گفتوگو با رضا کایدی، معاون بازاریابی و توسعه بازار فرمند که از مسیر سبز این برند در سال ۱۴۰۰ میگوید و معتقد است برای اینکه کسبوکارهای داخلی بتوانند توان خود را حفظ کنند باید بهفکر تشکیل تیمهای چابک باشند و بهصورت مداوم به آنها آموزش دهند.سال ۱۴۰۰ در حوزه کاری شما چگونه گذشت؟سال ۱۴۰۰ در شرکت شکلات پرند (برند فرمند) علیرغم نوسانهای ارزی و شرایط تامین مواد اولیه تا حد انتظار و طبق برنامهریزی صورت گرفته، هدفگذاریها محقق شد. در تاریخ ۲۳ بهمن ماه که مصوبه انجمن حمایت از مصرفکننده مبنی بر درج تاریخ تولید روی کالا (در اوج فروش محصولات شیرینی و شکلات) شرایط فروش را دستخوش شرایط متفاوتی کرد .ما طبق برنامهریزی انجام شده کمپینهایی را برای پروموت یا معرفی برند فرمند (محصولات سسهای فرمند، شکلات صبحانه و گروههای دسر) برند شکلات گالاردو و نیز برند دیسترو که در سال جاری لانچ (بهرهبرداری) شد و قهوه تازه برشت را به بازار عرضه کرد اجرا کردیم که با توجه به استراتژی تدوین شده نتایج خوبی را برای تمام رده محصولات شاهد بودیم.در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل که ابتدای شروع پاندمی کرونا بود تعادل بین عرضه و تقاضای برخی محصولات برقرار شد و به شرایط قبل از کرونا بازگشتیم.در محصول استراتژیک شکلات صبحانه و با توجه به نیاز بازار سیلبندی درب محصولات انجام شد که بازخورد مناسبی از سوی مصرفکننده نهایی داشتیمو در نهایت پایان شیرینی را در سال ۱۴۰۰ با کمک کلیه ی اعضای تیمرقم زدیم.سال ۱۴۰۱ را برای برند فرمند چگونه ارزیابی میکنید؟با توجه به مبهم بودن شرایط اقتصادی و رفتار بازار در سال آتی، ما بر اساس مسیر ترسیم شده استراتژیهای رشد را در شرکت شکلات شکلات پرند دنبال خواهیم کرد و به دنبال کسب سهم بازار مناسب در بازار داخل و به ویژه کشورهای هدف صادراتی هستیم که در سال جاری زیر ساخت مناسبی برای آن ایجاد کردهایم. در سالهای گذشته نیز همواره فراز و نشیبهایی وجود داشته است ولی با برنامهریزی، همدلی و کار تیمی مشکلات به حداقل رسیده و توانستهایم از این مشکلات عبور کنیم. ما در در سالهای گذشته بواسطه این جریان فکری، حتی یک نفر هم تعدیل نیرو نداشتهایم در حالیکه تعدیل نیرو در برندهای بزرگی را شاهد بودیم که میتواند گواه بر اثربخشی راهکارهای اتخاذ شده باشد.چه پیشنهادی به همکاران حوزه فعالیتتان برای بهبود شرایط دارید؟تشکیل تیمهای چابک در سازمان و آموزش مستمر تیم برای توانمندسازی سازمان که در مواجهه با چالشها بتوانند تصمیمات اثر بخشی داشته باشند و کسبوکار را در مسیر ترسیم شده به جلو (با حداقل انحراف) هدایت کنند.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد