خبر

بازاریابی، نیاز امروز صنعت گردشگری

ام بی ای نیوز: سی و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و سیزدهمین نمایشگاه صنعت گردشگری کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور آژانس های مسافرتی داخلی و خارجی و همچنین دست اندرکاران میراث فرهنگی و صنایع دستی برگزار شد.در این رویداد دست اندرکاران و مسئولین صنعت گردشگری براهمیت توسعه هرچه بیشتراین بخش تاکید کردند. مونسان وزیرگردشگری و میراث فرهنگی نیز درگفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما تلاش های انجام شده در مجامع بین المللی در راستای رفع ایران هراسی و بیان شگفتی ها و جاذبه های گردشگری نقاط مختلف ایران و امنیت داخلی را گام مهمی در جهت توسعه این صنعت عنوان کرد که به اعتقاد وی می تواند از لحاظ تولید درامد جایگزین صادرات نفت باشد.وی براهمیت بازاریابی گردشگری توسط بخش دولتی وهم بخش خصوصی در عرصه بین المللی تاکید کرد و افزود: کشور ایران با توجه به شگفتی طبیعت چهارفصل و میراث فرهنگی بسیار غنی که دارد نزد بسیای از گردشگران خارجی ناشناخته است و اطلاع رسانی و بیان جاذبه های و ازسویی توسعه زیرساختها در کنارهم در جذب گردشگران در حوزه ی بین المللی تاثیر گذار است.استارتاپ برنده ی گوی ها رقابت درصنعت گردشگری وی همچنین بر اهمیت فعالیتهای دفاتر مسافرتی درفضای دیجیتال مارکتینک تاکید کرده و افزود: در دنیای ارتیاطات و فضای مجازی موفقیت از آن کسانی خواهد بود که بتوانند متناسب با نیازهای روز مخاطبان و ارائه ی خدمات مناسب گام بردارند، وی فعالیت استارتاپ ها دربخش گردشگری و ایجاد شرایط مناسب تر سفر برای مخاطبان را گامی هوشمندانه دانست که توسط برخی شرکتها در فضای مجازی شکل گرفته و از دیگر شرکتهایی که به شکل سنتی فعالیت میکنند خواست تا برای رقابت به دانش و مهارت های روز دیجیتال مجهزشوند.رفیعی رئیس انجمن دفاتر مسافرتی ایران نیز با اشاره به اینکه صنعت گردشگری هیچ گونه کمک مالی از دولت دریافت نمی کند سهم این بخش را در ایجاد درامد غیرنفتی بسیار مهم تلقی کرده و از رونمایی کنسرسیوم تورهای ورودی در این نمایشگاه خبر داد.همچنین طرح ساماندهی دفاتر مسافرتی که به حذف بخش های غیرشفاف و غیرقانونی که امنیت مسافران را تهدید میکند خواهد انجامید در دستور کار قرار گرفته است.دیجیتال مارکتینگ گردشگریفعالین بخش بازاریابی دیجیتال در نمایشگاه سیزدهم صنعت گردشگری حضور پررنگی داشتند که علی طیب نیا مدیر اجرایی "پروژه کرمان لند" که درغرفه ی استان کرمان حضور داشت گفت: در دنیای امروزی "بازاریابی مقصد" ابتکار تازه ای است که در فضای دیجیتال در همه دنیا انجام می شود و برای اولین باردرایران با تولید محتوای دیجیتال درجهت شناسایی مقاصد گردشگری به مخاطبان داخلی و خارجی درحوزه ی بازاریابی این صنعت وارد شدیم تا شناسایی مخاطبان هدف، تولید محتوای اطلاعاتی در مورد مقاصد گردشگری و همچنین دعوت از تور اپراتورها و برپایی تورهای آشناسازی برا ی مخاطبان خارجی و داخلی بتوانیم در معرفی و ایجاد بازار رقابتی از بعد هزینه و خدمات در این مسیر تازه ورود پیدا کنیم. وی چالش اصلی مارکتینگ گردشگری را تک صدایی و تازه بودن این اقدام وهمچنین تولید محصولات متنوع درمیدان رقابتی عنوان کرد.بوم گردییکی از رویکردهای متفاوت صنعت گردشگری که این روزها در فضای مجازی مورد استقبال بسیار زیاد مخاطبان و سفردوستان قرار گرفته، بوم گردی و سفرهای ارزان قیمت است که جاذبه های شگفت انگیز اقلیم ایران نقش فزاینده ای در توسعه و گسترش بوم گردی داشته است.استان های مختلف با ارائه ی جاذبه های طبیعی و اقلیمی و آداب و رسوم فرهنگی و برپایی نمادهایی از چادرها و کلبه های حصیری با قدمت چندین هزارساله خود در نمایشگاه گردشگری، نقش مهمی در آگاه سازی علاقمندان به این نوع سفرهای کم هزینه و و آسان داشتند. خانم شریفی یکی از دست اندرکاران بوم گردی استان فارس علاقه و تمایل گردشگران داخلی و خارجی به اقامت دراین بوم ها را نشانه ی بازگشت انسان به اصل و ریشه هایی دانست که از طبیعت سرچشمه گرفته و طبق گفته گردشگران خارجی که به ایران سفر کرده ودراین بوم ها اقامت داشتند تجربه ای بسیار متفاوت تر از آنچه در هتل های لوکس چند ستاره کشورهای توسعه یافته بوده به همراه دارد.تدوین برند و طراحی لوگو استراتژی برندسازی درصنعت گردشگری کشور و شعار تبلیغاتی در دستور کار مسئولین این بخش قرارگرفته است و به زودی از لوگو و شعار تبلیغاتی گردشگری و میراث فرهنگی کشور رونمایی خواهد شد و این اقدام گامی درراستای توسعه صنعت خواهد بود، وزیر گردشگری با اشاره به این مطلب تاکید کرد: سند توسعه گردشگری کشور آماده شده و به توجه به اینکه این سند نیازمند همراهی فرابخشی بین برخی دستگاه ها نظیر سازمان هواپیمایی، راهداری و… می باشد، درحال حاضر در تعامل با سایر بخش ها آماده اجرای این سند هستیم.همچنین وی از تصویب طرح معافیت مالیاتی صتایع دستی در مجلس گفت و اینکه در حوزه ی گردشگری دخالت های سازمانهای مختلف تا حدممکن کاهش می یابد.mbanews.ir-مریم غضنفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا