به گفته مدیر مالی برند «Airbnb»، استراتژی بازاریابی منظم همیشه نتیجه میدهد. این برند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴، بودجه بخش فروش و بازاریابی خود را از ۴۵۰ به ۵۱۴ میلیون دلار رساند. این رقم در سه ماهه دوم سال بیشتر خواهد شد و در ادامه هر سال بودجه بازاریابی به عنوان درصدی از درآمد همواره رشد خواهد کرد. علیرغم این که Airbnb در سالهای اخیر بودجه بازاریابی خود را به سمت برند و نه عملکرد هدایت کرده، اما باز هم در سه ماهه نخست، بازدهی بسیار بالایی در زمینه بازاریابی عملکرد گزارش شده است. این افزایش رقم بازگشت سرمایه به یمن آزمایشات مداوم و همچنین توسعه جامعه مخاطبان هدف اتفاق افتاده است. وبسایت Airbnb از کلمات کلیدی بیشتری در محتوای خود کمک گرفته و در صفحات سایت اصلاحاتی را انجام داده که همه اینها اجازه خرج کردن بیشتر و کارایی واقعا زیاد را به دنبال داشته است. به طور کلی، درآمد Airbnb در مقایسه با سال گذشته با ۱۸ درصد رشد به ۲.۱۴ میلیارد دلار رسید. در ادامه با درآمد خالص ۲۶۴ میلیون دلار، سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴، موفقیت آمیز ترین دوره سه ماهه در تاریخ این برند به شمار میرود. مدیر عامل شرکت، برایان چسکی، Airbnb را دنباله روی نایک و اپل میداند. این برند باید هویت خود را بهینه سازی کند. در حالی که این سطح بالای شناخت از برند چیزی است که بسیاری از بازاریابان رویای آن را در سر میپرورانند، همین امر مشکلات بالقوه ای را برای Airbnb به وجود خواهد اورد، زیرا تلاش میکند تا جذابیت خود را افزایش داده و پا را از اقامتهای یک شبه جالب و شگفت انگیز فراتر نهد. هدف این است تا تجربه سفر با Airbnb به طور کلی شکل بهتری به خود بگیرد.
هفته قبل، کمپین «Airbnb Icons» راه اندازی شد. چسکی آن را شکل جدیدی از تجربیات جذاب و هیجان انگیز عنوان میکند که توسط بزرگ ترین نامها در دنیای موسیقی، فیلم، ورزش و غیره به وجود خواهد آمد. مدیران شرکت، این آیکونها را در درجه اول یک نوع موقعیت یابی و سرمایه گذاری برند میدانند که به Airbnb کمک میکند تا به اهدافی فراتر از بقا و ماندگاری دست یابد. روسای برند در حال حاضر مشغول پی ریزی طرح ویژه خود برای توسعه همه جانبه فراتر از کسب و کار اصلی هستند. چسکی در نهایت معتقد است که هم اکنون مردم به Airbnb به عنوان ابزاری برای کسب تجربههای جدید و جالب مینگرند.
www.marketingweek.com