوچک (thumbnail pictures).
. اصالت و واقعی بودن، یک نکته حیاتی برای نسل Z است، بنابراین ویدیوهایی ایجاد کنید که افراد واقعی را با زندگی واقعی به تصویر بکشید تا آنها را علاقه مند نگه دارید.
. کار با اینفلوئنسرهای مناسب یک استراتژی عالی برای تقویت میزان انتشار محتوای شماست.
. علایم روانشناختی مخاطبان را شناسایی و دستهبندی کنید و بر اساس آنها محتوای واقعیتولید کنید.
. نسل Z به سمت ویدیوهایی کشیده می شوند که بازیگران، آدمهایی واقعی و از جنس زندگی است. شبیه خود آنها.
۵. باورها و ارزش ها را تقویت کنید
نسل Z با مشکلات زیستمحیطی، سیاسی و اجتماعی-اقتصادی امروزی درگیر است. آنها به این مسائل در فضای آنلاین و زندگی واقعی اهمیت میدهند و بر مبنای عملکرد شما دراین زمینهها، برند را قضاوت می کنند و از برندهایی حمایت می کنند که از ایدههای آنها پشتیبانی میکنند.
برای بازاریابی برای نسل Z، با ارزش های اصلی کسب و کار خود (بیانیه برند)ارتباط برقرار کنید و نشان دهید که چگونه میتوانید به جامعه کمک کنید.
. یک مثال قانع کننده نایکی است. در سال ۲۰۲۰، این برند جهانی کفش، همبستگی خود را با جنبش Black Lives Matter نشان داد. آنها از مخاطبان خود خواستند به مبارزه با نژادپرستی بپیوندند و گفتند: “برای یک بار هم که شده، انجام ندهید! وانمود نکنید در آمریکا مشکلی وجود ندارد. به نژادپرستی بی توجهی نکنید.”
این نوع محتوای اصیل و به موقع، یک برند را در بازار نسل Z محبوب می کند.
نسل Z می خواهد مطمئن باشد خریدهای آنها از کسب و کارهایی حمایت میکند که به ساختن دنیایی بهتر کمک میکنند. آنها انتظار دارند که برندها با زبان آنها فکر و زندگی کنند و به نگرانی های آنها اهمیت دهند.
۶. در جامعه خود سرمایهگذاری کنید
سرمایه گذاری در جامعه مخاطبان، چه آنلاین و چه در زندگی واقعی، نشان می دهد که ارزش های برند شما بیش از کلمات یا شعارهای روی دیوار است. هنگامی که یک برند از جامعه خود – کارمندان، دنبالکنندگان، مشتریان، طرفداران، محلههای مرتبط و … – حمایت میکند، نشان می دهد که بیشتر از سود به آنها اهمیت میدهد و اصطلاحاً به فکر مردم است.
. مقداری از بودجه و سود بازاریابی را در جهت تقویت روابط و تشویق تعاملات معنادار هزینه کنید. در دراز مدت، این امر مزایای زیادی را برای برند شما به ارمغان می آورد.
. حمایت واقعی از اعضای جامعه، داستان ها و تجربیات صادقانه، تاثیرگذار و منحصر به فردی ایجاد می کند که به ارزش ویژه برند شما می افزاید.
۷. پاسخگوی اشتباهات باشید
هیچ کس نمیتواند بدون اشتباه باشد. نسل Zاین را میداند و از برندهایی که تعاملی صادقانه دارند حمایت میکند. به جای سرپوش گذاشتن و انکار اشتباهات برندتان، به خصوص اشتباهات بزرگ، بهتر است مسئولیت پذیر بوده و پاسخگو باشید.
. برندهای که صادقانه در مورد اینکه کجا شکست خوردهاند و چگونه میخواهند اشتباهات را تصحیح کنند شانس بیشتری برای بخشش و حکایت دوباره دارند.
اگر شکستها و اشتباهات را انکار کنید و بیعدالتی (مثلا در حق کارمندان و جامعه) را پشت درهای بسته ساکت کنید، هیچ شانسی با این نسل ندارید. دیر یا زود برملا خواهید شد.
در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، نسل جوان مشتاق پاسخهای صادقانه و عملگرایانه است که نشان میدهد برندها برای بهبود اوضاع چه میکنند، نه اینکه وانمود کنند که همه چیز خوب است.
بازاریابی رسانه های اجتماعی نسل Z: از کدام پلتفرم ها استفاده می کنند؟
نسل Z عاشق برندهایی است که از رسانههای اجتماعی به روش درست استفاده می کنند. آنها از پلتفرمهای مختلف استفاده می کنند و از برندها نیز انتظار دارند همین کار را انجام دهند.
به عنوان مثال، میانگین رفتار شبکه اجتماعی نسل Z:
. آرزوها و مثبت اندیشی را در اینستاگرام به اشتراک میگذارند
. لحظات روزمره و زندگی را در اسنپچت منتشر میکنند
. برای سرگرم شدن از تیکتاک استفاده می کنند
. اخبار را از توییتر میگیرند
. زمان کمتری را نسبت به بقیه (با توجه به نوع زندگی) در فیسبوک و لینکدین سپری میکنند.
نکته: آمار بالا بر اساس بازار کلی در آمریکاست و نیاز است نسبت به هر جامعه، بررسی شود، مثلا در ایران، تیکتاک و اسنپچت تا حدودی سهم خود را به سایر شبکهها دادهاند. اینجا نقش مهم تحقیقات بازار مشخص است.
برندهایی که درک کنند نسل Z از آنها در پلتفرمهای مختلف رسانه های اجتماعی چه انتظاری دارد، برتری بیشتری بدست خواهند آورد.
بیایید نگاهی به سه پلتفرم برتر رسانه اجتماعی نسل Z بیندازیم: اسنپچت، تیکتاک و اینستاگرام.
اسنپ چت
تخمین زده میشود که ۷۱ درصد از نسل Z هر روز از اسنپچت استفاده می کنند که ۵۱ درصد از این گروه حداقل ۱۱ بار در روز برنامه را باز می کنند.
برای نسل Z اینکه این برنامه، از حریم خصوصی آنها بسیار خوب محافظت میکند بسیار مهم است.
اگرچه آنها جسور هستند و از به اشتراک گذاشتن نظرات (گاهی بسیار تند و تیز) خود به صورت آنلاین نمیترسند، اما نسبت به امنیت و محافظت از دادههای شخصی نیز حساس هستند. این امر اسنپچت را به یک شبکه رسانه اجتماعی برتر برای این نسل تبدیل میکند.
اسنپچت یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که بر اساس این ایده بنا شده است که محتوا و پیامهای رسانههای اجتماعی نباید دائمی باشند. محتوا و پیامهای موجود در برنامه پس از مشاهده بهصورت خودکار حذف میشوند.
نسل Z از اسنپچت برای برقراری ارتباط سریع، کوتاه و خلاقانه استفاده میکند. استفاده از فیلترهای منحصر به فرد این برنامه آسان است و آنها را به خلاقیت بیشتر ترغیب میکند.
هنگام بازاریابی برای Gen Z در اسنپچت، سعی کنید ذهنی باز و با نشاط داشته باشید. مخاطبان خود را به پشت صحنه برند بیاورید و از آنها دعوت کنید تا به روشهای خلاقانه با محتوای شما درگیر شوند.
تیکتاک
در حال حاضر یکی از محبوبترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی است که روز به روز بیشتر در میان جوانان نفوذ میکند. دانلودها در سال ۲۰۲ در طول همهگیری کرونا و قرنطینه متعاقب آن به شدت افزایش یافت و تعداد کاربران آن تنها بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.
این برنامه کلا به محتوای سرگرمکننده اختصاص دارد و در عین حال، کاملا رایگان است. نسل Z در تیم تاک حدود ۶۰ درصد از کاربران را تشکیل می دهند.
هنگام بازاریابی برای نسل Z در تیکتاک به سرگرمی، خلاقیت و اصالت فکر کنید. شوخیها، ویدیوهای کوتاه خندهدار و نکات کاربردی در تیکتاک بسیار محبوب هستند.
به ترندها توجه کنید و از هشتگها و چالشهای موجود (مثلا یک نوع رقص خاص یا حرکت خاص که همهگیر شده است) برای بازاریابی برند خود استفاده کنید. این موارد اگر به خوبی استفاده شود، میتواند به انتشار ویروسی محتوای برند منجر شده و باعث ساخت محتوای مرتبط توسط کاربران شود (user generated content).
کار با اینفلوئنسرها یکی دیگر از استراتژیهای عالی برای رشد در این پلتفرم است. با کسانی که مخاطبان وفادار و پیگیر دارند کار کنید و از فرآیند خلاقانه لذت ببرید.
اینستاگرام
نسل Z به طور منحصر به فردی از اینستاگرام استفاده می کند. در حالی که آنها مانند نسلهای دیگر از دیدن و اشتراکگذاری پستهای شاد و انرژیبخش لذت میبرند، زمان زیادی را در بخش پیامها (direct message) خود میگذرانند و به استوریهای دوستان نزدیک (close friends) نگاه میکنند که شخصیتر از فیدهای خودکار است.
برای جلب توجه و وفاداری نسل Z در اینستاگرام چند نکته را باید به خاطر بسپارید:
. محتوای واقعی و واقعی ایجاد کنید
. کار با اینفلوئنسرهایی که نسل Z می تواند با آنها ارتباط داشته باشد
. روی استوری اینستاگرام خود سرمایهگذاری کنید
. محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید
. محتوای ویدیویی کوتاه را در اولویت قرار دهید
بازاریابی به نسل Z: ترندهایی که باید به خاطر بسپارید
روندهای بازاریابی مرتبط با نسل Z که باید در نظر گرفته شوند:
در نسل Z، تنوع حیاتی است
تنوع (نژادی، جنسی، شغلی، تحصیلی و…) یک اصل محرک برای نسل Z است. آنها عمیقاً به نحوه رویکرد برندها به تنوع و گنجاندن آنها در محتوای خود اهمیت میدهند. برای دستیابی به توجه این نسل، برندها باید تعهد واقعی خود را نسبت به همه افراد با پیشینههای اجتماعی و قومی مختلف، جنسیت و گرایشهای جنسی نشان دهند.
بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، نسل Zمتنوع ترین نسل از نظر نژادی و قومیتی است. طبیعی است که آنها بخواهند در برندهایی که از آنها حمایت میکنند، تنوع را ببینند.
در اعتراضاتی مانند «زندگی سیاه پوستان مهم است» در سال ۲۰۲۰، برای سازماندهی و انتشار پیام از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند توییتر و تیکتاک بسیار استفاده شد. برای نسل Z که با استفاده از این پلتفرمها بزرگ شدهاند، رسانههای اجتماعی همچنان منطقیترین راه برای ایجاد، یادگیری و انتشار پیامها است. پیامهایی در مورد اینکه چرا دارند از چیزی حمایت میکنند.
هنگام بازاریابی برای نسل Z، نشان دادن باور واقعی به تنوع حقیقی که شامل حضور و نمایش گروههای اقلیت است، بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که برند قبل از ارتباط و ارسال پیام برای مخاطبان هدف، تنوع را در پیام خود لحاظ کرده است.
نسل Z می تواند ببیند چه زمانی برندها دروغ میگویند یا ادای اهمیت دادن را درمیآورند یا کدام یک از آنها در مورد نگرانی ها، واقعا جدی هستند.
اینفلوئنسرها راه را هدایت می کنند
اینفلوئنسر مارکتینگ، استراتژی که در آن برندها با شخصیتهای خاص و محبوب برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و دستیابی به مخاطبان گستردهتری شریک میشوند، هنگام بازاریابی برای نسل Z بسیار مؤثر است.
اینفلوئنسرها می توانند به برندها کمک کنند پیام خود را منتشر کنند و فروش را در جامعه هدف خود افزایش دهند. آنها میدانند که مخاطبانشان چه چیزی را دوست دارند و دانش و تجربه خود را به اشتراک می گذارند تا به آنها کمک کند تصمیم بگیرند چه چیزی بخرند.
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از موفقیتآمیزترین و گستردهترین استراتژیها و گرایشهای بازاریابی برای تعامل با نسل Zاست. نسل هوشمند دیجیتالی، بیشتر با اینفلوئنسرها ارتباط دارد تا افراد مشهور سنتی. آنها به احتمال زیاد توصیههای اینفلوئنسرها را برای تست محصولات و سرویسها جدی میگیرند. این خبر خوبی برای برندها است زیرا اینفلوئنسرها نسبت به افراد مشهور، در دسترس و مقرون به صرفه تر هستند.
با اینفلوئنسرها در بازار هدف، همکاری کنید نه اینکه فقط محصول را معرفی کنند. به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که به محصول باور داشته باشند نه فقط آن را در ازای پول، تبلیغ کنند.
به جای اینکه محصول خود را در یک ویدیو یا پست رسانههای اجتماعی تبلیغ کنید، بهتر است نمونههای رایگان کاربران بدهید یا مسابقه بین فالوورهای اینفلوئنسرها برگزار کنید. کار با اینفلوئنسرها به شما کمک می کند تا میزان دسترسی خود را افزایش دهید و محتوای هدفمندتری منتشر کنید که برای جذب مشتریان مهم است.
ارتباط از طریق میم (memes)
میم ها تصاویر و ویدیوهایی هستند که شرح و کپشن دارند و بسیار ساده و آسان تهیه میشوند.
آنها بخش قابل توجهی از زبان نسل Zهستند و ضمن خنده دار بودن، از نظر فرهنگی مرتبط هستند. آنها به راحتی در شبکه های اجتماعی پخش می شوند و به شخصیت های نوستالژیک (مانند کرمیت قورباغه و باب اسفنجی) و افراد مشهور (مانند کیانو ریوز و لئوناردو دی کاپریو) زندگی می بخشند.
میمها برداشتهای مرتبط و در عین حال غیرمنتظرهای را از فعالیتهای روزمره و رویدادهای جهانی به اشتراک میگذارند. محبوبترین میمها حتی دور از رسانههای اجتماعی نیز ادامه پیدا میکنند، به عنوان مثال، در کالاها – پیراهن، لیوان، کیف، جلد تلفن، و غیره.
برندهایی که از میمها در پیامرسانی بازاریابی استفاده میکنند، با زبان نسل Z صحبت میکنند. میمها جنبه خندهدار و به روزتری را در تعاملات برند نشان میدهند که به نظر رسمی یا جدی نمیآیند.
جذابیت خود را برای این نسل با گنجاندن طنز، ترندها، و آیتمهای فرهنگی مرتبط در بازاریابی (با استفاده از دادهها و الگوهای رفتاری) افزایش دهید.
میم ها اگر به درستی استفاده شوند گاهی اوقات حتی سود بیشتری نسبت به اینفلوئنسرها دارند. آنها پتانسیل این را دارند که ویروسی شوند و بازدهی عظیمی از سرمایهگذاری برای سازندگان به دست آورند.
در نهایت، نسل Z، هم آینده و هم امروز شما هستند، صادقانه به ارزشهای آنها احترام بگذارید و اجازه دهید نقش خود را در توسعه برند شما ایفا کنند، به نظر نتیجه نهایی برای همه خوب خواهد بود.
فربد مستوفی مدیر ارشد مارکتینگ، تبلیغات و برند