خبر

بانک ایده و قابلیت‌های جدید یوتیوب برای تولید محتوا

یوتیوب در رویداد سالیانه خود در ماه سپتامبر چندین پیشنهاد جدید را با هدف پشتیبانی از مخاطبان و تولید کنندگان محتوا در این پلتفرم محبوب و دوست داشتنی ارائه داد.

از جمله به روز رسانی‌های این پلتفرم در آینده نزدیک می‌توان به استفاده طوفانی از هوش مصنوعی، جایگزین کردن واژه «جامعه» (community) به جای «نظرات» (comments) و تدوین یک استراتژی جدید جهت حمایت از درآمد زایی محتوای تولیدی توسط افراد خلاق از طریق تلویزیون اشاره کرد.

تولید کنندگان محتوا از امروز به یکـ «نوار الهام بخش» (inspiration tab) در استودیو یوتیوب دسترسی خواهند یافت.

ویژگی فوق در حالی به یوتیوب افزوده شد که مدیران این پلتفرم از خستگی فراوان ایده پردازان اطلاع پیدا کردند. ارائه ایده‌های تازه و جذاب می‌تواند همیشه یک چالش بزرگ و سخت باشد. بنابراین نوار الهام بخش با کمک هوش مصنوعی در استودیوی یوتیوب جایگاهی ثابت پیدا کرده و یک سری ایده‌های جدید و متنوع را به تولید کنندگان محتوا پیشنهاد می‌دهد.

تصمیم بر آن است تا سازندگان بتوانند از این ایده‌های ویدئویی، عناوین، عکس‌ها و طرح‌ها الهام بگیرند.

یوتیوب در حال حاضر مشغول عمق بخشیدن به ارتباط بین تولید کنندگان محتوا و مشترکین آن‌هاست. بخش «جامعه» از آن جهت معرفی شده که بتواند نقش یک قطب اختصاصی برای سازندگان و مشترکینشان ایفا کند.

در ادامه این ابزار جدید در صفحات «creator» یا همان خالق جای داده شده و کانال‌های یوتیوب را به فضا‌هایی جهت شکوفایی و شکل گرفتن بحث و گفتگو‌ها پیرامون هنر و علایق مشترک افراد تبدیل می‌کند. هدف از انجام این کار امید به تقویت حس تعلقی است که قرار است فراتر از محتوای ویدئویی باشد.

در شرایط فعلی، تب «جامعه» قصد دارد گوشه ای از قلمرو اینترنتی خود را به ایجاد فضاهای پر جنب و جوش و تعاملی جهت جذب طرفداران به سوی تولید کنندگان محتوا اختصاص دهد. یوتیوب در صدد است تا پایان سال این ویژگی را در کانال‌های بیشتری بگنجاند.

در همین اثناء، یوتیوب مشغول بازسازی تب «نظرات» خود در قالب برنامه استودیو است.

پاسخ دادن به بخش بزرگی از نظرات می‌تواند کاری سخت و زمان‌بر باشد، در نتیجه مدیران این پلتفرم در صددند تا در قالب یک سری پاسخ‌های کاربردی و مناسب، مطابق با سبک خالق، به کمک هوش مصنوعی پیشنهاداتی را به عنوان نقطه شروع و ایده خلق یک اثر خاص و هنری مطرح کنند.

به گفته مدیران پلتفرم یوتیوب، کاربران می‌توانند در آینده نزدیک انتظار وجود مجموعه ای از ابزار‌های صرفه جویی در وقت، از قبیل کانون توجه جامعه و معیار‌های مخاطبان را داشته باشند.

یوتیوب ادعا می‌کند تنها بستری است که در ابعاد مختلف درآمد خود را با تولید کنندگان محتوا در شکل‌ها و قالب‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد.

برنامه «شریک» (partner) یوتیوب بیش از هر بستر درآمدزایی دیگری به سازندگان محتوا دستمزد پرداخت می‌کند. در این راستا مبلغ ۷۰ میلیارد دلار به تولید کنندگان محتوا، هنرمندان و شرکت‌های رسانه ای در سه سال گذشته داده شد. ایجاد امکانات جدید زمینه درآمدزایی بیشتر را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

یوتیوب مشغول برنامه ریزی برای پیشرفت‌های بیشتر در زمینه تجربه تماشای تلویزیون با محتوایی جذاب و گیراست که مستقیما از کانال خالق تهیه می‌شود. تسهیل روند اشتراک و دسترسی به لینک‌ها در توضیحات کار‌ها، در همین راستا اتفاق خواهند افتاد.

با این به روز رسانی‌های جدید، یوتیوب امیدوار است بتواند بر تعهد خود جهت ارائه محصولات مبتکرانه به جامعه جهانی تولید کنندگان محتوا تاکید نماید.

 

www.campaignme.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا